• Lice

    Harry Potter museum i London

    Hej,

    Jag vill veta ALLT om HP museumet iLondon. Ni so varit där med barnen. Gärna i åldern 7-11, hur var det? Hur tar man sig dit? Var bor man bäst? Finns det möjlighet att äta där? Gluten /Laktosfritt? Hur länge kan man underhålla sig där? Tyckte ni/barnen att det var bra?

    Tacksam för alla inlägg!

  • Svar på tråden Harry Potter museum i London
  • glutten

    Åk, det är jättekul! Bo nära Euston station, därifrån tar man tåget till Watford där deras egen buss hämtar. All denna info finns på deras hemsida.

    Räkna med en hel del timmar på plats, utställningen är STOR och det finns MASSOR att titta på! Lunchrestaurang finns efter ca 2/3 av utställningen (man följer som en bana), helt okej mat. Finns gluten- och laktosfritt. Man kan även äta medhavd mat om man vill.

  • Mrs Green

    Det är jättebra
    Tänk på att det bara går att köpa biljetter i förväg, och man köper till att visst klockslag.

  • Zazou

    Vi var där utan barn och hade nästan behövt två dagar. Så stort är det. Man blir så överväldigad av alla saker. Jag var dödstrött och minns knappt andra halvan av utställningen. Åker gärna tillbaka!

    Jag var lite orolig över hur man skulle ta sig dit men det var supersmidigt och inget att oroa sig över! Jättetrevlig personal både på väg dit och på plats! Hoppas ni kommer iväg, gillar man filmerna så är det värt det!

  • Dementoria

    Först och främst, boka biljetterna först, vissa perioder är det svårt att få tag på biljetter inom den närmsta månaden. Du väljer dag och tid och sedan ser ni till att passa den tiden. Det tar c:a 1 timme att resa från London med väntetider men åk gärna tidigare för ni kan ni vandra runt i shopen eller fika tills er tid kommer.

    Sedan. Bo inne i London. Sedan åker ni till Euston Station där ni letar upp biljettförsäljningen till de vanliga regionaltågen. Köp biljetter till Watford Junktion, snabbtåget tar c:a en kvart. Väl framme går ni ut och tar HP-bussen till museet. Det är en shuttlebus som går en gång i kvarten eller liknande. Ibland har den kostat pengar (typ 2 pund t/r) men sist var den gratis. Bussen tar c:a 20 min beroende på trafik

    Väl framme finns det automater där ni hämtar ut biljetterna så se till att ha bokningsnumret med er. 

    Det finns en gratis garderob, restaurang och shop samt toaletter där ni kommer in. Räkna sedan med minst 3 timmar till museet, helst 5-6 timmar. 

    Mitt inne finns ytterligare en restaurang där ni antingen kan köpa mat eller äta er egen. Där finns även butterbeer :)

    Det är väldigt bra ordnat med toaletter, fritt wi-fi osv på vägen. Massor att se och göra. Dyrt men helt klart värt pengarna!

  • Stårschan

    Vi åkte dit med en busstur inifrån London. Det var bra ordnat, men helst hade jag velat åka "privat". Tyvärr fanns inga sådana biljetter kvar när vi väl var i England och kom på att vi ville åka dit, så då var en arrangerad busstur det enda alternativet. Vi hade (i mitt tycke) alldeles för lite tid på oss där. Vi hann inte äta där, utan köpte varsin macka i serveringen och åt i bussen på vägen tillbaka, för att inte gå miste om värdefull turisttid på plats. Stället är fantastiskt och väl värt ett besök. I och med att det är styrt hur många som släpps in på varje tidsslot så blir det aldrig överfullt inne på området, utan man kan i lugn och ro titta på det man vill, utan att det står tre skolklasser ivägen.

  • försentute

    Vi försöker hitta biljetter till påsklovet, men det är slutsålt överallt. Köpte ni biljetter på plats i London? Isåfall var? Tacksam för tips.
    /mema

  • Wiiilma

    Var där för 6 år sedan när barnen var i samma ålder som era. Vi bodde i familjerum på ett hotell vid Kings Cross, där kunde man lätt ta sig vidare till museet. (Vi åkte tåg och buss och hade bokat biljetter långt i förväg) En bonus är att det vid Kings Cross Station finns en Harry Potter anknytning med en vagn halvvägs in i väggen när vi var där. Räkna med en heldag där så boka in er så tidigt som möjligt.

Svar på tråden Harry Potter museum i London