• VillaVillerkulla

Är du SI eller SÅ?

Att omgivningen har en annan uppfattning om en än vad man själv har är kanske inte så ovanligt. Men hur vanligt är det att omgivningen tolkar dig på två helt olika sätt? Jag har nyss fått höra: "Du har ju ett sådant enormt kontrollbehov!" och "Du har ju inget kontrollbehov alls!" av två olika individer. Det är lite roligt. Antagligen ser de mig agera i helt olika områden.

Vad får du höra för diametralt olika bedömningar om dig?

• Svar på tråden Är du SI eller SÅ?
  • Monchichier

Jag har fått höra att jag verkar vara väldigt impulsiv och har lätt för att fatta snabba svåra beslut. Vilket inte alls stämmer.

Anledningen till varför de tror så är för att man utåt sett inte ser och vet hur mycket jag kämpar med beslutsångest över ibland väldigt lätta saker.

Min man eller mina närmsta vänner som jag resonerar med vet hur överanalyserande jag kan vara.

Min man vet tex att jag _måste_ ha volymen på tv'n på ett visst sätt (aldrig en ojämn siffra). Han vet att jag har svårt att släppa kontrollen. För mina kollegor och personal måste jag utåt visa att jag litar på dem och att jag vet att de kan göra minst lika bra jobb, fastän det inte är på det sättet jag tycker att det ska vara på. Så de tror att jag är väldigt relaxad eftersom de inte ser min "inre kamp" liksom.

• Avklantad

Min pedantiska familj har alltid sagt att jag är slarvig, dålig koll på klockan mm.

Sen vart jag vuxen och får omdömen som "noggrann", "ordningssam" etc. Det beror uppenbarligen på vad man jämför med.

Svar på tråden Är du SI eller SÅ?