• Anonym (Bäver)

Du blir inresserad av en transperson men vet inte om att personen är trans, när du får veta det... skulle du

Diskutera gärna men undvik påhopp och andra elakheter.

Personligen skulle jag inte satsa på mer än ev vänskap. För mig skulle personen aldrig kunna bli en man, oavsett ingrepp.Inte ren känslomässigt, jag vet ju att personen haft ett kvinnokön från början... skulle inte kunna släppa det.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du blir inresserad av en transperson men vet inte om att personen är trans, när du får veta det... skulle du
  • Queennr1
    Anonym (Sanna) skrev 2016-11-27 16:19:27 följande:

Det är inte helt ogrundat om transmänniskan lurat i vår vän Aikido att den är av ett annat kön än det som antagits.

Så om du känner dig lurad på nåt vis så rättfärdigar det våld? Är du en grottmänniska eller?
  • Anonym (Sanna)
    Queennr1 skrev 2016-11-27 16:54:59 följande:
    Så om du känner dig lurad på nåt vis så rättfärdigar det våld? Är du en grottmänniska eller?
    Nej är inte grottmänniska men känner att om någon lurat mig så långt att ena foten är i sängkammaren, ja då får den personen skylla sig själv.

Det är värre att bli lurad till homosex, ja eller förspel till iallafall, än att få ett knä i skrevet. Jag väljer helt klart knäet.
  • Queennr1
    Anonym (Sanna) skrev 2016-11-27 17:02:55 följande:

Nej är inte grottmänniska men känner att om någon lurat mig så långt att ena foten är i sängkammaren, ja då får den personen skylla sig själv.

Det är värre att bli lurad till homosex, ja eller förspel till iallafall, än att få ett knä i skrevet. Jag väljer helt klart knäet.

Du behöver verkligen jobba på dina inre rädslor...
  • Anonym (Sanna)
    Queennr1 skrev 2016-11-27 17:11:10 följande:
    Du behöver verkligen jobba på dina inre rädslor...
    Tack men det behövs inte.
  • Queennr1
    Anonym (Sanna) skrev 2016-11-27 17:12:31 följande:

Tack men det behövs inte.

Jo. Samhället anser att människor som tar till våld behöver hjälp. Vi vill inte ha såna personer lösa när de är obehandlade.
  • Anonym (Sanna)
    Queennr1 skrev 2016-11-27 17:18:57 följande:
    Jo. Samhället anser att människor som tar till våld behöver hjälp. Vi vill inte ha såna personer lösa när de är obehandlade.
    Du förstår verkligen ingenting du.
    Tack och hej.
  • Queennr1
    Anonym (Sanna) skrev 2016-11-27 18:34:09 följande:

Du förstår verkligen ingenting du.

Tack och hej.

Jo jag förstår i alla fall att man inte misshandlar andra människor. Rätt basalt i ett civiliserat samhälle. (Googla basalt och civiliserat samhälle om det blev för svårt)
  • Anonym (Bäver)
    Queennr1 skrev 2016-11-27 19:07:47 följande:
    Jo jag förstår i alla fall att man inte misshandlar andra människor. Rätt basalt i ett civiliserat samhälle. (Googla basalt och civiliserat samhälle om det blev för svårt)
    Jag bad uttryckligen i min ts om att slippa påhopp och otrevligheter, varför kan du inte respektera det?
  • Queennr1
    Anonym (Bäver) skrev 2016-11-27 19:13:47 följande:

Jag bad uttryckligen i min ts om att slippa påhopp och otrevligheter, varför kan du inte respektera det?

Men det är trevligt att säga att man har rätt att misshandla nån? Det är ok att skriva i din trevlighetstråd?
  • Anonym (Bäver)
    Queennr1 skrev 2016-11-27 19:37:59 följande:
    Men det är trevligt att säga att man har rätt att misshandla nån? Det är ok att skriva i din trevlighetstråd?
    Det var inte specifikt riktat till någon person som ditt inlägg var.
    Det är skillnad på att generalisera och gå på enskilda personer.
  • Physalis

Kan aldrig voars helt säker men jag tror inte att det hade fungerat för mig.

Jag ser det nog som en sexuell preferens att rent av attraheras av eller åtminstone inte störas av att någon är en transperson, som jag inte har.

