• Anonym (345)

Varför frågade polisen "hur jag hade det med alkohol"?

Polisen var hemma hos oss pga bråk och min man blev gripen. Senare under kvällen frågade polisen mig hur "jag hade det med alkohol".. Sa som det var att jag sällan dricker och om jag gör det bara ett par glas. 

Förstår inte varför polisen frågade det, var ingen alkohol hemma framme, min man var inte berusad heller. Jag hade druckit lite tidigare under kvällen( knappt två glas vin).

Är det någon slags standard fråga eller trodde dom att jag var jättefull? Har tänkt på det i efterhand och har svårt att släppa det..

• Svar på tråden Varför frågade polisen "hur jag hade det med alkohol"?
  • Anonym (Lisa)

Kanske för att kolla hur situationen sett ut när bråket uppstod - fast jag tycker det är mer underligt att din man har blivit tagen av polisen pga bråk i hemmet och du bekymrar dig för en fråga från polisen?!

• Anonym (345)
    Anonym (Lisa) skrev 2016-11-28 22:50:25 följande:

Kanske för att kolla hur situationen sett ut när bråket uppstod - fast jag tycker det är mer underligt att din man har blivit tagen av polisen pga bråk i hemmet och du bekymrar dig för en fråga från polisen?!

Klart att det inte är det enda som bekymrar mig.. Det är dock en av dom saker som jag inte riktigt vet hur jag ska ta upp med någon annan, gör det hellre anonymt här. 
  • Anonym (H)

Kan bero på vilken veckodag som detta inträffade samt tid på dygnet

Säg om du pimplade dina två glas vin på en måndag kl 15 på eftermiddagen så är frågan helt relevant

• Anonym (Madre Mia)

Har ni fixat bråket nu?Det är väl det som är problemet?Lämna gubben?!

• Anonym (345)
    Anonym (H) skrev 2016-11-28 23:05:19 följande:

Kan bero på vilken veckodag som detta inträffade samt tid på dygnet

Säg om du pimplade dina två glas vin på en måndag kl 15 på eftermiddagen så är frågan helt relevant

Var en fredag, på kvällen.
    Anonym (Madre Mia) skrev 2016-11-28 23:10:20 följande:

Har ni fixat bråket nu?Det är väl det som är problemet?Lämna gubben?!

.... Ja bråket är fixat, jag har lämnat.
  • Anonym (J)

Var det inte bara en rutinfråga då?

Svar på tråden Varför frågade polisen "hur jag hade det med alkohol"?