• ESE07

Min exmans sambo styr vårdnadstvist

Min exmans sambo skriver rmejl till mig och hotar med att hon/de ska dra igång  boendetivst gällande min och min exmans dotter om jag inte går med på hennes villkor. Hon kallar mig för egoistisk och respektlös då jag inte delar hennes uppfattning och skriver mejl till både mig och min sambo där hon hotar och kräver att vi ska sätta oss ner fatta "rätt" beslut mao hennes beslut. 
    Jag tror inte på växelvisboende och det skulle dessutom inte fungera då min exman reser mycket i sitt arbete och arbetar mycket kvällar och helger. Min dotter är hos honom torsd-söndag och innan han flyttade ihop med henne för 3 år sedan hade han henne även en dag veckan som hon inte skulle vara hos honom helgen, men han avböjde detta då den nya sambons barn inte var där den veckan... Jag är så trött på detta och provocerad av att hon styr upp något som inte är hennes sak.. När jag konfronterar min exman och frågar vad hon håller på med så tycker han att jag ska ta det med henne.... !?  Är detta vettigt?

• Svar på tråden Min exmans sambo styr vårdnadstvist
  • WiJu

Nej jag tycker inte att hon och du ska diskutera det här. Det sks isf du ochpappan göra.. Varör vill hon ha cv om pappan ändå inte är hemma?

• WiJu
    WiJu skrev 2016-11-19 10:33:26 följande:

Nej jag tycker inte att hon och du ska diskutera det här. Det sks isf du ochpappan göra.. Varör vill hon ha cv om pappan ändå inte är hemma?

Vv menade jag så klart..
  • hallontryffel

Jag tänker att du konsekvent skulle svara henne att frågor om barnets boende diskuterar du med barnets andra förälder, inte med henne.

• Hbsson

Spara alla mail, sms mm. Man vet aldrig om de kan behövas i framtiden.
    Sen tycker jag verkligen inte det är hennes sak att driva o gräva i. Det är väl mellan föräldrarna i första hand kan jag tycka.
    Mannen verkar också väldigt feg, som "skjuter över allt" och enbart hänvisar till henne. Varför tar han inte upp det med henne själv, kan man undra?

Personligen hade jag nog mest ignorerat hennes hot. Det borde va han som måste dra de till rätten också väl? Och mitt intryck är att han inte är spec intresserad av de.

• ESE07
    TACK för era svar. Jag är helt matt och pendlar mellan att vara helt skogstokigt arg, för att sen bli ledsen och orolig att hon ska på nåt sätt skapa oreda mellan mig och min dotter eller ännu värre dra igång nåt som gör att jag förlorar min dotter....  Jag har svarat henne och varnat henne för att utrycka ord såsom " ett barn som kommer i kläm" eller "far illa" då detta är förtal. Hon har ju inga bevis eller professionell bedömning som styrker hennes påstående utan det är ju hennes egna uppfattning. Hon har dessutom mejlat detta till min sambo och det gör ju saken än värre då hon dessutom har utryckt "förtal" till utomstående om ett barn... 
    Sen har jag även svarat mitt ex och satt hans sambo på kopia och skrivit att hon inte har med saken att göra och att det inte är hennes sak att driva ngn process då det inte är hennes barn. Han har så klart valt att inte svara på mejlet så mao har hon dragit igång ngt men tar inte ansvar för att det rör upp himmel och jord utan verkar tro att det inte får konsekvenser.... är så arg, ledsen, förtvivlad!!
    Funderar på att göra en anmälan... men vet inte riktigt vart.
  • Det kommer bli bra
    ESE07 skrev 2016-11-19 15:37:00 följande:
    TACK för era svar. Jag är helt matt och pendlar mellan att vara helt skogstokigt arg, för att sen bli ledsen och orolig att hon ska på nåt sätt skapa oreda mellan mig och min dotter eller ännu värre dra igång nåt som gör att jag förlorar min dotter....  Jag har svarat henne och varnat henne för att utrycka ord såsom " ett barn som kommer i kläm" eller "far illa" då detta är förtal. Hon har ju inga bevis eller professionell bedömning som styrker hennes påstående utan det är ju hennes egna uppfattning. Hon har dessutom mejlat detta till min sambo och det gör ju saken än värre då hon dessutom har utryckt "förtal" till utomstående om ett barn... 
    Sen har jag även svarat mitt ex och satt hans sambo på kopia och skrivit att hon inte har med saken att göra och att det inte är hennes sak att driva ngn process då det inte är hennes barn. Han har så klart valt att inte svara på mejlet så mao har hon dragit igång ngt men tar inte ansvar för att det rör upp himmel och jord utan verkar tro att det inte får konsekvenser.... är så arg, ledsen, förtvivlad!!
    Funderar på att göra en anmälan... men vet inte riktigt vart.
    Det finns inte direkt något att anmäla, den idén tycker jag du kan släppa.

Om jag var du skulle jag helt enkelt inte svara på hennes mejl, och inte heller läsa dem. Den enda jag skulle föra dialog med var ex.et om barnets boende. 
  • Dixie

Jag hade bara svarat att saker rörande "Lisa" tar jag med hennes pappa.

Svar på tråden Min exmans sambo styr vårdnadstvist