Beroende på när detta berättas för mig så finns det också en risk att jag skulle känna mig förd bakom ljuset.

Därmed inte sagt att jag inte skulle gilla honom som person och vän efter avslöjandet.

• Queennr1
    Anonym (Bäver) skrev 2016-11-27 20:19:48 följande:

Det var inte specifikt riktat till någon person som ditt inlägg var.

Det är skillnad på att generalisera och gå på enskilda personer.

Ledsen om du har ett problem med att man uppmanar våldsbenägna personer att söka hjälp. Nej, en sådan uppmaning avser jag verkligen inte att "respektera"

(Förövrigt ett rätt sjukt resonemang att tycka det är ok att förespråka våld så länge man inte kan specificera exakt vem som ska råka ut för våldet )
  • Rafael90

Kan ju inte svara med dessa alternativ. Är ju inte så att jag skulle satsa seriöst bara för att jag får veta att det är en transperson, och att jag annars inte skulle göra det. Eller att jag skulle dejta lite halvseriöst men hade gjort tvärtom om det inte varit en transperson. Beror ju på varför jag dejtar personen till och börja med. Är jag ute efter nåt seriöst fortsätter jag seriöst. Är jag ute efter att dejta och ha lite kul med personen fortsätter jag med det.

• Wench85

Jag tror och hoppas att det inte skulle vara en relevant faktor. Om jag var intreserad av någon och något som jag inte visste om skulle komma till min kännedom tror jag att jag skulle fortsätta vara intresserad. Jag skulle säkert bli väldigt nyfiken, skulle säkert råka ställa korkade och okunniga frågor, skulle kanske lyfta upp frågor om möjlighet att få barn eller relation till släkt och liknande tidigare än i annat fall, men jag tror inte att att det i sig skulle avgöra om jag satsade på vänskap/förhållande/inget. 

Men jag har ingen erfarenhet, och det skulle kunna var ett önsketänkande från min sida. Hur klok och öppen jag än hoppas att jag är vet jag att samhällsnormer påverkar även mig. Jag kanske lika gärna skullle avsluta dejtandet och intala mig själv att det berodde på något helt annat. Jag vet inte egentligen.

Jag tror att det är lite som om det skulle komma upp något annat oväntat normbrytande. Om det handlade om helt annat såsom (obs följande utan någon värdering om bra/dåligt/likvärdigt) att personen hade barn, att personen hade missbruksbakgrund, att personen var miljardär, att personen var dömd för brott, att personen varit prostituerad, att personen var geni, att personen varit deprimerad, att personen uppfunnit världsavgörande teknik etc etc etc.... då hade jag antagligen blivit överraskad och nyfiken och det fick vara en del i vidare lära kännande. Det är lätt att anta att alla är "som folk är mest" men om det kom upp något som jag inte förväntade mig har det nog mycket med när och hur jag får veta det.  

• Påven Johanna II

Jag har aldrig sett någon kvinna som bytt kön (eller snarare iklätt sig och/eller opererat sig till det kön den personen upplevt sig egentligen tillhöra) och som sedan sett manlig ut på det sätt jag uppskattar så därför har jag inte heller kunnat falla för någon transperson.

• fluu

Inget jag hade brytt mig om.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym ((Linn))

Jag var på dejt med en tjej som jag, när jag träffade henne, direkt insåg att hon var transtjej. (Male to female) Jag har inga problem med det, annat än att jag var förbannad eftersom jag skrivit till henne (på nätet) att jag skrev en bok om en transperson och hon inte sagt ett skvatt om sin könsidentitet. Hade uppskattat att hon sa det när vi väl hade frågan uppe på tapeten.

Sedan visade det sig att vi hade -1 gemensamt. Mest pinsamma dejten jag varit på... Det blev pinsamma tystnader hela tiden och när vi väl hittat ett ämne att prata om närmast bråkade vi om hur romarriket föll. Så nej, oavsett hennes transhistoria hade det verkligen inte blivit något.

Hade jag däremot träffat någon som jag klickade med och hon varit trans eller non-binary hade jag inte haft några problem. Jag är inte speciellt sexorienterad i ett förhållande ändå, så könsorgan spelar ingen roll.

Svar på tråden Du blir inresserad av en transperson men vet inte om att personen är trans, när du får veta det... skulle du