• levande charader

All inclusive hotell Grekland eller Spanien?

Sommaren 2017 har jag och en tjejkompis tänkt åka på en all inclusive resa till Grekland. Vi är alltså två familjer á 1 vuxen och 2 tonåringar. Alla barnen är mellan 13-15 år. Vi vill helst inte boka genom en resebyrå typ tui utan tänkte boka direkt via hotellet och boka flygbiljetterna själva eftersom man kan spara en del pengar då. Vi vill helst ha ett hotell med bra all inclusive på, alltså det där lilla extra som tex snacks och glass nån gång under dagen. Kanske att det finns lite underhållning eller något annat att göra än att bara ligga vid poolen. Vattenrutschbanor till tonåringarna är inre helt fel men inget måste för ibland är de så fjuttiga och de kommer inte vilja åka jämt ändå.

Så är det nån som har något bra tips på all inclusive hotell? Vi kan tänka oss annat än Grekland och Spanien också men inte Turkiet. Vi vill gärna ingen gå över 30000/familj med allt inräknat (hotell + flyg) men vill helst komma ner mot 25000:- eller billigare...

• Svar på tråden All inclusive hotell Grekland eller Spanien?
  • Anonym (Hotell)

Jag var med familjen på Rhodos i september, vi bodde på Lindos Imperial Resort & Spa. Barnen som var med var mellan 2-11 år och tyckte det var toppen. Fanns olika områden, vattenland vid en av poolerna (rutschkanor som vuxna kunde åka) och aktiviteter på stranden, man kunde åka bananbåt, eller soffa efter en båt, detta kostade dock extra men möjligheten fanns.

Maten på hotellet var helt ok, de hade två temarestauranger som man kunde boka Grekisk och Italiensk. Maten vid stranden och poolerna var också helt ok! Fanns även en supermarket på området så du kunde köpa snacks och liknande om man ville.

Enda nackdelen var väl att det inte fanns någon "by" i närheten utan man fick ta taxi in till Lindos stad, men å andra sidan kanske man inte vill lämna hotellområdet.

Vi bokade också hotell själva via typ booking tror jag (ej jag som skötte bokningen). För mig och sambon kostade 8 nätter med all inclusive ca 6000:- tror jag? Flyget bokade vi själva och det kostade runt 3000-3500:- med dessa priser beror väl på när på året man bokar kan jag tänka mig.

• Birgitta02
    Anonym (Hotell) skrev 2016-11-22 13:27:25 följande:
    ... med dessa priser beror väl på när på året man bokar kan jag tänka mig.
    Priserna höjs till nästan de dubbla under sommar- och jullov samt påsk- och sportlov.

Jag har nyss bokat All Inclusive för 2 för det facila priset av 7900 kr i mitten av januari. För två! Detta är till Egypten i januari. Där nästan betalar dom en för att åka till i och för sig. Men samma resa för två pers, samma hotell, under sportlovet kostar 16.000.
  • levande charader

Tack för era svar. Jag ska kolla upp hotellet

Tyvärr så kan vi bara åka under sommarlovet eftersom barnen inte får ledigt från skolan.

• enmamma

Om ni reser innan v28 så brukar priserna vara bra, naturen vackrare och temperaturen perfekt.

Svar på tråden All inclusive hotell Grekland eller Spanien?