Jag har tappat känslorna för min fru. Vi har varit gifta i åtta år och har tre barn. Varför? Ja, det vet jag nog inte själv, insikten kom faktiskt helt plötsligt..
Men jag har väl iofs inte på väldigt lång tid öht reflekterat över vad "vi" egentligen har tillsammans... Vardagen med barn, hus och arbete har ätit upp all tid, så man hinner inte fundera på "kärleken".
Tills nu i sommar då.
Hon var borta en vecka och jag upptäckte att jag inte saknade henne överhuvudtaget. I själva verket trivdes jag väldigt bra med att bara ha huset och barnen för mig själv.
Vi bråkar inte särskilt mycket, och när vi väl gör det är det mindre småbråk och ingen av oss långsint. Vi ligger fortfarande kontinuerligt med varandra (nåja, iaf ända tills förra veckan)
Ändå... Jag känner verkligen inte att jag har känslor för henne, som man rimligtvis bör ha för sin fru.. Och jag vet inte längre om jag vill leva med henne.. Vi har bokat parterapi. Men i väntan på den är det tyst mellan oss. I alla fall de svåra samtalen. Det är som en osynlig mur mellan oss.
Just nu är det bara mörkt, sömnlöst och tyst.