• Anonym (Sjukt)

Känner för att döda hunden

Jag kanske är sjuk i huvudet eller vad fan ni nu vill kalla mig, men jag tänker berätta för er i alla fall.

Min pojkväns familj har flera hundar och en hund är en valp som de skaffat nyligen. Jag tycker väldigt mycket om djur och har själv ett djur, men just denna hund känner jag starkt att jag vill döda eller göra illa på något sätt. Jag vet inte varför jag känner så. Speciellt när någon håller på med den eller när den springer runt och tror att den är så söt (den är i själva verket inte söt alls och jobbig dessutom) så känner jag bara suget ännu mer.

Jag kommer givetvis inte skada den eller döda den, men jag vill gärna veta varför jag känner såhär. Kanske jag bara känner såhär kring hundar? När jag var ca 8 år så hade min kompis en hund som jag inte heller gillade och som var ful. Den brukade jag sparka på lite lätt ibland. Ganska sjukt, I know.

And by the way, detta är ingen trolltråd.. även om ni nu kommer hävda det. Allt som står här är 100 % sant.

• Svar på tråden Känner för att döda hunden
  • Anonym (Y)
    Anonym (Sjukt) skrev 2016-12-06 22:40:48 följande:

Jag kanske är sjuk i huvudet eller vad fan ni nu vill kalla mig, men jag tänker berätta för er i alla fall.

Min pojkväns familj har flera hundar och en hund är en valp som de skaffat nyligen. Jag tycker väldigt mycket om djur och har själv ett djur, men just denna hund känner jag starkt att jag vill döda eller göra illa på något sätt. Jag vet inte varför jag känner så. Speciellt när någon håller på med den eller när den springer runt och tror att den är så söt (den är i själva verket inte söt alls och jobbig dessutom) så känner jag bara suget ännu mer.

Jag kommer givetvis inte skada den eller döda den, men jag vill gärna veta varför jag känner såhär. Kanske jag bara känner såhär kring hundar? När jag var ca 8 år så hade min kompis en hund som jag inte heller gillade och som var ful. Den brukade jag sparka på lite lätt ibland. Ganska sjukt, I know.

And by the way, detta är ingen trolltråd.. även om ni nu kommer hävda det. Allt som står här är 100 % sant.

Om detta är sant, är det ju bara ännu mer sjukt.
  • Anonym (Madde)

Okej ja alla hundar är ju olika men jag vet inte varför du känner så. Kanske du kan fråga en psykolog om det eller så. 

• Anonym (Hmm.)

Jag skulle kolla upp det där beteendet om jag var du. Det känns inte direkt normalt?

• Anonym (Anna)

Om det inte är en trolltråd, varför har du då postat tråden i forumet Sandlådan?

Sandlådan är ju för oseriösa skämttrådar.

• Anonym (M)

"Allt som står här är 100% sant" - *postar i sandlådan*

Mjo, eller hur...

• Anonym (Sjukt)
    Anonym (M) skrev 2016-12-07 04:27:47 följande:

"Allt som står här är 100% sant" - *postar i sandlådan*

Mjo, eller hur...

Men snälla människa, det var inte jag som postade den där.
  • BandAnna

Det är jättebra att du inte tänker skada hunden och ännu bättre att du reflekterar över dina känslor och tankar. 

Kan det vara så att du på något sätt kopplar ihop hunden med något jobbigt som hänt under din uppväxt? 
    Eller så kanske det är så att du inom dig bär runt på en massa uppdämd ilska som till slut vällde upp och tyvärr blev riktad mot hunden (genom tankar då)? 

Anledningarna kan vara många och hade jag känt som du hade jag nog pratat med en psykolog om det för att bena upp saker och ting.
    Lycka till.  

• Anonym (M)
    Anonym (Sjukt) skrev 2016-12-07 09:13:24 följande:

Men snälla människa, det var inte jag som postade den där.

"Men snälla människa"?! Var postade du den då om du inte postade den där den ligger?
  • Anonym (T h)

Helt klart onormalt !! Sök vård !!

• Anonym (Sjukt)
    Anonym (M) skrev 2016-12-07 09:44:12 följande:

"Men snälla människa"?! Var postade du den då om du inte postade den där den ligger?

Jag la den i känsliga rummet - allmän debatt. Använd din hjärna så kanske du kan förstå att den blev flyttad hit.
  • Anonym (M)
    Anonym (Sjukt) skrev 2016-12-07 11:42:34 följande:

Jag la den i känsliga rummet - allmän debatt. Använd din hjärna så kanske du kan förstå att den blev flyttad hit.

Komplimangerna haglar ser jag. En tråd blir inte flyttad hur som helst.

You're on your on dear... För att använda mig av ett språk du förstår, använd din hjärna så kanske du kan förstå hur du ska hantera ett psykologiskt problem.
Svar på tråden Känner för att döda hunden