• MammaTillTre96

5- BIM - gravid?

Hej alla fina människor!

Nu är det såhär att jag har en liten fråga till er som, ja. Ni garanterat inte kan svaret på till 100% 

Men ni vet ju hur det är när man planerar barn. Tiden står still, man hoppas och vill ha svar och vill bara att någon där ute ska kunna va synska och ger svar på ens frågor.

Jag och min fästman planerar somsagt barn. Vi har kört stenhårt denna månaden. Detta blir isåfall mitt 4e barn och hans första. 

Nu är det 5 dagar innan BIM och jag kände idag av lätt illamående och väldigt mycket molandevärk i mage och rygg som kommit och gått under dagen även nu på kvällen. ingen mens, väldigt klara flytningar så ser inte ännu ett tecken på att mensen är påväg, annars brukar jag ha bruna flytningar dagarna innan mens.

Gjorde ett test idag (inte morgon urin) med clearblue digital men det visade negativt *snyft*

är det förtidigt för att se? Kan det vara så att jag blivit gravid som vår önskar och hoppas på?

Kram på er! 

• Svar på tråden 5- BIM - gravid?
  • MammaTillTre96
    lindstroom skrev 2016-11-20 19:49:35 följande:

Haha ja de lät ju som något man kan testa; ) ja jag har testat de för 2 månader sen då fick jag utslag på äl :) men jag tror faktiskt jag är gravid nu.. kände såhär i min första graviditet. Har molvärk i nedre regionen och bak i ryggslutet, trött och brösten värker. Men man vet aldrig ???? blir sugen på att testa snart bara för att. När ja testa på bim förra.gången var de ett starkt streck.. Men nu har ja ju bara digitalt hemma

Tyvärr kom det bruna flytningar för mig igårkväll.. antar att mensen är på g. Blev så ledsen! *snyft*

Jag hoppas dock fortfarande för att det var för att jag tog en treo för att jag är SÅ så sjuk här och hade inget annat hemma

Hur går det för dig? Ingen mens än?
  • lindstroom
    MammaTillTre96 skrev 2016-11-21 10:52:17 följande:

Tyvärr kom det bruna flytningar för mig igårkväll.. antar att mensen är på g. Blev så ledsen! *snyft*

Jag hoppas dock fortfarande för att det var för att jag tog en treo för att jag är SÅ så sjuk här och hade inget annat hemma

Hur går det för dig? Ingen mens än?

Åh nä :( hoppas de stannar av!!

Nä ingen mens än. Är ju dock på bim-4 .. Men har köpt ett clearblue early test nu precis som jag tänkte ta imorgon. Så får vi se .. Nu har ja en känsla att ja inte är gravid haha. De går upp och ner hela tiden
  • MammaTillTre96
    lindstroom skrev 2016-11-21 12:03:07 följande:
    Åh nä :( hoppas de stannar av!!

Nä ingen mens än. Är ju dock på bim-4 .. Men har köpt ett clearblue early test nu precis som jag tänkte ta imorgon. Så får vi se .. Nu har ja en känsla att ja inte är gravid haha. De går upp och ner hela tiden

Jag hoppas att det går bra för dig och att ni får ert plus! :)

annars är det bara att hänga med mig på BIM i dec och försöka igen, haha!

• lindstroom

ja jag tog det där tidiga testet förut idag, kunde inte hålla mig... ser ett jäättesvagt plus. så hoppas de stämmer. får testa imorgon eller onsdag igen :)

Ja annars ses vi där! :)

• Tosse87

BIM -4 imorgon, tänker testa varjedag.. har haft neg idag. Molande värk sedan äl 8 dagar tillbaka och ibland ett lätt illamående. Ljusrosa flytning igår och en liten brunare idag,.. har man tur så är det en nid...

• Mandypanndy
    Tosse87 skrev 2016-11-21 22:01:14 följande:

BIM -4 imorgon, tänker testa varjedag.. har haft neg idag. Molande värk sedan äl 8 dagar tillbaka och ibland ett lätt illamående. Ljusrosa flytning igår och en liten brunare idag,.. har man tur så är det en nid...

Jag håller tummar och tår för dig.
  • MammaTillTre96
    lindstroom skrev 2016-11-21 20:25:44 följande:

ja jag tog det där tidiga testet förut idag, kunde inte hålla mig... ser ett jäättesvagt plus. så hoppas de stämmer. får testa imorgon eller onsdag igen :)

Ja annars ses vi där! :)

Nämen åh! Vad spännande!
  • MammaTillTre96
    Tosse87 skrev 2016-11-22 04:18:55 följande:

Neg imorse också... så mycket tankar i huvudet..

Åh vad tråkigt för dig :(

Här har mensen tagit slut (tog sin tid) och börjar om redan nu imorgon. så vi får se vad som händer. vi försöker ta det lugnt o inte tänka på det för mycket. bara försöka njuta av varandra istället så kanske det funkar! 

• lindstroom
    MammaTillTre96 skrev 2016-11-27 21:04:29 följande:

Åh vad tråkigt för dig :(

Här har mensen tagit slut (tog sin tid) och börjar om redan nu imorgon. så vi får se vad som händer. vi försöker ta det lugnt o inte tänka på det för mycket. bara försöka njuta av varandra istället så kanske det funkar! 

