• MeCrob

Ni som är otrogna

Vet ni hur vidriga och äckliga ni är ni är saknar självinsikt över era handlingar och har ingen personlig heder ni är svin men vägrar erkänna det ni ljuger för er själva då ni måste rättfärdiga er otrohet för er själva trotts att ni vet att det är fel.

• Svar på tråden Ni som är otrogna
  • Anonym (Mor anna)

Varför bryr du dig ? Sköt ditt så sköter andra sitt. Eller har du för lite att göra. Eller är du förbannad på tex din man o låter det gå ut över någon annan. ? ?

• KlunsSmurfen

De skiter i det.
    Finns redan trådar om det.

Anonym (Mor anna) skrev 2016-12-02 15:28:17 följande:

Varför bryr du dig ? Sköt ditt så sköter andra sitt. Eller har du för lite att göra. Eller är du förbannad på tex din man o låter det gå ut över någon annan. ? ?

Sköta sitt som i att sura över att någon gjort en tråd?
  • Anonym (ojdå)
    Anonym (Mor anna) skrev 2016-12-02 15:28:17 följande:

Verkar som TS trampade på en öm tå här....
  • Anonym (Johan)

TS vi bor i ett fritt land där alla gör sina val efter sina värderingar

Vissa tänder på att vara otrogen och spänningen med att smyga (jag)

Andra gör det inte.

• caan

En gemensam nämnare med de som är otrogna är att de aldrig skulle acceptera att deras sambo skulle göra likadant

• Domesticgoddess
    MeCrob skrev 2016-12-02 14:39:29 följande:

Vet ni hur vidriga och äckliga ni är ni är saknar självinsikt över era handlingar och har ingen personlig heder ni är svin men vägrar erkänna det ni ljuger för er själva då ni måste rättfärdiga er otrohet för er själva trotts att ni vet att det är fel.

Vad är det du vill diskutera?
  • Anonym (Uwowoe)

Tycker det borde vara olagligt att vara otrogen. I den mån alltså att man får böta till sin partner. Idag är det ju bara "moraliskt fel" men jag anser att om man inte kan hålla något man lovar så sluter man inte ett sådant avtal.

Många som är otrogna drar historien om att "allt är inte svart eller vitt", och att de inte kunde rå för sig, eller att de får för lite sex hemma.

De ser inte istället hur de förnedrar sig självs genom att sätta så svag karaktär på dem själva. Så oattraktivt med personer som är så svaga och inte kan stå för att de är "svaga" utan de måste bara skylla ifrån sig. De kan bara inte acceptera hur förnedrade de borde bli med att vara så tvåsidiga och svaga i att följa upp deras commitment. Tänk bara arbetsmässigt hur en sådan person hade sett ut till chefen. "Allt är inte svart eller vitt", "jag kunde inte rå för mig att avslöja information till konkurrenter", "jag fick för mycket arbete här". De hade ju hela företaget sett ner på och de hade åkt ut med huvudet före.

Likadant är det i en relation, men otrogna verkar tro att det inte är dem det är fel på - utan givetvis alla andra. De försöker bara rättfärdiga sitt ynkliga beteende och svaga personlighet till att de egentligen är hjältar ^^

Svar på tråden Ni som är otrogna