• Anonym (pojkflicka.)

Är jag lesbisk eller bara förvirrad?

Jag ser inte ut som en man, men jag umgås helst bara med män (oftast enbart vänskapligt), det har jag gjort så länge jag kommer ihåg, jobbar helst med män, diskuterar helst med män på forum och sociala medier, tränar på gymmet ihop med en kille, jag förstår mig inte på kvinnor, kan inte umgås med kvinnor, gillar inte kvinnor, jag har ofta fått höra att jag tänker som en man, "du har en manlig hjärna", och till och med att jag skriver som en man. (Syns det?).

Jag umgås helst med "grabbiga" män och gillar en "grabbig" jargong. Jag älskar att vara "en av grabbarna" och när män pratar helt ogenerat med mig, som jag var "en av dom".  Jag vet inte om jag påverkats av detta, eller om jag faktiskt är lesbisk? Jag kommer på mig själv med att "Kolla in röven!" när en tjej går förbi. Sådana saker. Jag distraheras av urringat osv. Jag tänder väl inte på det kanske, men fascineras eller vad man skall säga. Jag vet inte om jag tänder på något egentligen. Jag gillar män, därför umgås jag med män och ibland blir jag kär i en man och då har vi sex (Jag har vart med två olika män) och det är trevligt, men jag vet inte om jag direkt tänder på att se en man heller.

Är jag bara "miljöskadad" av allt manligt umgänge eller kan jag rentav vara lesbisk?

• Svar på tråden Är jag lesbisk eller bara förvirrad?
  • medhjälparen

Tror inte du är lesbisk. Många tjejer kan tycka andra tjejer är snygga, t o m sexiga. Utan att vilja hoppa i säng. Eller så är du ev. bisexuell. Eller bara öppensinnad. Tycker nog ditt nick sammanfattade det bra, du verkar vara en pojkflicka. Var dig själv bara, och se vad som händer. En vacker dag kanske du blir sugen på en tjej och testar. Eller så fortsätter du att umgås med killar, både i och utanför sängen. Glad

• Anonym (nn)

Eftersom du inte kan umgås med, förstår dig på eller ens tycker om kvinnor gissar jag att du inte är lesbisk....

• LillaTjockaBertil

Självklart påverkas du av ditt umgänge det gör vi allihopa men jag skulle inte klassa dig som lesbisk utan snarare bisexuell eller kanske rent av asexuell. Egentligen spelar det väl ingen större roll vad man sätter för stämpel på ens sexualitet. Man attraheras av de man attraheras av och blir kär i den/de man blir kär i. Det behöver ju inte vara mer komplicerat än så.

• Anonym (pojkflicka.)
    LillaTjockaBertil skrev 2016-11-26 20:59:35 följande:

Självklart påverkas du av ditt umgänge det gör vi allihopa men jag skulle inte klassa dig som lesbisk utan snarare bisexuell eller kanske rent av asexuell. Egentligen spelar det väl ingen större roll vad man sätter för stämpel på ens sexualitet. Man attraheras av de man attraheras av och blir kär i den/de man blir kär i. Det behöver ju inte vara mer komplicerat än så.

Jag blir kär i män men attraheras visuellt nog mer av kvinnor än av män. Med undantaget om det är en man med stora muskler, då attraheras jag nog lite mer av det än av kvinnor. Fast detta är visuellt.

Jag kan bli väldigt attraherad av att prata med min vänner och det går förbi en snygg tjej och vi kollar in hennes röv allihop och de inte skäms eller så utan bjuder in mig i upplevelsen så att jag är en av dem, men det är inte väldigt sexuellt utan mer bra på ett annat sätt så attraherad av situationen kanske är fel ord. 

Jag vet inte om jag är asexuell jag gillar ju beröringen och umgänget och jag gillar att han är attraherad av mig och gillar att han vill ha sex med mig (Där är något jag attraheras av. Attraheras han av mig, trots min okvinnliga personlighet så känner jag mig jättevacker).,
  • Anonym (Bikille)

Tja, svårt att säga, men det är väl bara att du testar?

Lättast är väl kanske att titta på lesbisk porr o se om du tycker det känns spännande?

Lägg ut en annons på bodycontact, eller svara på några olika. Leta reda på nån tjej, ta en fika o se om du vill följa med hem till henne...

Känns det inte rätt är det ju bara att avbryta o gå hem. Ingen som hänger läpp för det. Du kanske blir lika attraherad av en tjej som verkligen vill ha dig...

Svar på tråden Är jag lesbisk eller bara förvirrad?