Har berättat efter hand, men inte direkt haft någon plan. Tyvärr var det nödvändigt att berätta för några nästan direkt efter jag hade plussat eftersom jag har extremt illamående och är sjukskriven. Har varit gravid en gång tidigare (gjorde en abort) så jag var beredd på att det skulle bli ett helvete, berättade därför nästan direkt för min chef. Hellre att hon vet än att jag ska låtsas ha världens längsta maginfluensa. Berättade också tidigt för tre vänner som bor precis i kvarteret för att kunna be dem om hjälp med saker, kan alltså inte gå och handla själv ens :( Sen har min faster och en god vän själva räknat ut det när jag några gånger fick ställa in planer, men de visste också innan att jag och min kille skulle försöka bli gravida. Berättade för min pappa när jag var i vecka 11 för att han var här och det var ett bra tillfälle. Nu är jag i vecka 12, fortfarande lika dålig och sjukskriven och det börjar kännas mer och mer tråkigt att tacka nej till adventsfikor, glöggmys och annat. Så snart kommer jag nog börja berätta bara för att jag inte orkar hitta på fler undanflykter.... Min kille har berättat lite efterhand för sin familj (de bor inte i Sverige) och någon vän men väntat med att berätta för sina barn ännu. Han har två och vi vill båda att det ska kännas säkert att det verkligen blir ett syskon innan han berättar. MF kan ju hända även senare men efter vecka 12 och när vi har gjort kub känns det ändå lite mer säkert.
Nu när jag tänker på det minns jag att jag nog hade sett framför mig något häftigt avslöjande med bilder eller något roligt till familj och på Facebook men verkligheten ser ju annorlunda ut. Huvudsaken är väl att det känns bra och är roligt att berätta!