• Anonym (Missfall igen?)

Hur började era missfall?

Hej, 
    Har googlat massa på det här med bruna och rosa flytningar i samband med graviditet och man blir ju gaaaaalen! 

För en vecka sen började jag få bruna flytningar (eller var det är...) Har haft trosskydd sen dess. Sen i går har dessa nu ändrat färg till mer ljusbrun/ljusrosa. Är i V. 8. Tycker väl att det är rätt rikligt...
    Har tidigare haft två sena missfall MA (v.12 och v.19) och inte blött en droppe. 

Jag har under denna graviditet känt mej helt ogravid hela tiden. Har dock börjat fått molvärk och ont i svanken. 

Hur har era missfall startat? Kan det vara såhär utdraget innan man börjar blöda? 

Har vul inbokat på torsdag, känns långt borta. 

• Svar på tråden Hur började era missfall?
  • Johanna_Nr3
    Anonym (Missfall igen?) skrev 2016-11-28 17:03:26 följande:

Hej, 
    Har googlat massa på det här med bruna och rosa flytningar i samband med graviditet och man blir ju gaaaaalen! 

För en vecka sen började jag få bruna flytningar (eller var det är...) Har haft trosskydd sen dess. Sen i går har dessa nu ändrat färg till mer ljusbrun/ljusrosa. Är i V. 8. Tycker väl att det är rätt rikligt...
    Har tidigare haft två sena missfall MA (v.12 och v.19) och inte blött en droppe. 

Jag har under denna graviditet känt mej helt ogravid hela tiden. Har dock börjat fått molvärk och ont i svanken. 

Hur har era missfall startat? Kan det vara såhär utdraget innan man börjar blöda? 

Har vul inbokat på torsdag, känns långt borta. 

Jag har haft tre missfall på rad under det senaste året och är nu gravid igen och gick idag in i vecka 9 (8+0).

Mitt första missfall var ett MA och lite sent, i vecka 14. Jag hade sett hjärtat slå på ett VUL i vecka 10 och trodde att risken för missfall var mer eller mindre över. Tji fick jag. I vecka 11-12 började jag småblöda. Ena dagen lite, andra dagen inget. Jag fick en dålig magkänsla i vecka 13-14 och gjorde ett VUL privat och tyvärr stämde min dåliga magkänsla. Fostret hade dött. Två dagar senare kom allt ut i badkaret hemma och sedan blödde jag extremt i flera timmar. Slutade i ambulansfärd och akut skrapning på gynakuten.

Så ja, jag små blödde i 2-3 veckor några gånger i veckan innan missfallet började på riktigt. De andra två missfallen jag hade var redan i vecka 6-7 och inte lika dramatiska. Dock blödde jag väldigt mycket båda gångerna.

Det behöver ju inte alls vara missfall för dig men det är bra att du snart ska på VUL så du får veta om allt står rätt till.

Håller tummarna för dig!

Hälsningar Johanna
  • Anonym (K)

Jag har haft ett mf och det började tyvärr precis som du beskriver. Började få bruna flytningar redan några dagar efter bim då jag hade plussat. På mvc sa de att det var normalt men tre veckor senare började jag blöda färskt blod och dagen efter gjorde jag vul som bekräftade mf. Då var jag i v 7. Jag hade alltså bruna/rosa flytningar i tre veckor. Efter tre månader blev jag gravid igen och fick bruna flytningar i v 7 och en liten färsk blödning i v 8. Trodde det var kört men den gången gick det vägen och det lilla embryot blir 6 månader nu i veckan och ligger och snusar här bredvid mig. Om det är mf för dig är omöjligt att säga, bara att vänta och se. Jag håller tummarna för att det går vägen för dig!

• Anonym (Anna)

Jag har haft två missfall.

Det första började med lite blodblandad flytning efter sex. Sen kom det under några dagar lite brun/rött blod varannan dag ungefär. Inte alls mycket, och det gjorde inte ont. Jag var inte orolig, tänkte att det var normalt...

Sen ökade blödningen och jag började få ont, det blev mer och mer och jag blödde igenom byxorna. Åkte till gynakuten, och det var missfall, bara lite hinn rester kvar i livmodern. Var då i vecka 7.

Andra missfallet var ett missed abortion, som upptäcktes vid ul i vecka 9. Hade inte haft några blödningar, bara en liten brun flytning i vecka 6+2. Ultraljudet visade att hinnsäcken mättes till just vecka 6+2. Fick tid för att besluta om tabletter eller skrapning veckan därpå, men missfallet kom i gång av sig självt innan dess.

