• Ersson89

Foglossning

Hej! Jag är i v 11 nu. Har redan börjat få ont.

Känns för jävla piss tråkigt! Kan man få foglossning

Så här tidigt?

Har ont i vänster skinka som strålar neråt hälen och

ont i ländryggen.

Jag jobbar i hemtjänsten så det är rätt tungt ibland.

Tacksam för svar. Kram

• Svar på tråden Foglossning
  • basio

Du kan definitivt få det så tidigt. Jag är i V5+4 med fjärde barnet och har rejält ont redan. Med trean började det göra rejält ont i v8. Tänk på att röra dig rätt och inte belasta för mycket, gör inte saker som gör ont. Du kan kontakta en sjukgymnast för att få hjälp eller prata med din bm.

• Fia 28

Jag fick foglossning i den veckan, men det gick om när jag lärde mej vad jag behöver undvika. 

• Mooomin

Ja.. Jag fick i v 7. Jobbar oxå i hemvården. Fy så hemskt det var, spec innan man kunde berätta på jobbet osv..

prova med sånt där bälte och prata med sjukgymnast. Korsa inte benen när du sitter, stå på båda benen så du inte snedbelastar, gå försiktigt i trappor, sådär som barn gör upp med båda fötterna på varje trappsteg.

• Ersson89

Tack för era svar! Jag ska ringa bm på måndag så får jag se vad hon säger. Blir ju värre på jobbet nu när man inte kan cykla för att det är halt. Belastar benen och ryggen hela tiden. Chefen tyckte det va konstigt att jag redan känner av det. Men det är inget jag kan rå för. En kompis kom med ett bälte idag så jag får testa det.

Svar på tråden Foglossning