• 2juli2016

Vad är det som händer?! (TMI bild)

Så fredag den 18e runt 12 började min mens (2 dagar sen), den var väldigt lätt (vilket den brukar vara första dagen). Den 19e blödde det normal mycket men inte alls lika mycket som det brukar göra på mensdag 2&3 för mig och jag hade en extrem mensverk (har det egentligen inte). Den 20e tog min mens slut klockan 8 på kvällen och måndag eftermiddag kom det bara pyttelite brunt blod. Sen dess har det inte varit något mer med det tills idag nu på kvällen då jag torkade mig och det här kom på pappret. Någon som varit med om liknande?! Jag prickade in ÄL men har inte testat mig än. Vill inte bli besviken på ett till -. Min mens är ALLTID 5-6 dagar men den här varade bara 2. Vet inte om det kan vara nidblödning då det blödde så mycket den 19e...

• Svar på tråden Vad är det som händer?! (TMI bild)
  • Erla

Kan ju bara rekommendera att du testar dig. Ibland är det så att mensen beter sig annorlunda mot tidigare mensar. Ibland beror det på utebliven ägglossning och ibland kan det vara så att det beror på graviditet. Kan ju finnas andra hormonella orsaker också, men vill du veta bör du ju ta ett test.

• Tosse87

Tycker du ska testa och se! Skulle ha min mens imorgon men fick en liten blödning i tisdags och sedan lite igår och större idag. Får se hur det artar sig...

Svar på tråden Vad är det som händer?! (TMI bild)