Hej! :) såg att du skrivit här igen. Hoppas de tar sig för er denna gången :) jag har nog räknat lite galet för tror att jag har bim nu på tisdag då ja räknat igen haha. Tänkte testa då så får vi se ..
  • MtillMoJ

Smyger in och gömmer mig hos er! ????

Maken försöker få vårt fjärde barn. Själv känner jag kanske inte jätte stor lust att börja om igen, äldsta är 11. Sen 6.5 och en på snart 3...

MEN maken tyckte att han kunde vara pappaledig, så vi har lite av en deal ;) (inte så hemskt som det låter) testade super svagt plus med cb idag. Vet inte ens om det va ett plus eller ett spökatreck, alltså om det va ett blått pluss eller bara en skugga dock har jag diverse symtom, men det är inte så svårt att få hjärnan att luras lite. Så vi får väll se

• MammaTillTre96
    lindstroom skrev 2016-11-27 23:01:11 följande:
    Hej! :) såg att du skrivit här igen. Hoppas de tar sig för er denna gången :) jag har nog räknat lite galet för tror att jag har bim nu på tisdag då ja räknat igen haha. Tänkte testa då så får vi se ..

Hur gick det för dig? :)har själv äl nu i dagarna enligt kalenders, fåår se hur det går!

• MammaTillTre96
    MtillMoJ skrev 2016-11-27 23:51:15 följande:

Smyger in och gömmer mig hos er! ????

Maken försöker få vårt fjärde barn. Själv känner jag kanske inte jätte stor lust att börja om igen, äldsta är 11. Sen 6.5 och en på snart 3...

MEN maken tyckte att han kunde vara pappaledig, så vi har lite av en deal ;) (inte så hemskt som det låter) testade super svagt plus med cb idag. Vet inte ens om det va ett plus eller ett spökatreck, alltså om det va ett blått pluss eller bara en skugga dock har jag diverse symtom, men det är inte så svårt att få hjärnan att luras lite. Så vi får väll se

nemen va kul att du hoppar in!

har du tagit digitalt än? :)

• MtillMoJ

Hej! Nej jag har inte tagit digitalt. Köpte sånna billiga stickor på billiga tester och två där visade helt neg.

Men känner mig gravid ????

Själv då? Hur går det? Hur går det att inte tänka?

Jag som egentligen inte är helt övertygad om 4:an kommer på mig själv med att tänka massor ????

MammaTillTre96 skrev 2016-12-04 17:59:37 följande:

nemen va kul att du hoppar in!

har du tagit digitalt än? :)

• Längtarefternr2snälla!

Men har ni erfarenhet av alla dessa tester. Är tre dagar efter beräknad mens. Köpte sånt där billigt och det visade negativt igår....Funderar på om man skall testa med något dyrare. Gör det stor skillnad. Annars undviker jag gärna och testa med för jag blir så ledsen om det är negativt!

• MtillMoJ

Jag testade med 2 st cb innan dom där billiga och det visade, vad jag tror, spökstreck! Maken såg med. Några dagar senare testade jag billigt, som visade helt neg. Idag testade jag med cb testa tidigt och även det kunde anas plus, men har läst att många fått spökstreck med dessa! Tror snarare att det blir en skugga där det är tänkt att bli ett blått streck OM man är gravid. Har testat massvis med test då vi försökt i sammanlagt 7 år med dom två första... ????????

Längtarefternr2snälla! skrev 2016-12-05 20:17:00 följande:

Men har ni erfarenhet av alla dessa tester. Är tre dagar efter beräknad mens. Köpte sånt där billigt och det visade negativt igår....Funderar på om man skall testa med något dyrare. Gör det stor skillnad. Annars undviker jag gärna och testa med för jag blir så ledsen om det är negativt!

• MtillMoJ

Detta spökstreck fick jag med cb när vi försökte med nr två (för att ge ett exempel) ????????
  • MammaTillTre96
    MtillMoJ skrev 2016-12-05 19:09:06 följande:

Hej! Nej jag har inte tagit digitalt. Köpte sånna billiga stickor på billiga tester och två där visade helt neg.

Men känner mig gravid ????

Själv då? Hur går det? Hur går det att inte tänka?

Jag som egentligen inte är helt övertygad om 4:an kommer på mig själv med att tänka massor ????

ojdå, ja antingen får du köpa ett digitalt eller så får du vänta lite till o testa med de billiga helt enkelt :)

Är runt ÄL nu och vi FÖRSÖKER att inte tänka så mycket på det. Efter senaste försöket (och första) som misslyckades så blev vi väldigt besvikna så nu försöker vi bara köra på o njuta av varandra men det är klart att det är svårt att INTE tänka på det, Men det tar sån energi att bli besviken. Har BIM 21-22e så vi får se!

• MammaTillTre96
    Längtarefternr2snälla! skrev 2016-12-05 20:17:00 följande:

jag köper aldrig billiga test längre då det har visar negativt trots efter beräknad mens o sen har det ändå visat sig va positivt med digitalt. vissa gånger har det visat ''plus'' o sen har det varit negativt men digitalt så jag köper alltid ett digitalt om min mens är sen för det har alltid visat rätt

Svar på tråden 5- BIM - gravid?