Längtar88 skrev 2016-12-05 10:55:18 följande:
Jag hade läkartid ca 7-10 dagar efter äl (var inte riktigt säker på när den var) pga nått helt annat och passade då på att säga till läkaren att jag vet att jag är gravid men det är för tidigt för att ta gravid-test så kan ni mäta mitt hcg och är det över 5 har jag rätt. Hade då känt av i några dagar med symptom som är typiska min kropp men inte typiska första symptom och börjat må smått illa.
Tror min självsäkerhet fick läkaren att bli nyfiken fast dom menade att det var alldeles för tidigt så dom lät mig ta det testet.
Ringde sedan upp på eftermiddagen helt förvånad och sa det att du hade rätt, hcg var redan uppe i 28.
Så visst kan du känna, men kroppen kan lika gärna spela dig ett spratt tyvärr....
Ja du har rätt kroppen kan ju lika gärna spela mig ett spratt. Men om man nu är gravid så har jag en fråga till. Jag ska börja på ett vik nästa år 2 Jan och det är på 1 år. Hur blir det då? Hur ska jag göra då? När ska man säga det? Hur blir det med föräldrapenning osv? Jätte nervös nu när jag kom på detta.