Vill liva upp julen
Hej
Jag och sambon ska fira jul på olika håll i år, vi har inga barn. Både hans mormor och min mormor är sjuka och vi vet inte hur länge de är med oss därför vill båda fira med sina familjer.
Detta året blir det bara jag, min bror, pappa hans fru, låtassyster (som är från Malaysia) och mormor. Familjen är inte speciellt livlig och påhittig.
Vi kommer vara hemma hos mormor eftersom hon har väldigt svårt att röra sig och har hemtjänst. Jag är inte alls pepp på det eftersom jag väljer bort en stor jul med ca 25 pers då sambon har stor livlig familj (vi kan inte slå ihop eftersom min mormor som sagt har svårt att röra sig)
Nu behöver jag tips på hur vi kan gör julen roligare. Hemma hos mormor sitter vi alltid i soffan och tittar på tv och det är väldigt långtråkigt en hel julafton.
Så tips på spel där alla kan delta även om man har svårt att röra sig eller inte är 100% men svenska språket. Julklappsspelet brukar vi ha och det är poppis. Även annat man kan göra som inte är spel mottages gärna, ja vilka tips som som gör det hela lite roligare.
Tack på förhand!