• Maria och Chris

Hur tidigt kan man veta att man är gravid?

Hej! Det är så här att jag och min man försöker att skaffa ett tredje barn nu. Hade ägglossning den 29 Nov. Nu dagarna efter det har jag haft molande värk och idag när jag vakna så kändes det precis som träningsvärk på sidorna av brösten och lite upp mot armhålorna. Kan detta vara ett tidigt tecken på att man är gravid? Kan det komma så snabbt? Mina andra två graviditeter märkte jag inget förändring mensen va förbi + illamåendet. Tackar så mycket för svar =)

• Svar på tråden Hur tidigt kan man veta att man är gravid?
  • Anonym (Tecken)

Lustigt att du har som träningsvärk vid brösten och upp mot armhålorna för exakt så hade jag. Tyckte det var jättekonstigt, det kom ca 8 dagar efter äl och 9 dagar efter äl testade jag postitivt.

Jag hade inga känningar alls från livmodern, hade denna värk kring brösten och armhålorna och var väldigt hungrig. Men efter plusset dök molvärken upp i livmodern. Nu har jag även börjat må illa och går in i v7 imorgon. Har läst om rätt många som får molvärk dagarna efter äl.

Ta ett test om några dagar, man vet aldrig!

• Eldflamman

Den där känslan av träningsvärk vid sidorna av brösten känner jag också igen! Den kom vid ÄL+9-10 och igår på BIM-2 plussade jag. Håller tummarna! :)

• Anonym (Morsan)

Jorå. Jag fick symptom från när jag gissar att ägget fäste. Håller tummarna för er nu!

• Anonym (Jupp)
    Maria och Chris skrev 2016-12-05 07:23:06 följande:

Vad skönt att man inte är ensam :)

Märk mina ord. Du får barn i augusti...den 17...bara en så där känsla...bara för att jag själv hade sex den 29 o hade ägglossning med värk i allt. Fick sonen i augusti den 18...men du får säkert den 17
  • Längtar88

Jag hade läkartid ca 7-10 dagar efter äl (var inte riktigt säker på när den var) pga nått helt annat och passade då på att säga till läkaren att jag vet att jag är gravid men det är för tidigt för att ta gravid-test så kan ni mäta mitt hcg och är det över 5 har jag rätt. Hade då känt av i några dagar med symptom som är typiska min kropp men inte typiska första symptom och börjat må smått illa.

Tror min självsäkerhet fick läkaren att bli nyfiken fast dom menade att det var alldeles för tidigt så dom lät mig ta det testet.

Ringde sedan upp på eftermiddagen helt förvånad och sa det att du hade rätt, hcg var redan uppe i 28.

Så visst kan du känna, men kroppen kan lika gärna spela dig ett spratt tyvärr....

• Anonym (X)

Kommer inte exakt när i cykeln jag började känna aktivitet i livmodern (andra barnet) men har för mig att det var mer än en vecka innan jag skulle få mens (hade precis tagit ut spiralen och räknade inte med att det skulle bli något efter bara ett försök!). Dagen innan BIM ömmade brösten och dagen därpå kunde jag knappt komma när dem! Tog aldrig något test, kändes helt onödigt!

• Maria och Chris
    Längtar88 skrev 2016-12-05 10:55:18 följande:

Jag hade läkartid ca 7-10 dagar efter äl (var inte riktigt säker på när den var) pga nått helt annat och passade då på att säga till läkaren att jag vet att jag är gravid men det är för tidigt för att ta gravid-test så kan ni mäta mitt hcg och är det över 5 har jag rätt. Hade då känt av i några dagar med symptom som är typiska min kropp men inte typiska första symptom och börjat må smått illa.

Tror min självsäkerhet fick läkaren att bli nyfiken fast dom menade att det var alldeles för tidigt så dom lät mig ta det testet.

Ringde sedan upp på eftermiddagen helt förvånad och sa det att du hade rätt, hcg var redan uppe i 28.

Så visst kan du känna, men kroppen kan lika gärna spela dig ett spratt tyvärr....

Ja du har rätt kroppen kan ju lika gärna spela mig ett spratt. Men om man nu är gravid så har jag en fråga till. Jag ska börja på ett vik nästa år 2 Jan och det är på 1 år. Hur blir det då? Hur ska jag göra då? När ska man säga det? Hur blir det med föräldrapenning osv? Jätte nervös nu när jag kom på detta.
  • Maria och Chris

Tog ett test idag. Dock inte med morgonurin dum som man är. Jag hade tänkt att vänta men blev sugen iaf. Visade negativt. Får testa igen om 2 dagar kanske. Känner mig fortfarande gravid faktiskt. Molande värk, illamående har dykt upp haft så i 2dagar nu springer på toa oftare också. Dock är träningvärken borta. Kanske ändå är inbillning. Eller?