• elyse

Strimmor av blod på pappret när jag kissade. I v 9 (skulle det ha varit) hade hinnsäcken börjat sjunka ihop (något foster syntes aldrig) och tre dagar efter VUL fick jag molvärk i en halvtimme och sedan var det som att vrida på en kran i drygt två timmar. Blod och smärta som de första riktiga värkarna under en förlossning. Vissa klumpar var så stora att de inte gick att pressa ut utan jag blev tvungen att hjälpa till med fingrarna. Därefter blödde jag i sex veckor. Jättehemskt då, men det är också en erfarenhet. Jag är dock livrädd för blod på pappret varenda gång jag går på toaletten (Är tidigt gravid igen).

• Anonym (.)
    elyse skrev 2016-11-28 23:10:53 följande:

Strimmor av blod på pappret när jag kissade. I v 9 (skulle det ha varit) hade hinnsäcken börjat sjunka ihop (något foster syntes aldrig) och tre dagar efter VUL fick jag molvärk i en halvtimme och sedan var det som att vrida på en kran i drygt två timmar. Blod och smärta som de första riktiga värkarna under en förlossning. Vissa klumpar var så stora att de inte gick att pressa ut utan jag blev tvungen att hjälpa till med fingrarna. Därefter blödde jag i sex veckor. Jättehemskt då, men det är också en erfarenhet. Jag är dock livrädd för blod på pappret varenda gång jag går på toaletten (Är tidigt gravid igen).

Precis såhär var det för mig också.
    Håller tummarna för dig!
  • elyse
    Anonym (.) skrev 2016-11-28 23:20:32 följande:

Precis såhär var det för mig också.

Håller tummarna för dig!

Bara man pratar om det märker man att det är vanligare än man kanske först trott...

Tack. Vi får se hur det går.
  • Anonym (40 år)

Mitt började med att jag fick mer flytningar (vita) två dagar innan. Sedan fick fick lite rosa på pappret en morgon (var i vecka 9 + 5) när jag torkat mig. Egentligen hade jag ont i ryggen (långt nere) dagen innan men tänkte väl att det berodde på att jag skottat snö dagen före. Väl på jobbet så blev det lite mer rosa på pappret, Jag förstod att det inte var bra. 3-4 timmar senare, runt lunchen fick jag mensvärk. O när jag äkte hem på eftermiddag så fick jag byta bindan och mensvärk var riktigt stark. På natten kom sedan värsta kramper och klumpar och höll i sig 2,5 dagar. Hade jätteont i nedre ryggen hela tiden. Sedan var det typ som en vanlig mens i 7-10 dagar till.

• Anonym (1,5 veckor)

Hej TS,

jag har haft ett missfall i vecka 10. Det började med mindre blödningar och stegrades till mer allteftersom. Blödde ca 1.5 veckor innan jag slutligen fick förlossningsvärkar (typ som de är i förstadiet vid förlossningen) och allt kom ut i toaletten. ????

Något som jag dock tycker var utmärkande var att blodet var färskt och att det gjorde ont i lite olika skalor.

• Anonym (1,5 veckor)

Gjorde en ledsen gubbe från mobilen som översattes till frågetecken

• Anonym (3+2)

Jag har 2 barn och har fått 3 mf.

Första mf började med lite mörkt blod på morgonen, sen fick jag jätteont och så började det komma klumpar.
    Andra mf började med lite bruna flytningar som växlade med färskt blod, några droppar då och då, räckte med trosskydd. Efter två vul med två veckor emellan konstaterades en ofostrig graviditet.
    Tredje mf (MA) hade jag väldigt svaga symtom och vul i v7 visade ett embryo stlk v5. I v9 hade det vuxit till v7 och hjärtat slog, men i v11 hade hjärtat slutat slå.

Med första barnet hade jag bruna flytningar i ett par veckor, samma veckor som de två första mf började.
    Med andra barnet hade jag inga bruna flytningar alls, men fick en störtblödning med klumpar i v9. Jag blödde sen som en kraftig mens fram till mitten av v15 när blödningarna upphörde. Min BM trodde att moderkakan suttit lågt och "läckt" lite längst ner.

• Anonym (Missfall igen?)

Hej, 
    Tack tjejer för alla svar. Var å vol i går och fick se ett tickande hjärta!! 
    Va sååå inställd på missfall men allt såg bra ut :) Nu håller jag tummarna att det går vägen! 

Kram till er (TS)

• Anonym (40+)
    Anonym (Missfall igen?) skrev 2016-12-02 20:30:12 följande:

Hej, 
    Tack tjejer för alla svar. Var å vol i går och fick se ett tickande hjärta!! 
    Va sååå inställd på missfall men allt såg bra ut :) Nu håller jag tummarna att det går vägen! 

Kram till er (TS)

Grattis, hur går det?
    Du nämnde att du kände dig ogravid i trådstarten, har det ändrats?
Svar på tråden Hur började era missfall?