• Anonym (Styvmorfar)

    Jag är 32 och ska gifta mig med en mormor

    Ja, ni läste rätt. Jag är 32 år och jag ska gifta mig med en mormor....som är yngre än mina föräldrar..och till och med yngre än mig. Hon är 30 år.

    Hon födde son dotter när hon var 15 år och hennes dotter födde en son när hon var 15 år. Sådan mor-sådan dotter...som man brukar säga (fast inte på ett negativt sätt denna gång!)

    Känns dock konstigt... Jag blir då styvpappa och styvmorfar...trots att jag inte ens har egna barn.

    Jag vill skaffa barn...blir vårt barn yngre än vårt barnbarn...? Konstigt.

    Trots att jag levt med dessa människor i 3 år så blir jag inte klokare av att förstå det hela.

    Är det någon fler som kan se komiska sidor av detta ?

    Jag menar inget taskigt...jag om min tjej (mormor haha) brukar skoja om det också.

  • Svar på tråden Jag är 32 och ska gifta mig med en mormor
  • MaryM

    Ojdå. Bor både dottern och hennes son hos er eller?


    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Anonym (Styvmorfar)
    MaryM skrev 2016-11-29 05:45:35 följande:

    Ojdå. Bor både dottern och hennes son hos er eller?


    Dottern bor med oss, samt hennes son...ja.
  • taquine

    Kan inte se något komiskt , tycker enbart  det är tragiskt när barn skaffar barn. Men i vissa kretsar är det ju visst  något fantastiskt....

    Nåväl lycka till då ts, med giftermål och annat;)


    Goodness me
  • Anonym (Styvmorfar)
    taquine skrev 2016-11-29 10:04:42 följande:

    Kan inte se något komiskt , tycker enbart  det är tragiskt när barn skaffar barn. Men i vissa kretsar är det ju visst  något fantastiskt....

    Nåväl lycka till då ts, med giftermål och annat;)


    Dig hade jag gärna velat ha baby...

    Mvh. kotlett.
  • Anonym (A)

    En bekant gifte sig med sin nuvarande man när hon var lite drygt trettio år och mormor. De skaffade två barn tillsammans, som alltså var moster/morbror redan från födseln. Så kan det bli ibland! Jag kan föreställa mig att det kan uppstå komiska situationer när utomstående försöker klura ut hur familjen hänger ihop egentligen och vem som har vilken slags relation med vem.

Svar på tråden Jag är 32 och ska gifta mig med en mormor