• Anonym (Linnea)

Hon vill inte veta av vårt kärleksbarn..

Han lämnade sin exfru för ett år sedan och flyttade direkt in till mig. Då var jag redan gravid och det var en grund bl a att processen gick snabbare.

Jag har känt mig så illa under hela graviditeten då min sambo redan gått igenom allt. Redan fått tre barn, redan bott med en kvinna och friat och haft stort bröllop. I tillägg så märkte jag att svärföräldrarna inte var intresserade av min graviditet och vår älskling son, utan fokuserade mest på de tidigare barnen. Allt tärde på vår relation, speciellt efter födelsen när han i princip öppet favoriserade sina tidigare barn att jag hotade med att separera. Mest var det i den stunden, och inget jag menade. Men nu i helgen fick jag reda på att han ska flytta tillbaka till sin exfru. Vet inte om jag helt ärligt är mest äcklad på mig eller min sambo. Hon har tydligen bestämt att han inte får ha någon kontakt med vårt barn om de ska bo ihop, vilket han har gått med på?! Så jag undrar om jag förutom på underhåll kan kräva att han håller kontakt med barnet? Vår son förtjänar ändå sin pappa, trots vad som än händer i vår relation. Mina föräldrar och vänner tycker det är galenskap att han går med på det (och dessutom bara lämnar mig men det är en annan historia). Finns det något tips här om hur man kan göra och gå tillväga för att han ska inse vilket galet krav det är! Från början trodde jag det var ett skämt men nu vet jag att han faktiskt går med på det

• Svar på tråden Hon vill inte veta av vårt kärleksbarn..
  • Lilit
    Anonym (Liv) skrev 2016-12-13 15:04:36 följande:

Klart hon har rätt att ställa vilka krav hon vill. Det är inte hon som svikit någon utan mannen om han går med på det kravet. Vilket han uppenbarligen gör.

För det första är det inte alls klart att hon har rätt att ställa vilka krav hon vill, varken juridiskt eller moraliskt.

För det andra skrev jag inte att hon inte har rätt att ställa det krav hon ställer, jag skrev att JAG inte tycker att det är okej att ställa ett sådant krav.

Inte heller skrev jag något om att frun skulle bära skulden till att barnet blir sviket om pappan går med på hennes krav, givetvis är det i så fall pappan som bär ansvaret för att barnet blir bortvalt och inte frun.
  • elyse

Om inte TS hört detta direkt av exfrun tycker jag att det ska tas med en nypa salt. Den här mannen verkar ju knappast vara ärligheten själv...

• Regndamen

Japp, det är troligen mannen som inte vill ha ett barn till, egentligen. Svinigt av honom, visst, men inget du kan göra åt det.

• Anonym (Suck)

Det är med största sannolikhet MANNEN som insett sitt misstag med ts och saknade sin familj!

• Påven Johanna II

Vad har det att göra med att han nu går med på att inte ha kontakt med sitt eget barn?

• Ess
    Anonym (Suck) skrev 2016-12-15 18:20:30 följande:

Det är med största sannolikhet MANNEN som insett sitt misstag med ts och saknade sin familj!

Den familjen har han redan spolat ut i dasset. Det kommer aldrig att bli som det var innan, det har han ju liksom själv sett till.
  • Anonym (Suck)
    Ess skrev 2016-12-15 18:48:34 följande:
    Den familjen har han redan spolat ut i dasset. Det kommer aldrig att bli som det var innan, det har han ju liksom själv sett till.
    Han får iaf leva med de barn han har VALT att skaffa!
  • Ess
    Anonym (Suck) skrev 2016-12-15 18:56:10 följande:
    Han får iaf leva med de barn han har VALT att skaffa!
    Nej, för han VALDE även att skaffa ett litet. Han tom skildes från sin fru för att bo med barnet och dess mamma. Att det sen inte funkade är en annan sak.
    Jag tror inte att han kommer bo med de stora barnen så speciellt länge, för det han gjorde kommer att äta upp förhållandet.
  • Anonym (Suck)
    Ess skrev 2016-12-15 20:13:31 följande:
    Nej, för han VALDE även att skaffa ett litet. Han tom skildes från sin fru för att bo med barnet och dess mamma. Att det sen inte funkade är en annan sak.
    Jag tror inte att han kommer bo med de stora barnen så speciellt länge, för det han gjorde kommer att äta upp förhållandet.
    Jag har själv aldrig varit otrogen men har svårt att tänka mig att man planerar barn med en älskarinna?!
    Däremot kan jag tänka mig att ts planerade barnet för att snärja mannen.
    Trist för henne att planen misslyckades dock!
  • Ess
    Anonym (Suck) skrev 2016-12-15 21:06:52 följande:
    Jag har själv aldrig varit otrogen men har svårt att tänka mig att man planerar barn med en älskarinna?!
    Tja det kan ju va så enkelt som att han såg en framtid med ts och det kommande barnet. Sen hann vardagen ikapp och han insåg att de inte hade så mycket gemensamt.
  • Anonym (öh2)
    Anonym (Suck) skrev 2016-12-15 21:06:52 följande:

Det är inte särskilt synd om henne. Men är det ingen som tänker på det stackars barnet som nu blir extremt drabbat av sina föräldrars korkade och egoistiska framfart här i livet?
  • Anonym (öh2)
    Ess skrev 2016-12-16 21:16:37 följande:

Tja det kan ju va så enkelt som att han såg en framtid med ts och det kommande barnet. Sen hann vardagen ikapp och han insåg att de inte hade så mycket gemensamt.

Ett tredje alternativ är att barnet var ett misstag.
  • Ess
    Anonym (öh2) skrev 2016-12-17 23:00:59 följande:
    Ett tredje alternativ är att barnet var ett misstag.
    Många barn har ju kommit till genom misstag, även inom förhållanden. Jag tror ändå att han såg en framtid med ts, fram tills vardagen kom i kapp och tjafset började.Ts verkade ju må dåligt över vad han gjort med sin fru tidigare tex stort bröllop osv. Det plus att omgivningen var negativ har nog gjort att förhållandet gick åt skogen.

Min personliga åsikt är att man ALDRIG ska inleda ett förhållande och flytta ihop direkt med en som nyligen skiljt sig, speciellt inte om det finns barn inblandade. De måste hitta sina roller, rutiner och förhållningssätt till varandra innan det blir aktuellt.
  • Anonym (öh2)
    Ess skrev 2016-12-18 09:43:23 följande:

Många barn har ju kommit till genom misstag, även inom förhållanden. Jag tror ändå att han såg en framtid med ts, fram tills vardagen kom i kapp och tjafset började.Ts verkade ju må dåligt över vad han gjort med sin fru tidigare tex stort bröllop osv. Det plus att omgivningen var negativ har nog gjort att förhållandet gick åt skogen.

Min personliga åsikt är att man ALDRIG ska inleda ett förhållande och flytta ihop direkt med en som nyligen skiljt sig, speciellt inte om det finns barn inblandade. De måste hitta sina roller, rutiner och förhållningssätt till varandra innan det blir aktuellt.

Ja det kan mycket väl vara så som du beskriver. Men eftersom ts inte nämnt det så blir det ju bara spekulationer.

Egentligen kvittar det också. En bra människa och förälder överger inte sitt barn oavsett anledning.
Svar på tråden Hon vill inte veta av vårt kärleksbarn..