Anonym (Marie trådskapare) skrev 2016-11-19 15:40:39 följande:
De verkar ju va gemensamt att såna som haft uppbrott på något år eller längre innan man gick tillbaka fick förhållande som höll längre sen , kanske för man verkligen hann sakna varann o man hann tänka efter i lugn o ro på vad man ville , samt att man hann träffa en del andra imellan.
Dock verkar många säga att folk förändras aldrig, gamla saker kvarstår. Precis som nån sa att de är som att läsa om en gammal bok.
Avundas de få som sa exet blivit mer underbar o allt är bättre, är väl så man önskar de ska bli när man hittar tillbaka igen .
Alltså jag tänker snarare att chansen är större om man gjorde slut på typ gymnasiet, inte när man hunnit bli vuxen, typ 27-30.
Gör man slut i 30-årsåldern vet man nog mer vad man gör och chansen är större att den man då väljer istället verkligen är rätt.
Däremot kanske man som 15-21-åring dumpar en riktigt bra kille/tjej och väljer ett svin som utnyttjar en. Så är det i min bekantskapskrets. Alla som valde partners i tidiga 20-årsåldern valde (i princip alla) tjejer eller killar som utnyttjade, var otrogna, betedde sig som svin. Dock har mina vänner och jag mellan 28-31 års ålder lärt oss av våra ex-misstag och alla hittat en riktigt kompatibel guldstjärna var.
Det är killkompisar som haft tjejer som tryckt ned och utnyttjat dom (eller killar, samma med mina manliga vänner som är bögar) och tjejkompisar, lesbiska och straighta som dejtat riktiga skator/douchebags och nu hittat varsin riktigt fin partner.
Du kan ju tänka själv, inte vill man bli tillsammans med en partner man mått dåligt på grund av om man är i 30-årsåldern (eller äldre!) Och efter det hittat en man är lycklig med.
Däremot kanske man dels ger ett svin chansen igen när man är ung och dum eller möjligtvis om man haft en riktigt fantastisk kille/tjej som verkligen var schysst mot en och man hade väldigt stark attraktion/bra sexliv/bra kommunikation osv. Varför nu ett sådant förhållande skulle ta slut...