Konsekvensmöte arbetsförmedlingen
Jag fick ett brev idag från arbetsförmedlingen att jag hade missat "ett flertal möten" och ett datum för "konsekvensmöte". Mötena jag skulle ha missat är inte med arbetsförmedlingen utan med ett utbildningsföretag som de sammarbetar med.
Grejen är det att jag INTE fått några kallelser till möten, varken märkta med arbetsförmedlingen eller utbildningen. Jag har inte sett några och min tjej, som är supernoga med posten, har inte heller sett några. Några mejl med tid för möte har jag inte heller fått, och inga sms eller missade samtal heller, trots att både arbetsförmedlingen och utbildningen har och har använt både min mejladress och telefonnummer förut för att boka möten.
Posten kan ju ha slarvat, vi fick till exempel ingen hyresavi i Oktober, men min paranoida sida säger att personen som är ansvarig för utbildningen helt enkelt sket i att skika kallelser och bara sa till arbetsförmedligen att jag inte dök upp. Hon gillar nämligen inte mig, för att jag blev sjukskriven efter två månader förra gången. Hon tycker att jag bränt min chans. Det här har hon alltså sagt direkt till mig.
Frågan är nu hur jag ska kunna bevisa för arbetsförmedlingen att jag inte fått några kallelser, och vad det blir för konsekvenser. "Ett flertal möten" låter ju som minst 3, så hur kan minst 3 kallelser ha försvunnit i posten? Det låter orimligt. Januari kommer förmodligen bli ovanligt fattig.