• Michaelalisa

Kan man vara gravid utan att man "plussar" på Stickan?

Hej! Jag och min pojkvän har försökt att bli med bebis i ca 6månader. Vi har haft sex nästan varje dag i de 6 månaderna men ingenting händer. Nu har jag haft symptom länge (5v från ägglossning) och ändå plussar jag inte på stickan? Hade en blödning 2v efter äl som varade i 2 dagar. Har fortfarande symptom som illamående, kissar ofta, humörsvängningar, trötthet och molande värk i magen. Tog ett gravtest för en vecka sedan men inget pluss, inte ens ett svagt. Vad kan detta bero på? Hoppas jag för mycket? Lurar jag min egen kropp att jag är gravid? Detta tar kol på mig. Hjälp! ??

• Svar på tråden Kan man vara gravid utan att man "plussar" på Stickan?
  • Alfonsmamma

Tror tyvärr att du lurat din kropp och har en stress så mensen kanske hoppades över! Gå och prata med en barnmorska och se vad dom säger! All lycka till ????

• Michaelalisa
    Alfonsmamma skrev 2016-12-05 18:57:15 följande:

Tror tyvärr att du lurat din kropp och har en stress så mensen kanske hoppades över! Gå och prata med en barnmorska och se vad dom säger! All lycka till ????

det är så hemskt att man kan styra sin kropp så mycket :( vi är verkligen redo båda två, hoppas varje dag. Tack så mycket!!!!
  • Alfonsmamma

Jag lurade min kropp så mkt så min mens försvann helt i 2 månader, man blir dum i huvet tyvärr! Vi håller också på och jobbar på barn BIM på fredag och jag tror att jag har lurat min kropp...har symtom men känner mig inte gravid.

• Perfectpenguin

Det är inte speciellt sannolikt, men det kan dröja innan man plussar.

Min mensperiod som vanligtvis är 28 dagar låg på 44 dagar två månader på raken. Var ganska stressad av jobbet under den perioden så det kan ha berott på det också.

Lycka till! Förr eller senare kommer det antagligen

Svar på tråden Kan man vara gravid utan att man "plussar" på Stickan?