• Starlights

Mf eller gravid? Starkt plus 10 dagar efter blödning.

Hej. Vet att det säkert finns tusen trådar med liknande frågor. Men jag känner att jag ändå måste få skriva av mig. Skäms

Jag och min sambo planerar graviditet, första barnet. Har gjort äl-test i flera månader och har koll på min cykel, så vet att jag har haft äl. Testade negativt gravtest på BIM och fick samma dag även min "mens" som varade i 3 och 1/2 dagar. Mensen var dock inte lika riklig denna gång, och vanligtvis har jag mens i minst 5 dagar. Hade inte ont eller någon mensvärk. Men antog ändå att det var helt vanlig mens. Har inte heller haft några som helst symptom på graviditet.

Nu 10 dagar efter BIM och "mensens" första dag, så testade jag med två grav. test och fick ganska tydliga plus på båda två. Hade inte förväntat mig att vara gravid, så min första tanke är att jag måste haft ett missfall då blödningen kom och att hormoner fortfarande är kvar i kroppen.. 

Men brukar graviditetstesten visa så tydligt positivt mer mer än en vecka efter missfall? Bifogar en bild på testen.. Dessa test är alltså från idag, 10 dagar efter blödningen.

Tänkte ta nytt test om en vecka, och se om det fortfarande är positivt eller om strecken blivit svagare/starkare.. Skulle vara v. 5+3 idag, så det går ju inte att kolla på VUL eller något annat sätt. Men så jobbigt att vänta och oroa sig.. Rynkar på näsan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-18 18:59
    Fick konstaterat missfall i vecka 6-7 nån gång. Men har fortsatt småblödningar. Efter flera blodprov där hcg fortsätter att öka misstänker de nu utomkveds.. :-/
  • Svar på tråden Mf eller gravid? Starkt plus 10 dagar efter blödning.
  • Ivana1988

Jag hade lite bruna/rosa flytningar v6-8 så fick tid för VUL då tror jag var 7+4 och man kunde se hjärtat... skulle ringa och försöka få tid så att du vet och inte behöver fundera hela tiden!

lycka till!

• Starlights
    Ivana1988 skrev 2016-12-02 07:41:46 följande:

Jag hade lite bruna/rosa flytningar v6-8 så fick tid för VUL då tror jag var 7+4 och man kunde se hjärtat... skulle ringa och försöka få tid så att du vet och inte behöver fundera hela tiden!

lycka till!

Har ju redan ringt men blev nekad vul. :/
  • Mallemamma
    Starlights skrev 2016-12-02 11:46:54 följande:

Ring igen, eller ring en annan mottagning.. du har haft mycket blödningar redan tycker jag och ett vul för att stilla oron eller kontrollera om det är ett missfall/ma är på sin plats! Att gå och oroa sig är heller inte sunt!

Tycker du ska försöka få ett vul. Nu borde de se om där är en graviditet eller inte iaf.

Ring och säg att du har blödningar varje dag och testen är fortfarande positiva och att du är orolig. Ni har dessutom försökt i flera månader så om det är ett MA så vill man gärna veta det i tid så att ni kan fortsätta försöka.

Finns det någon privat klinik i närheten annars? Kostar några hundralappar tror jag med ett vul om mvc totalvägrar :)

Hoppas det är en liten där inne! Lycka till
  • Ivana1988
    Starlights skrev 2016-12-02 11:46:54 följande:
    jag hade också ont och mensvärk på ena sidan //höger/ så de misstänkte utomkvedshavandeskap ... och då överdrev jag inte ens för att få VUL.. skulle ringa igen och prova!
  • Starlights
    Ivana1988 skrev 2016-12-02 12:04:37 följande:
    jag hade också ont och mensvärk på ena sidan //höger/ så de misstänkte utomkvedshavandeskap ... och då överdrev jag inte ens för att få VUL.. skulle ringa igen och prova!
    Jaa.. Jag kan ju prova ringa gynakuten och se om det finns tid att komma in under helgen.
  • Starlights

Fått konstaterat missfall nu. Gråter Skulle gått in i vecka 8 i morgon. Blöder fortfarande men hon sa att det skulle sluta snart, annars höra av sig igen. 
    Mest ledsen över att mina två bästa kompisar ska ha barn i vår och det hade varit så kul att få barn ungefär samtidigt som dom. Vi hade också planerat att berätta för familjen under julen. Men vi får ta nya tag nästa år. Förhoppningsvis blir det en 2017-bebis i alla fall. Tack för ert stöd och alla svar. 

