• miranda94

åt du rosenrot/bisolvon/munkpeppar??

Vad åt ni tjejer?
    Som många andra så har jag svårt att bli gravid då jag har mens 1 gång per år.
    Vi ska börja med pergotime i Januari men har i vilket fall beställt hem rosenrot, munkpeppar och även bisolvon.. tänkte ge det en chans till vi ska till läkaren.
    Kan ni snälla som har blivit gravida på något av detta säga vilket av de ni tog? Eller hur kombinerade ni detta?
    ROSENROT
    MUNKPEPPAR
    BISOLVON

Tack!!

• Svar på tråden åt du rosenrot/bisolvon/munkpeppar??
  • miranda94
    Flisan79 skrev 2016-11-29 21:07:18 följande:

Blev gravid på "första" försöket med rosenrot och bisolvon...efter 7 års ofrivillig barnlöshet.

Jag har dock alltid haft äl som en klocka var 29:e dag.

Det rosenrot kan hjälpa till med är väl att ev ge fler och "starkare" ägglossninar och stabilisera ojämna cykler. Rosenrot kan även korta ner cyklar och min äl kom två dagar tidigare än vanligt.

Hur valde du att äta rosenrot & bisolvon?

Är så förvirrad när det kommer till det.. tänkte börja först med rosenrot och sen tillägga bisolvon efter 10 dagar.

Hur gjorde du, åt du det samtidigt direkt och hur länge?

Grattis också!! :)
  • miranda94
    Moooooo skrev 2016-11-29 21:33:10 följande:

Vi blev visserligen gravida, men från att vi slutade skydda oss, till att vi fick barn tog det drygt 4 år. Ägglossning 1-2 gånger/år, utredning, pergotime, missfall och IVFer längs vägen. Det kan ta tid!

Glömde förresten säga att vi väntar nr 2 nu, beräknad till mars.

Va kul att ni väntar barn nummer två! Stort grattis!

Jag vill ha ganska många barn, eller ja vi hehe :) så därför vill jag påskynda processen om man säger så.
  • Flisan79
    miranda94 skrev 2016-11-29 22:22:00 följande:
    Hur valde du att äta rosenrot & bisolvon?

Är så förvirrad när det kommer till det.. tänkte börja först med rosenrot och sen tillägga bisolvon efter 10 dagar.

Hur gjorde du, åt du det samtidigt direkt och hur länge?

Grattis också!! :)
    Rosenrot äts från mensens första dag fram till ägglossning. Blir kanske svårt i ditt fall så kör på till du antingen märker av ägglossning eller mot all förmodan blir gravid. Anledningen till att man vara äter till äl är för att man inte vet hur RR påverkar ett foster och en graviditet.

Bisolvon har störst effekt efter ca 3 dagars användande. För att inte äta för länge valde vi att börja ca en v innan äl och sen avsluta iom äl.

Om jag inte hade vetat när jag har äl så hade jag nog struntat i bisolvon. Dessutom så beror nog era svårigheter på att du så sällan har äl och inte på att ditt (eller hans) "sekret" är för tjockt.
  • miranda94
    Flisan79 skrev 2016-11-30 00:34:01 följande:

Rosenrot äts från mensens första dag fram till ägglossning. Blir kanske svårt i ditt fall så kör på till du antingen märker av ägglossning eller mot all förmodan blir gravid. Anledningen till att man vara äter till äl är för att man inte vet hur RR påverkar ett foster och en graviditet.

Bisolvon har störst effekt efter ca 3 dagars användande. För att inte äta för länge valde vi att börja ca en v innan äl och sen avsluta iom äl.

Om jag inte hade vetat när jag har äl så hade jag nog struntat i bisolvon. Dessutom så beror nog era svårigheter på att du så sällan har äl och inte på att ditt (eller hans) "sekret" är för tjockt.

Tack för svar! Åt du en eller två rr?

Jag tog ett grav test för att vara på säkra sidan, innan jag börjar med RR, börjar imorgon! När tror du det är dags att börja med äl stickorna? Med tanke på att jag aldrig har äl så har jah väldigt dåligt koll..
  • Flisan79
    miranda94 skrev 2016-11-30 00:52:02 följande:
    Tack för svar! Åt du en eller två rr?

