• kiwi89

försöker bli gravid men inget funkar.

Hej. Behöver skriva av mig.

Har ingen direkt jag kan prata med förutom min sambo.vi har försökt att bli gravida nu i 10 månader men inget händer. Får mens varje månad. Vissa månader har jag inte ens tänkt på de.i somras försökte jag med rosenrot, folsyra, d vitamin osv. Vi har alltid sex vid äl. Men d blir inget. Jag har en son sentidigare och fick en kraftig infektion i underlivet efter förlossningen men dom så inget om att de kan påverka nästa graviditet och jag börjar bli orolig att jag inte kan bli gravid. Min sambo har också ett barn sen innan.

Jag har bekanta som blir gravida utan att ens försöka.jag har inte direkt tänkt så mkt eller försökt överdrivet att bli gravid men nu när snart gått ettår och vi prickar alltid in äl och ändå så händer inget. Jag är 27 och min sambo är 29. Känner låg idag. Och behöver råd eller finns de någon annan som försökt och de gått tillslut. Börjar bli rädd för att vi inte kan bli gravida.

Vi har försökt köra varje dag vid äl.

Vi har även kört varannan dag vid äl.

Vi har även kört flera gånger per dag varje dag vid äl.

Snälla någon i samma sits eller varit. behöver ingen som klagar eller idiot förklarar mig. Vill ni skriva något negativt håll de för er själva tack.

ledsen tjej
  • Svar på tråden försöker bli gravid men inget funkar.
  • Anonym (M)

Testar du med äl stickor?

Tycker att clearblues äl tester är bäst. Har funkat bra för oss.

• kiwi89
    Anonym (M) skrev 2016-11-24 11:52:45 följande:

Testar du med äl stickor?

Tycker att clearblues äl tester är bäst. Har funkat bra för oss.

Ja vi testa de i somras. :-/ tog de lång tid för er?
  • smulis85

Hej!
    Förstår vad du menar har försökt i 12 månader nu är helt less på detta. Har försökt med äl-test förut och känner av min ägglossning. Dock denna månad tänkte jag testa typ allt så har börjat tempa, äl-test, folsyra, järntabletter, och grapefrukt. Känner mig patetisk och tror egentligen inget av de kommer att hjälpa men är desperat nu.

Har en egen tråd som heter: någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus? Kika gärna in där vi är några som försökt ganska länge. Spelar ingen roll hur gammal du är skulle gärna byta namn på tråden till oss som försökt länge istället :)

• Anonym

Det finns ingen hälsokost som förbättrar dina chanser, gå inte på det! Hade det varit så hade man rekommenderat det. Nu är det istället dags att söka hjälp! Ring en genmottagning som inte har remisstvång. Lagom tills du kommit dit har det ju gått ett år!

• kiwi89
    smulis85 skrev 2016-11-24 12:08:32 följande:

Hej!

Förstår vad du menar har försökt i 12 månader nu är helt less på detta. Har försökt med äl-test förut och känner av min ägglossning. Dock denna månad tänkte jag testa typ allt så har börjat tempa, äl-test, folsyra, järntabletter, och grapefrukt. Känner mig patetisk och tror egentligen inget av de kommer att hjälpa men är desperat nu.

Har en egen tråd som heter: någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus? Kika gärna in där vi är några som försökt ganska länge. Spelar ingen roll hur gammal du är skulle gärna byta namn på tråden till oss som försökt länge istället :)

Jag börjar också känna mig desperat. Killen säger att jag inte ska va negativ till de har enligt min mens kalender äl idag så vi har kört varannan dag denna gången.så jag hoppas att de blir ett plus den 8 dec. Men vi får se. Så svårt och se de positiva när man verkligen vill något så mkt. Ska kolla din grupp. finns de ingen sån grupp på facebook tro?
  • Anonym (ANONYM)
    Anonym skrev 2016-11-24 12:10:58 följande:

Det finns ingen hälsokost som förbättrar dina chanser, gå inte på det! Hade det varit så hade man rekommenderat det. Nu är det istället dags att söka hjälp! Ring en genmottagning som inte har remisstvång. Lagom tills du kommit dit har det ju gått ett år!

GYNmottagning
  • Anonym (M)

Det tog inte lång tid. Blev gravid direkt men har fått många missfall. Men tänk på att felet kan ligga hos killen också. Hans spermier kanske är inte som de ska. En utredning är bra att göra.

• kiwi89

Jag va gravid, test mig igår på två olika, fick plus direkt på båda. Nu hoppas jag att allt kommer att gå som de ska.. hur går de för er andra som föraökt? :)

• FrökenS

Vi har också försökt ett tag nu att få ett tredje barn, sedan april. Fick min mens idag. Jag hatar att hoppas varje månad och tro att jag är gravid, tror jag har massa symptom men så får jag mens. Jag har två barn sedan tidigare och ett missfall däremellan. Första gången blev jag gravid på fjärde försöket (men hade inte så bra koll på ägglossning då), andra gången (det som slutade i missfall v. 7) tog 3 försök och tredje gången gick på första. Men av någon anledning händer inget nu. Jag är inte speciellt gammal (31 år) och det är så otroligt segt detta.

Hur tänker du gå vidare kiwi? Jag tänkte nog boka en tid hos en gynekolog för att se om allt ser bra ut.

• kiwi89
    FrökenS skrev 2016-12-14 21:47:22 följande:

Vi har också försökt ett tag nu att få ett tredje barn, sedan april. Fick min mens idag. Jag hatar att hoppas varje månad och tro att jag är gravid, tror jag har massa symptom men så får jag mens. Jag har två barn sedan tidigare och ett missfall däremellan. Första gången blev jag gravid på fjärde försöket (men hade inte så bra koll på ägglossning då), andra gången (det som slutade i missfall v. 7) tog 3 försök och tredje gången gick på första. Men av någon anledning händer inget nu. Jag är inte speciellt gammal (31 år) och det är så otroligt segt detta.

Hur tänker du gå vidare kiwi? Jag tänkte nog boka en tid hos en gynekolog för att se om allt ser bra ut.

FrökenS skrev 2016-12-14 21:50:00 följande:

Oj missade att du plussat! GRATTIS! Håller tummarna för dig.

Förstår verkligen den känslan när man fick mens varje månad. Man blir så depp och besviken på att de inte är ens tur än. Men hoppas verkligen eran tur kommer snart :)

Tack så mkt. Än så länge går de ju bra men vill inte hoppas för mkt då allt kan hända. :) Men är så otroligt glad iaf :)
  • Anonym (babymaker)

Strunta i ÄL, ha sex regelbundet, varannan dag under hela cykeln (förutom vid blödning då).
    Är bra varierad kost. Se till att få motion i form av rörelse, inte bygga muskler. Utslut kaffe och alkohol, bägge de sakerna saboterar och kan leda till tidigt missfall. Försök stressa ned, lite av en klycha, men det hjälper. Hur många tror du inte blir gravid under midsommar eller jul.

10 månader är ingen tid att försöka, även om jag förstår att det känns tungt så bör ni försöka minst 24 månader innan man kan börja fundera på om det är något fel. (12månader är annars minimum om ni inte haft barn sedan tidigare) Eftersom ni bägge har barn på varsitt håll, så är det inte något uppenbart fel. Ta det från någon som försökte i nästan 5 år, utan att någon kunde hitta fel på varken mig eller karln.

• Baraentjej

Jag och min kille har försökt nu i 6 månader och samma sak där. Har varit gravid en gång men gjorde abort pga av massa skit. Vet inte vad jag ska göra

Svar på tråden försöker bli gravid men inget funkar.