• Ebichu

Hjälp vad är det som händer med min kropp egentligen?

Förlåt för långt inlägg :)
    Nu ligger det till så här, jag fyllde 29 år i år och är tillsammans med världens underbaraste pojkvän och vi vill ha barn tillsammans till slut. Har varit gravid tidigare i mitt liv för 10 år sen, men var tyvärr tvungen att avsluta graviditeten då på grund av att min livssituation var inte världens bästa vid den tiden.

Nu senaste månaderna har jag känt hoppet för att kunna bli gravid igen försvinna för varje månad som går och vid minsta lilla "symptom" så kommer hoppet tillbaka för att sedan bara förstöras totalt igen. 

Men den här månaden är allting bara så konstigt med mig värre än vanligt (eller så är det jag som känner efter för mycket som vanligt).
    Jag är illamående dagligen fram och tillbaka (äter pencillin däremot mot en tandinfektion som kan ge illamående som biverkning så kan vara det), min mage känns jätteuppsvälld (har ägglossning nu i dagarna däremot), mina bröst känns tyngre när jag går (kan vara inbillning igen), springer konstant på toa och kissar (har urinvägsinfektion däremot tror jag), men det värsta är nog ändå att jag konstant känner en stark doft av nått som nästan luktar bränt det går inte att förklara känner alla dofter starkare egentligen medans min kille inte känner nånting och förstår inte vad jag pratar om :/ 

Min mens startade nu senast däremot den 27 november men den var också annorlunda det var bara ljust i två dagar sen kom det lite riktigt blod den tredje dagen och sen en dag till med ljust blod och sen var det bara över och det är inte alls så jag brukar ha det, visst jag börjar närma mig 30 och det börjar förändras men det känns ändå som att det är nått som inte stämmer eller så är det bara jag som intalar mig själv igen.

Vet inte vad jag ska tycka eller tänka vet bara att jag äntligen skulle få bli välsignad med ett litet barn så skulle jag inte tveka på att behålla han/hon överhuvudtaget då det ändå är något som finns i våran framtid.

Tacksam för tips om vad det kan vara som händer med mig :) 

• Svar på tråden Hjälp vad är det som händer med min kropp egentligen?
  • Carambolan

Ta ett graviditetstest? Om din senaste mens inte verkade vara riktig mens (många fortsätter blöda medan de är gravida) så är det inte för tidigt att testa.

• Ebichu

Men kan det inte vara så att mina symptom enbart beror på ägglossning som är på väg? Har ÄL nån gång mellan den 9-12 den här månaden har nyligen börjat tracka på riktigt så är inte säker på exakt datum än :)

Enda som skulle kunna tala för en möjlig graviditet är just min ovanliga mens i och med att den har alltid kommit med besked och varit riklig innan så. Men samtidigt har man ju läst att det inte är ovanligt att det ändrar sig när man närmar sig 30 :/ hade planerat att göra test men väntar nog ett tag till för säkerhets skull o se om mina konstigheter håller i sig även efter den 12:E :)

• Carambolan

Jo, visst är det troligt att det är en kombination av penicillinbiverkningar och ägglossning. Men det kan ju vara skönt att slippa fundera på saken :)

• Ebichu

Visserligen sant :) men väljer att ignorera "symptomen" nu iaf och lever på som vanligt ett tag till med vissa restriktioner så får vi se hur det går sen :)

Svar på tråden Hjälp vad är det som händer med min kropp egentligen?