• Nikkola66

Exet och vi

Jag lever med en man sedan 3 år. Nu har hans dotter(23 år) flyttat till stugan i fjällen och hon vill att min sambos ex, hans barns mamma, ska komma till henne i vår stuga en vecka. Jag sa till honom att det inte är bekvämt för mej att ha hans ex bland mina privata saker. Till saken hör att vi även håller på att bygga nytt hus vid havet, så jag frågade honom om han tycker det ska vara okey att hon kommer till huset och dottern när dottern så vill, och han sa att han absolut inte tänker motsätta sej det. Mitt svar blev då att det är vårt nya första egna gemensamma hem och jag inte kan tänka mej hålla det öppet för hans ex. Jag känner att det är mitt hem och att han måste förstå att jag har mitt privata som jag vill känna att jag kan vara bekväm i. Tänker jag fel? Han blev väldigt arg på mej

• Svar på tråden Exet och vi
  • Nikkola66

Att förtydliga, så gäller detta när vi inte är i bostaden/ stugan och att hon får stanna över när vi ej är hemma! Dottern är fullt frisk utan handikapp och 23 år

• Nikkola66
    Nikkola66 skrev 2016-12-02 22:28:22 följande:

Jag lever med en man sedan 3 år. Nu har hans dotter(23 år) flyttat till stugan i fjällen och hon vill att min sambos ex, hans barns mamma, ska komma till henne i vår stuga en vecka. Jag sa till honom att det inte är bekvämt för mej att ha hans ex bland mina privata saker. Till saken hör att vi även håller på att bygga nytt hus vid havet, så jag frågade honom om han tycker det ska vara okey att hon kommer till huset och dottern när dottern så vill, och han sa att han absolut inte tänker motsätta sej det. Mitt svar blev då att det är vårt nya första egna gemensamma hem och jag inte kan tänka mej hålla det öppet för hans ex. Jag känner att det är mitt hem och att han måste förstå att jag har mitt privata som jag vill känna att jag kan vara bekväm i. Tänker jag fel? Han blev väldigt arg på mej

Snälla ge mej ngt svar!?! ????
  • fjanten

Okej, så har jag förstått det rätt?

1. Din 23 åriga styvdotter bor i din och din mans fjällstuga mer eller mindre permanent?

2. Styvdottern vill att hennes biomamma ska kunna komma och hälsa på?

3. Dessa besök i fjällstugan skulle i så fall ske när du och din man inte är där?

4. Din man anser att ovanstående upplägg är rimligt, men du anser inte att det är okej?

Jag kan förstå hur du tänker. Å andra sidan tänker jag att om det nu är den vuxna dotterns permanenta hem så bör hennes mamma kunna komma och hälsa på.

Har jag förstått saker rätt?

• i-o
    Nikkola66 skrev 2016-12-02 22:28:22 följande:

Hämta hem de privata saker du inte känner dig bekväm med att ha där. Problem solved?
  • Nikkola66

Nej det är inte hennes permanenta boende. Och detta gäller oxå i min man o mitt hus vi ska flytta till o gemensamt bygga. Dör ska även mamman ha tillgång att komma o bo över när helst dottern vill... ska jag även ta bort mina privata saker ur mitt nya hem för att c ska kunna tillbringa tid dör om dottern vill? Och gällande stugan är det jag som ska avstå att vara där om mamman vill dit... känns lite skumt tycker jag. 'Men jag kanske tänker fel...jo jag kanske ska dra hem o dit mina saker varje helg /semester vi är där i fjälls så mamman får plats? Stugan skaffade vi efter deras skilsmässa...????????????

• fjanten

Okej, men du skrev bara att dottern bor i fjällstugan, men hon har alltså ett annat eget boende? I så fall får väl mamman hälsa på där?

Och angående att ni bygger ett nytt hus ni ska flytta till, det tar du upp först nu, och det är väl rätt långsökt att din mans exfru ska komma och bo där..?

Stor skillnad mot om situationen varit som så att dottern bor permanent i fjällstugan (som man lätt kan uppfatta det som enligt din trådstart) och att modern besöker henne.

• fjanten
    fjanten skrev 2016-12-09 22:43:01 följande:

Okej, men du skrev bara att dottern bor i fjällstugan, men hon har alltså ett annat eget boende? I så fall får väl mamman hälsa på där?.

Med "där" så menar jag dotterns vanliga hem... Där hon bor när hon inte hälsar på i er fjällstuga alltså.
  • Nikkola66

Nej det är inte hennes permanenta boende. Och detta gäller oxå i min man o mitt hus vi ska flytta till o gemensamt bygga. Dör ska även mamman ha tillgång att komma o bo över när helst dottern vill... ska jag även ta bort mina privata saker ur mitt nya hem för att c ska kunna tillbringa tid dör om dottern vill? Och gällande stugan är det jag som ska avstå att vara där om mamman vill dit... känns lite skumt tycker jag. 'Men jag kanske tänker fel...jo jag kanske ska dra hem o dit mina saker varje helg /semester vi är där i fjälls så mamman får plats? Stugan skaffade vi efter deras skilsmässa...????????????

Till saken hör att vi även håller på att bygga nytt hus vid havet, så jag frågade honom om han tycker det ska vara okey att hon
  • Nikkola66

Till saken hör att vi även håller på att bygga nytt hus vid havet, så jag frågade honom om han tycker det ska vara okey att hon kommer till huset

(Taget ur texten)

• Nikkola66

Dottern jobbar tillfälligt i fjällen och blev erbjuden eget boende m sina arb kamrater men hon tycker att det är bättre i stugan så hon kan bo gratis. Nåja, det är nog jag som ska tänka om då, och inse att är det en vuxen dotter i huset har hon rätt att mamman kommer dit hon är oavsett det är mitt hem eller stugan. Mitt x skulle aldrig det m våra vuxna barn, de har egna hem o arbeten och han skulle aldrig kliva in så.

Tack för svaren!

????

Svar på tråden Exet och vi