• Linutis
    Maria och Chris skrev 2016-12-07 09:49:27 följande:

Tog ett test idag. Dock inte med morgonurin dum som man är. Jag hade tänkt att vänta men blev sugen iaf. Visade negativt. Får testa igen om 2 dagar kanske. Känner mig fortfarande gravid faktiskt. Molande värk, illamående har dykt upp haft så i 2dagar nu springer på toa oftare också. Dock är träningvärken borta. Kanske ändå är inbillning. Eller?

Hoppas hoppas du är gravid! Håller tummarna!
  • Maria och Chris
    Linutis skrev 2016-12-10 22:31:29 följande:

Hoppas hoppas du är gravid! Håller tummarna!

Tack:) hoppas jag med. Tänkte ta ett nytt test nästa vecka. Då jag inte är helt hundra på när jag ska ha min mens så är det nog bäst att testa nästa vecka. Har räknat ut att den skulle komma någon gång från 9dec- 13dec. Dock har jag fortfarande molandevärk, stickningar i brösten från och till, lite mer kissnödig än vanligt och så har jag börjat må illa inga kräkningar än men som sagt skulle de visa negativt igen så måste det vara inbillning alltihop.
  • Linutis
    Maria och Chris skrev 2016-12-11 18:01:39 följande:

Tack:) hoppas jag med. Tänkte ta ett nytt test nästa vecka. Då jag inte är helt hundra på när jag ska ha min mens så är det nog bäst att testa nästa vecka. Har räknat ut att den skulle komma någon gång från 9dec- 13dec. Dock har jag fortfarande molandevärk, stickningar i brösten från och till, lite mer kissnödig än vanligt och så har jag börjat må illa inga kräkningar än men som sagt skulle de visa negativt igen så måste det vara inbillning alltihop.

Hur går???
  • vad ska man heta

Jag är en sådan som känner när jag blir gravid(samma visa 4ggr.) säger till min kille "nu vart jag gravid...vi tar ett test om 2 veckor så får du se" ???? Sedan har det inte dröjt länge fören jag blivit illamående.

• Maria och Chris
    Linutis skrev 2016-12-17 14:13:10 följande:

Hur går???

Det blev inget denna gången. Tråkigt. Min kropp har spelat mig ett spratt och det var inget roligt spratt. Trodde verkligen att jag var gravid men allt försvann när mensen kom. Får hoppas på nästa gång istället.
  • Linutis
    Maria och Chris skrev 2016-12-19 15:54:13 följande:

Det blev inget denna gången. Tråkigt. Min kropp har spelat mig ett spratt och det var inget roligt spratt. Trodde verkligen att jag var gravid men allt försvann när mensen kom. Får hoppas på nästa gång istället.

Här håller vi tummarna att det blir ett 2017 bebis till er
  • Maria och Chris

Hej igen alla som har skrivit om ni ser detta. Nu har vi gjort ännu ett nytt försök och hoppas.

Mycket möjligt att min kropp spelat mig ett spratt igen med tanke på mina förhoppningar.

Hade ägglossning 25 Jan och 2dagar efter har jag haft halsbränna och jätte ömma bröst som fortfarande är extremt ömma samt den roliga halsbrännan. Nu är jag även fått stickningar i livmodern i 2 dagar. Jag ska inte ha någon mens förrän 10 feb. Det är ju ett tag kvar.

Håller verkligen tummarna nu! =)

• sultanen
    Maria och Chris skrev 2017-01-30 13:22:45 följande:

Hej igen alla som har skrivit om ni ser detta. Nu har vi gjort ännu ett nytt försök och hoppas.

Mycket möjligt att min kropp spelat mig ett spratt igen med tanke på mina förhoppningar.

Hade ägglossning 25 Jan och 2dagar efter har jag haft halsbränna och jätte ömma bröst som fortfarande är extremt ömma samt den roliga halsbrännan. Nu är jag även fått stickningar i livmodern i 2 dagar. Jag ska inte ha någon mens förrän 10 feb. Det är ju ett tag kvar.

Håller verkligen tummarna nu! =)

Hur gick det? :)
  • Maria och Chris
    sultanen skrev 2017-02-12 19:16:09 följande:

Hur gick det? :)

Som vanligt gick allt åt skogen. Känns som om det är fel på mig varje gång man får dom här "symtomen" och så visar det sig att man ändå inte är gravid.
Svar på tråden Hur tidigt kan man veta att man är gravid?