Gravid? Eller något fel?
Hej!
Hoppas att allt är bra med er där ute..
jag har en liten undran/oro om jag möjligtvis kanske kan vara gravid...
det började såhär...
Jag och min pojkvän satt i bilen påväg hem från en fika hos svärmor. Vi började prata lite om barn och graviditet och jag säger då att jag är rädd för att jag inte kan bli med barn då jag inte tål preventivmedel och jag aldrig blivit gravid (hade inte försökt aktivt heller, men jag tror ni förstår varför jag trodde att jag inte kunde bli gravid speciellt eftersom jag haft sex sedan jag var 16 och nu är 23 år)
I September åkte jag in till akuten med biverkningarna ont i magen (som håll i båda sidor av magen) samt att när jag kollade på tvn så vart bilden helt suddig.
Efter 5 minuter kommer läkaren tillbaka och konstaterar att jag är gravid, men att jag ska upp till gyn för att kolla så att allt står rätt till. Med tusentals frågor och växlande glädje/räddsla går jag upp till gyn, men får där svaret att dom inte hittar fostret.
Detta ledde till att jag fick åka in till sjukhuset (gyn) flera gånger för att göra ultraljud samt kiss- och blodprov. Men inget foster hittas... 3 veckor senare (29okt) fick jag ett missfall.. jag hade alltså fått en ofostrig graviditet. Vad nu än det är...
Eftersom jag inte tål preventivmedel har jag alltså inte använt något skydd efter detta.
Nu är min mens sen med två dagar (om man räknar idag 4/12) och har symtomen:
Trött i huvudet, kraftiga humörsvängningar, "mensvärk" som kommer och går samt "förflyttar sig", alltså har jag inte ont i en äggstock som jag brukar ha när mensen är på ingång. Samt att jag har lite molvärk i ryggen, magen är svullen och jag har vita flytningar, vilket jag heller inte brukar ha när mensen är på ingång...
har även märkt att vissa saker som jag normalt sätt tycker om, smakar äckligt, och dessutom kan jag bli jättesugen på mat/livsmedel trots att jag nyss ätit och bör vara mätt.
Jag tänkte försöka hålla mig ifrån att testa iallfall två dagar till (alltså runt den 6/12) för att verkligen försälra mig om att mensen inte är sen, men jag kan såklart knappt bärga mig...
killen vill ha barn med mig men känner sig inte redo just nu, men har självt valt att inte skydda sig trots att han vet att jag inte kan skydda mig själv och att det faktiskt nyligen har blivit en graviditet, och hans mamma dessutom pratat om när hon fick missfall och en månad senare blev gravid med hans lillebror. Därav "vågar" jag inte ta upp detta med honom förens jag är säker..
Vad tror ni? Kan det vara en graviditet? Vad isåfall tyder mest på det? Och om det inte är eller låter som en graviditet, vad kan det då vara? Och vad tyder på att det isåfall är något annat?
Har i vanliga fall rätt regelbunden mens, och i vanliga fall brukar jag ha så n mensvärk att jag näst intill är sängliggandes dagen innan och samma dag, vilket så nu inte är fallet...
Vore jättetacksam för svar, så att jag slipper denna oro lite grann. Jag vet att ett test är det säkraste svaret, men vill som sagt vänta några dagar till för att få ett korrekt svar, och därför vänder jag mig till er.
Snälla, var vänliga och kom inte med några påhopp.
Har inga barn i dagsläget.
Kram till er!