• Emmo

Sony slängde min ägodel och vägrar ersätta

Jag har köpt en produkt av märket Sony som anlände trasigt. Efter samtal med Sony supporten bad de mig skicka in den i dess originalförpackning, och det gjorde jag också.

Tre veckor senare får jag tillbaka en, som också var trasigt, i en fraktkartong. Då har de alltså valt att slänga min originalförpackning utan att höra med mig först.

Nu kan jag inte lämna tillbaka produkten till ÅF pga att förpackningen saknas. Att sälja den via nätet innebär en markant prissänkning. Med andra ord har Sony slängt min ägodel och förvärrat värderingen på min nya produkt.

Har varit i kontakt med Sony och begärt ersättning eller en ny originalförpackning, men de vägrar och skriver bara tyvärr.

Vad säger lagen egentligen om någon slänger en annans ägodel utan tillfrågning?

Skall jag stå på mig eller är det bara att bita i det sura äpplet?

• Svar på tråden Sony slängde min ägodel och vägrar ersätta
  • viseversa

Du får tillbaka produkten som fortfarande är trasigt i en tillfällig förpackning och ska sälja den? Varför köpte du den om du bara tänkte sälja? Och hur kan du sälja en trasig sak? Och varför har dom inte lagat den första gången?

• Emmo

Ursäkta mitt otydliga inlägg, jag borde ha varit mer tydlig.

Givetvis skulle jag inte sälja den trasigt, men problemet med "felet" är en begränsning som produkten har, som jag inte accepterar (detta visste jag självklart inte innan jag köpte produkten).

Förstår inte varför du har fått för dig att jag har köpt den endast för att sälja? Jag köpte den i mån av att använda den, tills jag märkte begränsningen som jag inte accepterar. Jag vill inte heller sälja den, jag vill lämna tillbaka den. Men jag kan inte göra något av de längre.

• Anonym (T)
    Emmo skrev 2016-11-18 18:49:57 följande:

Ursäkta mitt otydliga inlägg, jag borde ha varit mer tydlig.

Givetvis skulle jag inte sälja den trasigt, men problemet med "felet" är en begränsning som produkten har, som jag inte accepterar (detta visste jag självklart inte innan jag köpte produkten).

Förstår inte varför du har fått för dig att jag har köpt den endast för att sälja? Jag köpte den i mån av att använda den, tills jag märkte begränsningen som jag inte accepterar. Jag vill inte heller sälja den, jag vill lämna tillbaka den. Men jag kan inte göra något av de längre.

Men då är ju inte produkten trasig alls utan att du inte är nöjd och vill göra ett återköp? Då har du försökt lura Sony med att produkten är trasig från första början fast den egentligen inte var det.
  • Emmo

Skriver jag så otydligt eller är du bara allmänt trött? Vill du besvära dig besvara mitt inlägg, så kan du besvara frågan i sig och inte det runtomkring. Vad har felet i sig att göra med förpackningen?

Det är ett fel som alla enheter har. Sony väljer att ersätta enheterna med nya som också är trasiga. Det gäller en Playstation VR och felet är "drifting". Det felet begränsar användarvänligheten och gör den nästa obrukbar. Efter en del sökningar på nätet så har Sony ingen fix för detta.

Så, något mer du vill veta om felet innan vi går vidare till frågan som inlägget handlar om?

• viseversa
    Emmo skrev 2016-11-18 19:31:16 följande:

Skriver jag så otydligt eller är du bara allmänt trött? Vill du besvära dig besvara mitt inlägg, så kan du besvara frågan i sig och inte det runtomkring. Vad har felet i sig att göra med förpackningen?

Det är ett fel som alla enheter har. Sony väljer att ersätta enheterna med nya som också är trasiga. Det gäller en Playstation VR och felet är "drifting". Det felet begränsar användarvänligheten och gör den nästa obrukbar. Efter en del sökningar på nätet så har Sony ingen fix för detta.

Så, något mer du vill veta om felet innan vi går vidare till frågan som inlägget handlar om?

Vadå menar du mig? För jag skev bara det första inlägget. Det andra är skriven av någon annan så jo uppenbarligen skriver du otydligt.
  • Emmo
    viseversa skrev 2016-11-18 20:22:28 följande:

Vadå menar du mig? För jag skev bara det första inlägget. Det andra är skriven av någon annan så jo uppenbarligen skriver du otydligt.

Nej, det var inte till dig. Skriver från telefonen och det är jobbigt att skriva långa texter. Men skall försöka vara mer tydlig nästa gång.
  • Queennr1
    Emmo skrev 2016-11-18 19:31:16 följande:

Fast det ÄR väldigt otydligt det du skriver.
  • Griseknoen35

Tycker också att du ts är väldigt otydlig. Tolkar dina inlägg precis som anonym T har gjort...

• DeKanFaraOchDra

TS: Tyvärr så är det så att användarna här på FL är inte normala. Det är ett gäng deprimerade och hatande ensamstående vidriga männsikor som inte har någon som varken älskar dem eller bryr sig om dem.

Här inne kan du inte tro att du kan få ett normalt svar. Här lever dem på andras misslyckanden och skador.
    Det är därför du inte får några svar och tyvärr kommer du inte heller få svar på din fråga.

Men jag kan iallafall rekommendera dig att gå vidare till ARN då du har rätt att kräva ersättning för ekonomisk skada och egenmäktigt förfarande.

Och återigen, ignorera dessa vidriga deprimerade människor!

Svar på tråden Sony slängde min ägodel och vägrar ersätta