• Mallemamma
    Starlights skrev 2016-12-04 12:40:05 följande:

Fått konstaterat missfall nu.  Skulle gått in i vecka 8 i morgon. Blöder fortfarande men hon sa att det skulle sluta snart, annars höra av sig igen. 

Mest ledsen över att mina två bästa kompisar ska ha barn i vår och det hade varit så kul att få barn ungefär samtidigt som dom. Vi hade också planerat att berätta för familjen under julen. Men vi får ta nya tag nästa år. Förhoppningsvis blir det en 2017-bebis i alla fall. Tack för ert stöd och alla svar. 

Å nej :(:( beklagar!! :'-(

Hoppas det kan ta sig fort igen för er!!
  • Anonym (Anna)
    Starlights skrev 2016-12-04 12:40:05 följande:

Fått konstaterat missfall nu. Gråter Skulle gått in i vecka 8 i morgon. Blöder fortfarande men hon sa att det skulle sluta snart, annars höra av sig igen. 

Beklagar :-/ Jättetråkigt att det hänt, men vi kan ju alltid hoppas att det går fort att bli gravid igen. Mitt i den negativa så vet du ju nu även att ni kan bli gravida tillsammans, så nått lite positivt i det hela även om det inte väger upp sorgen alls.  
  • Starlights

Har varit in och tagit blodprov fyra gånger nu de senaste veckorna. Mitt hcg ligger lågt men fortsätter ändå att stiga. De misstänker eventuellt utomkveds.. Men jag har inte ont någonstans, har inte heller kvar några graviditets symtom.. Har dock fortfarande små-små blödningar, inte alls mycket, men typ så att jag precis behöver använda trosskydd..

De skulle ringa igen i morgon så får vi se.. Blir bara less på att behöva vänta.. Vänta på att kroppen ska ta hand om det själv, vilket den uppenbarligen inte gör eftersom inget händer, hcg fortsätter stiga och jag får ingen större blödning.. Men vill ju inte heller vänta tills äggledaren brister eller? Fast jag vill verkligen inte heller opereras opereras! Åååh jävla skitkropp...  

• Starlights

Blir akut operation för x idag.

• Wooden
    Starlights skrev 2016-12-20 12:49:07 följande:

Blir akut operation för x idag.

Önskar dig lycka till!
  • Leeandra

Usch, vad jobbigt för dig! Hoppas allt går bra idag och att du läker fort. Många kramar till dig!

• Starlights

Blev titthålsoperation. Höger äggledare opererades bort, de gjorde även "sug" ur livmodern för att få ut slemhinnan och övrig blödning. Hade också blödning i buken.

Känns bra att dom tog tag i det. Men samtidigt jättetrist att jag bara har en äggledare nu. Man hör ju att chanserna för att bli gravid igen ändå inte sjunker så mycket, att den andra äggledaren kan plocka upp ägget även om det lossnar från höger äggstock.. Men det gör ju ändå chanserna lite sämre.. 

Samtidigt lika bra att dom plockade bort äggledaren. Hade man lämnat en ärrad äggledare finns ju risken att det hade fastnat där igen. Tycker jag har fått bra information från sjukvården och de tog bra hand om oss.

De har också tagit vävnadsprov och skickad äggledaren osv på analys, så ska få svaren inom kort. Annars sjukskriven i minst en vecka. Har ont i axlarna (vilket man tydligen kan få från titthålsoperation då man ligger lutad under op) och lite ont i magen, svårt att kissa osv..

Har även berättat för min och sambons familj + de på jobbet. Ingen visste ju ens om graviditeten. Men det känns skönt. Ska åka till familjen i morgon där vi ska fira julen.

Tack för omtanken!

• Frost

Råkade bara titta in här i tråden och vill skicka lite styrka och kärlek till dig! I allt det jobbiga är det skönt att ni fick bra bemötande inom vården, är ju faktiskt väldigt viktigt! Stort lycka till med fortsatt bebisverkstad nästa år!

• Wooden

Skrev en kommentar här förut men den verkar kommit bort, haha. Ville bara säga att jag blev så "glad" när jag läste att allt gått bra för dig och att ni fick så bra bemötande. Hoppas ni får en fin jul och att allt går bra när ni försöker få barn igen. Kram!

• Mallemamma

Vilket tråkigt besked :( beklagar, men vad skönt att operationen gått bra och du fick bra bemötande. Önskar er lycka till i resan till bebis!

Svar på tråden Mf eller gravid? Starkt plus 10 dagar efter blödning.