Vecka 6 men svaga plus?
Hej, I know, har en del trådar, skulle radera om jag visste hur :/
Hursom, min fråga är följande:
Jag hade min senaste mens första dag den 16:e okt, så jag borde nu vara i vecka 6.
Meeeen, jag tog mitt första test i tisdags (dock på kvällen), det var svagt.. onsdag (på morgonen) lite starkare, jag åkte till BM för att be henne tyda, hon gav mig först ett RFSU som blev neg... men hon kollade bilderna på de jag tagit och konstaterade graviditet.
Då hade jag ingen koll på när min mens hade varit (hittade det senare i en dialog med en vän där jag klagade på mensvärk) så hon chansade på 19-20:e okt så vecka 5.
Hon sa också att det absolut kan vara svagt ändå...
I torsdags och i fredags har jag fått starkare plus och jag ser en fin stegring...
Meeeen, tog ett CB digital för att se vecka då jag hittade dialogen med min vän på FB och således blev fundersam...
Blev för nyfiken dock så tog det innan läggdags och fick då gravid 1-2.
(Min syster är BM och säger att hon tror att jag är i veckan4-5 med anledning av att det var svaga plus) Men enligt CB är jag alltså i vecka 3-4...
Så, min fråga är, kan jag vara i vecka 6, men låghormonare, därför blir mina streck starkare och starkare och förklaring på CB är att det var mitt i natten (en dag då jag kissat mycket) och mitt cHG värde inte stämde?
Och ska jag räkna ifrån att jag är i vecka 6?