• Snurran81

Föreliggande moderkaka

Idag råkade jag ut för en hemsk upplevelse. På väg till jobbet så satt jag i bilen och hostade till lite. Kände hur något rann ur mig och väl på kontoret hade jag blött ordentligt. Bytte trosor och binda och blödde ned den på fem minuter. 10 min senare och två bindor senare åkte jag in till gynakuten. Allt var bra med bebisen men jag har tydligen moderkakan föreliggande som orsakar blödningarna. Någon som varit med om liknande!? Dela gärna med er av era erfarenheter. Blöder än och är orolig som sjutton. I vecka 12+5 idag. Vill inte förlora mitt barn..

• Svar på tråden Föreliggande moderkaka
  • Gamlamamman

Är inte helt säker men de trodde att blödningen jag hade i v 10+3 ca var pga att moderkakan låg långt ner. Jag hade inte ont o blödningen avtog efter ett tag. Skrämmande men är tack o lov nu i v 30. :)

Lycka till! Jag håller tummarna för att allt går bra.

• Snurran81
    Gamlamamman skrev 2016-12-07 21:22:07 följande:

Är inte helt säker men de trodde att blödningen jag hade i v 10+3 ca var pga att moderkakan låg långt ner. Jag hade inte ont o blödningen avtog efter ett tag. Skrämmande men är tack o lov nu i v 30. :)

Lycka till! Jag håller tummarna för att allt går bra.

Hej, tack för ditt svar, har inte heller haft ont och det lever jag på. Sedan mådde bebis bra. Dock läskigt att blöda så mycket. Skönt att höra att det gick bra för dig. Tack för att du delade med dig
Svar på tråden Föreliggande moderkaka