• mammaMariiie

15 mm äggblåsa, men negativa ägglossningstest?

Jag har pcos, och var hos gynekologen tis 22/11 och hade då en äggblåsa på 15 mm på vul. Blev tillsagd att gå hem och ha sex på kvällen och därefter varannan kväll. Samt ta ägglossningstest om jag vill. Har nu tagit test varje morgon och har inte ens vågat kissa på hela nätterna, men har ändå inte fått någon glad gubbe på cb digital.

Vad kan ha hänt!? Kan ägget tillbakabildats eller har testet bara missat ägglossningen? Har inte ätit pergo eller någon medicin då vi skulle vänta till december om det inte tog sig nu. Men har jag inte haft ägglossning tro?

• Svar på tråden 15 mm äggblåsa, men negativa ägglossningstest?
  • Axe

Ägglossning växer ca 2 mm per dygn normalt sätt vid behandling.

En ägglossning släpper oftast runt 22-25 mm. Ibland 30. Så vid 15 mm är det många dagar kvar.

• Axe

Vissa har bara stegring på äl test en kort stund per dygn. Ofta runt lunch.

• Anonym (A)

Äl-test funkar inte som gravtest, att du håller dig hela natten och testar på morgonen är bra om du ska ta gravtest, men ÄL-test rekommenderas att inte tas direkt på morgonen, utan senare på dagen. Kanske därför de inte gett utslag.

• Anonym (A)

Och man kan också missa stegringen om man bara testar på morgonen, du bör testa på em också

• Orkide
    mammaMariiie skrev 2016-11-27 19:25:55 följande:
    Hoppas verkligen att det tar sig snart. Har du också pcos?
    Nej inte pco men troligtvis endometrios. Den är inte bekräftad med titthålsoperation men man har sett cystor vid ultraljud.
  • Orkide
    Anonym (A) skrev 2016-11-27 20:03:54 följande:

Och man kan också missa stegringen om man bara testar på morgonen, du bör testa på em också

Men det gäller ju bara stickor. Clearblues digitala är inte lika känsliga för tidpunkt sälänge man testar vid samma tid varje dag
  • Anonym (A)
    Orkide skrev 2016-11-27 20:27:57 följande:

Men det gäller ju bara stickor. Clearblues digitala är inte lika känsliga för tidpunkt sälänge man testar vid samma tid varje dag

Ok, trodde det gällde alla Äl-test :)
  • mammaMariiie
    Axe skrev 2016-11-27 19:51:19 följande:

Ägglossning växer ca 2 mm per dygn normalt sätt vid behandling.

En ägglossning släpper oftast runt 22-25 mm. Ibland 30. Så vid 15 mm är det många dagar kvar.

Tack för ditt svar, jag trodde det var max 3- 4 dagar efter.. Då får det väl bli sex varannan dag nästa vecka också då. Jag som trodde det räckte för den här gången. Gynekologen sa att jag kommer få mens ca 9 december om jag inte blir gravid, men då måste det snarare vara runt 15e december.
  • mammaMariiie
    Anonym (A) skrev 2016-11-27 20:00:36 följande:

Äl-test funkar inte som gravtest, att du håller dig hela natten och testar på morgonen är bra om du ska ta gravtest, men ÄL-test rekommenderas att inte tas direkt på morgonen, utan senare på dagen. Kanske därför de inte gett utslag.

Jaha är det så, jag har alltid tagit testen på morgonen för jag trott det varit bäst. Men har å andra sidan aldrig någonsin fått ett positivt test... Då får det bli efter jobbet i fortsättningen då =)
  • Anonym (A)
    mammaMariiie skrev 2016-11-27 21:19:11 följande:

Jaha är det så, jag har alltid tagit testen på morgonen för jag trott det varit bäst. Men har å andra sidan aldrig någonsin fått ett positivt test... Då får det bli efter jobbet i fortsättningen då =)

Orkidé skrev ovan att det inte gäller för digitala men jag vet inte :) lycka till iaf! Har läst om en del som blir gravida även om de aldrig får utslag på äl-test :)
  • Orkide
    Anonym (A) skrev 2016-11-27 21:39:34 följande:
    Orkidé skrev ovan att det inte gäller för digitala men jag vet inte :) lycka till iaf! Har läst om en del som blir gravida även om de aldrig får utslag på äl-test :)
    De har jag också läst. Att en del aldrig får utslag.

Men det jag menade att får man utslag så är stickor känsliga o man får nästan prova morgon o eftermiddag medan clearblues digitala räcker en gång per dag samma tid på dygnet
Svar på tråden 15 mm äggblåsa, men negativa ägglossningstest?