Jag tog ett grav test för att vara på säkra sidan, innan jag börjar med RR, börjar imorgon! När tror du det är dags att börja med äl stickorna? Med tanke på att jag aldrig har äl så har jah väldigt dåligt koll..
    Jag tog rekommenderad maxdos av starkaste RR.

Ja du, omöjligt att veta. Många känner av äl när de äter RR så vi får hoppas så även för dig.
  • Guardiaaan

Vi hade försökt i nästan ett år, köpte hem rosenrot och efter första ägglossningen blev jag gravid :) är nu i vecka 8 <3

• miranda94
    Guardiaaan skrev 2016-11-30 08:33:12 följande:

Vi hade försökt i nästan ett år, köpte hem rosenrot och efter första ägglossningen blev jag gravid :) är nu i vecka 8 <3

Åh vad kul stort grattis!

Åt du 1-2 om dagen? :)

Hur länge åt du rosenrot innan din ägglossning kom? :)
  • miranda94
    Flisan79 skrev 2016-11-30 07:06:18 följande:

Jag tog rekommenderad maxdos av starkaste RR.

Ja du, omöjligt att veta. Många känner av äl när de äter RR så vi får hoppas så även för dig.

Vi får hålla tummarna! :)
  • Guardiaaan
    miranda94 skrev 2016-11-30 13:34:27 följande:

Åh vad kul stort grattis!

Åt du 1-2 om dagen? :)

Hur länge åt du rosenrot innan din ägglossning kom? :)

Jag åt en om dagen :) tror 13 dagar innan jag fick ordentliga ägglossningssmärtor! Men vi låg varannan dag ända från det att jag startade med rosenrot ;)
  • miranda94
    Guardiaaan skrev 2016-11-30 16:16:39 följande:

Jag åt en om dagen :) tror 13 dagar innan jag fick ordentliga ägglossningssmärtor! Men vi låg varannan dag ända från det att jag startade med rosenrot ;)

Då får det bli och ligga varje kväll!
  • babydreams

Jag provade rosenrot, järntabletter och folsyretabletter varje månad i ca 4 månader. Inget hände. Bytte till Apotekets "Kvinna", blev gravid på andra försöket :) vet inte om det beror på det men det kan ju vara så. Min sambo började även med Apotekets "Man" då samtidigt.

• Nacka11
    miranda94 skrev 2016-11-29 18:24:06 följande:

Vad åt ni tjejer?
    Som många andra så har jag svårt att bli gravid då jag har mens 1 gång per år.
    Vi ska börja med pergotime i Januari men har i vilket fall beställt hem rosenrot, munkpeppar och även bisolvon.. tänkte ge det en chans till vi ska till läkaren.
    Kan ni snälla som har blivit gravida på något av detta säga vilket av de ni tog? Eller hur kombinerade ni detta?
    ROSENROT
    MUNKPEPPAR
    BISOLVON

Tack!!

Jag äter rosenrot till ÄL och MorGla dagligen. Pratade med kvinnan i Lifebutiken som rekommenderade MorGla för att balansera hormonerna. Hade oregelbunden mens innan och efter jag började med dom så har den varit som en klocka.
  • miranda94
    Nacka11 skrev 2016-12-06 00:01:53 följande:

Jag äter rosenrot till ÄL och MorGla dagligen. Pratade med kvinnan i Lifebutiken som rekommenderade MorGla för att balansera hormonerna. Hade oregelbunden mens innan och efter jag började med dom så har den varit som en klocka.

Måste bara fråga, har du känt några smärtor??

Jag äter rosenrot och har molande värk i ländryggen/ryggslutet.

Gjort ägglossningstest men den säger negativt.. (från graviditetskollen)

Även börjat små sticka på vänster äggstock :/
  • Nacka11
    miranda94 skrev 2016-12-06 00:17:14 följande:
    Måste bara fråga, har du känt några smärtor??

Jag äter rosenrot och har molande värk i ländryggen/ryggslutet.

Gjort ägglossningstest men den säger negativt.. (från graviditetskollen)

Även börjat små sticka på vänster äggstock :/
    Bara i samband med ÄL. Inte annars. Jag har slutat med den när jag fått positivt på ÄL test, och då har ofta smärtan suttit kvar som en mensvärk, så det förknippar jag med att det är ÄL som känts. Men jag kan ju inte säga att det inte beror på den för det vet jag inte helt 100.
Svar på tråden åt du rosenrot/bisolvon/munkpeppar??