• Anonym (Undrar)

Kan man överklaga vårdavgift?

En i min familj har en utvecklingsstörning. Hon har nyligen legat på sjukhus, planerat. Man räknade med omkring 1 vecka på sjukhus. Hon skrevs sedan ut, men fick komplikation och fick åka tillbaka.

Hon hamnade då på en annan avdelning. Komplikationen åtgärdades inom 3 dagar. Men sedan har de inte velat skriva ut henne ändå. Nu har hon legat där i 4 veckor. Symptomen har varit hög feber, kräkningar etc. Ingen har förstått varför hon fortsatt vara dålig.

Igår visade det sig att detta berott på att sjukvården, nya avdelningen gett henne medicin som hon är allergisk mot. Något vi anhöriga varit övertydliga med att hon är upprepade gånger.

Det här kommer vi givetvis anmäla. Men undrar även om det går överklaga vårdavgiften? Det kostar henne 100:- per dygn hon legat inne och eftersom hon har sjukersättning blir det en ganska hög summa totalt som känns som sjukvården orsakat att hon fått.

• Svar på tråden Kan man överklaga vårdavgift?
  • Lena

Klart ni ska kräva ersättning, överklaga vårdavgifter är jag tveksam är rätt väg.

• Anonym (S)

Kolla om hon kommer upp i högkostnadsskydd för slutenvård.

Anmäl till IVO.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (S) skrev 2016-11-27 12:17:23 följande:

Kolla om hon kommer upp i högkostnadsskydd för slutenvård.

Anmäl till IVO.

Finns inget högkostnadsskydd för slutenvård här.
  • Anonym (S)
    Anonym (Undrar) skrev 2016-11-27 12:47:36 följande:

Finns inget högkostnadsskydd för slutenvård här.

Jag trodde det var lika över landet, men det kanske är olika i olika landsting?
  • Kerubmamman

Vilket landsting gäller det?

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (!)

Försäkringar täcket vårdavgifter

Svar på tråden Kan man överklaga vårdavgift?