• QUICKSILVER

Sex med någon annan

Jag tycker väl som många andra att det är förkastligt att vara otrogen men tycker även att det är för enkelt att bara direkt döma någon. Jag själv har aldrig varit det trots långt förhållande som inte varit utan känslomässiga friktioner. Har just nu en mycket bra period i mitt förhållande, vi trivs med varandra och har sex regelbundet.

Men! För ca 1,5 år sedan så har känslan att ha sex med någon annan fångat mig och vägrar släppa vilket gör mig smått frustrerad. Hade inte ens övervägt att tänka tanken för några år sedan. Har pratat med min fru om att jag skulle kunna tänka mig att ha trekant eller par-sex, men det är inte aktuellt för hennes del. Har även förklarat för henne att jag inte hindrar henne från att ha sex med andra utan tänder lite på tanken.

Därför har jag börjat söka på nätet efter kvinna i motsvarande situation för att diskutera kring dilemmat, är nyfiken på hur andra tänker. Är svårt att styra över den här känslan vet inte var den kom ifrån, inget jag bett om.

Måste finnas fler som har samma eller liknande problem, dela gärna med er av era känslor och erfarenheter.

• Svar på tråden Sex med någon annan
  • caan

Vettigt resonemang. Stort att du erbjuder din fru att vara med andra. Sällan  man läser det.

• Anonym (Amanda)

Samma med mig. Har en älskare sen fyra månader tillbaka

Vi båda är gifta. Helt underbart. Fick smak på otrohet för två år sedan när jag fick kontakt med en man på nätet. Som jag sedan träffade en gång.

• Anonym (man)

Om din fru inte gått med på att blanda in andra i ert sexliv, varför tar du det som ett ok för att leta sex på nätet?

Det åter som att du använder att du faktiskt har föreslagit trekanter och gett henne frihet att knulla andra om hon vill som en ursäkt för att kunna göra det du vill göra. Har hon sagt nej till det så är väl frågan inte klar än eller har jag missat nåt?

• QUICKSILVER

Klart att jag inte tolkar hennes ointresse att bjuda in andra i vårat sexliv som ett medgivande för att söka efter andra på nätet. Sökandet har med känslan att göra och påbörjades innan jag pratade med min fru om den.

När jag efter en lång tids övervägande tog mod till mig att prata med henne om mina fantasier, så var det givetvis för att jag ville vara ärlig om vad jag vill och veta var hon står. Inte för att på något sätt rättfärdiga otrohet.

• QUICKSILVER

Lite besviken att min tråd dog ut så snabbt, tycker att det borde finnas fler kvinnor här som har erfarenheter inom ämnet som de kan dela med sig av. Sjukt svårt att få kontakt med kvinnor som tänker som mig, förmodligen för att det är ett gigantiskt överflöd av män där ute som likt hungriga vargar jagar efter allt kött dom kan få (jag en av dom?).

Även besviken att ingen har moralpredika för mig om hur dålig människa jag är och ska dömas till livstids olycka innehållande diverse psykisk- och fysisktortyr.

Skärpning!

• KlunsSmurfen

Finns så många trådar med moralpredikningar men de gör knappast någon nytta.

Din fru har sagt vad hon tycker.
    För enkelt att bara direkt döma? Oönskade tankar och känslor kan man lära sej att kontrollera över tid genom att ignorera dem och låta dem vara som de är, om du medvetet börjar fantisera, söker kontakt med andra eller medvetet söker inspiration drar du det åt andra hållet.

• QUICKSILVER

Fungerar säker i teorin om all likt dej Klunssmurfen kan lätt styra över sina tankar och känslor. Du har helt enkelt lösningen på alla utomäktenskapliga relationer, jätte märkligt att så många är otrogna!?

• KlunsSmurfen
    QUICKSILVER skrev 2016-12-15 15:04:37 följande:

Fungerar säker i teorin om all likt dej Klunssmurfen kan lätt styra över sina tankar och känslor. Du har helt enkelt lösningen på alla utomäktenskapliga relationer, jätte märkligt att så många är otrogna!?

Du bad om moralkakor, du kan få en till om du inte kan hitta något på FL som stödjer det understrukna i ditt påstående.

• QUICKSILVER

Jag vill bara få igång diskussionen, jag är intresserad av hur dom tänker som inte lyckas styra över sina känslor och tankar. Som sagt jag är ju inte intresserad av moral och etik kring ämnet, tycker ju också att man ska vara ärlig och trogen mot sin partner. Folk är ju otrogna ändå och livet fortsätter oavsett vad.

Svar på tråden Sex med någon annan