• Livetsgång

Vi som planerar barn våren/sommaren 2017

Ja då hösttråden 2016 lider mot sitt slut och 2017 är på antåg så startar vi därför denna tråden för oss som planerar barn till våren/sommaren 2017

Välkomna hit till tråden "Vi som planerar barn våren/sommaren 2017"

Hoppas på många plus 2017

Skapad av Livetsgång & Linda2barnsmamma
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-08 09:32
    Ni kan även beskriva här:

När ni har ÄL
    Beräknad mens
    Tempkurvor/grafer
    Allmänt prat
    Följa upp om ni är gravida
    Stötta varandra
    Tyda ÄL-test
    Tyda Gravtest
  • Svar på tråden Vi som planerar barn våren/sommaren 2017
  • becka1989

Fortfarande inget plus och ingen mens :( hoppas mer på att mens ska komma så vi kan fortsätta försöka igen

• Nealin

Hej hörrni!

Här har vi haft frekvent bebisverkstad i snart 6 mån.

Min mens skulle kommit den 19 december men är helt borta.

När jag får mens får jag extremt ont i livmodern dagen innan men ingenting nu.. Känner däremot som stickningar i äggstockarna och konstig molvärk! Har även spänningar i brösten.. igår på julafton skulle jag byta en soppåse och höll på att kaskadspy! Testat varje dag sen bim men neg, igår anade jag två streck men högst oklart om det var det mina ögon ville se eller om de verkligen var så.

Jag har för lågt hormonvärde för att synas på ÄL test, kan det även vara så att mina gravidhormoner är låga oxå?

Det ska tillägga att jag aldrig haft mens som varit senare än 3 dagar. Någonsin. Den är så exakt att jag vet ungefär klockslag.

Annars, vad är det för dåligt skämt min kropp spelar mig..

• VictoriaBerggren

Hej!

Jag har skapat en hemliggrupp på Facebook för oss som planerar barnen våren/sommaren 2017 för er som vill vara med så skicka er mailadress i ett PM till mig. 

Mvh

Victoria

• Livetsgång
    VictoriaBerggren skrev 2016-12-25 19:44:30 följande:

Hej!

Jag har skapat en hemliggrupp på Facebook för oss som planerar barnen våren/sommaren 2017 för er som vill vara med så skicka er mailadress i ett PM till mig. 

Mvh

Victoria

Jag är gärna med :)
    Jag sänder min e-post som är kopplad till FB privat
  • jhk88

Heeej!

Får man vara med här?

Planerar att starta bebisverkstad om fyra månader cirka, har två barn på 4 och 6 år. Jag är 28 år. Pluggar till ssk och är klar den 19/1 2017.

God jul allihopa! <3

• Livetsgång
    jhk88 skrev 2016-12-25 21:04:20 följande:

Heeej!

Får man vara med här?

Planerar att starta bebisverkstad om fyra månader cirka, har två barn på 4 och 6 år. Jag är 28 år. Pluggar till ssk och är klar den 19/1 2017.

God jul allihopa! <3

Givetvis får du vara med oss här :)

Välkommen :)

Planerar vårt allra första barn ihop jag och sambon.
    Jag är 28 sambon 25.

Är inne på 3:e försöket nu

Åhh SSK vad intressant :) Själv har jag studerat medecinutbildningen och blev klar i somras :) Ska eventuellt fortsätta studera vidare framåt i samma linje :)
  • jhk88
    Livetsgång skrev 2016-12-25 21:19:44 följande:

Givetvis får du vara med oss här :)

Välkommen :)

Planerar vårt allra första barn ihop jag och sambon.

Jag är 28 sambon 25.

Är inne på 3:e försöket nu

Åhh SSK vad intressant :) Själv har jag studerat medecinutbildningen och blev klar i somras :) Ska eventuellt fortsätta studera vidare framåt i samma linje :)

Tack så mycket!

Vad spännande att ni är inne på tredje försöket! Håller tummarna för att det tar sig snart <3

Det är en jätterolig utbildning och det finns så otroligt mycket man kan göra som ssk! :) Rekommenderar den starkt! ;)
  • ZAP86

Med risk att låta fruktansvärt negativ... barn har gjorts i urminnes tider men idag känns det som det är en hel vetenskap.. det ska hållas koll på tmpersturer, ägglossning och gid vet allt.

Är det inte bara och ligga lite frekvent och hoppas att det tar?

Menar inte på något vis att vara dryg eller nedlåtande. Bara en tanke som slagit mig när jag läser i alla dessa trådar.

Lycka till alla med er bebisverkstad :)

• Linda2barnsmamma
    ZAP86 skrev 2016-12-28 15:00:22 följande:

Med risk att låta fruktansvärt negativ... barn har gjorts i urminnes tider men idag känns det som det är en hel vetenskap.. det ska hållas koll på tmpersturer, ägglossning och gid vet allt.

Är det inte bara och ligga lite frekvent och hoppas att det tar?

Menar inte på något vis att vara dryg eller nedlåtande. Bara en tanke som slagit mig när jag läser i alla dessa trådar.

Lycka till alla med er bebisverkstad :)

Haha jo men visst kan det va så.

Ja har ju inte direkt nått att leta efter då ja inväntar att kroppen ska bli normal. Jag själv har aldrig förstått mig på dessa diagram och mätningar men tycker ändå det är väldigt intressant hur det utvecklats i allting sen bara några år tillbaka

Det ser nog ut mer som en vetenskap än vad det är :) fr dom som kan de då då
  • VictoriaBerggren

Hej!

Hur har det gått för alla? :) 

• Linda2barnsmamma
    VictoriaBerggren skrev 2017-05-15 23:09:55 följande:

Hej!

Haha ja du... hade en lite blödning 4 dagar 7 månader efter ja slutat med sprutan. Nu inväntar ja nån blödning igen eller att något ialf ska hända själv då?
  • VictoriaBerggren
    Linda2barnsmamma skrev 2017-05-16 08:25:51 följande:

Haha ja du... hade en lite blödning 4 dagar 7 månader efter ja slutat med sprutan. Nu inväntar ja nån blödning igen eller att något ialf ska hända själv då?

Håller tummarna!

Väntar en liten i januari
  • becka1989

Hej!

Blev gravid i januari :) väntar en liten parvel i oktober :) så här nu gått halvvägs
  • jhk88

Hej!

Här är vi inne på femte försöket, blev gravid i mars men fick missfall. I april plussade jag typ igen men fick en kemisk graviditet, fick mensen när den var beräknad. Nu har ÄL precis varit så nu väntar man på BIM IGEN...
  • bubbelfika

Jag blev gravid i januari och väntar en liten i oktober <3 det sprattlar och bökas för fullt inne i magen ;) grattis till er som plussat och fortsätt hoppas och kämpa ni dom försöker!

• Livetsgång

Jag blev gravid efter jag slutade tempa och använde mig bara av fertilitetsmonitorn som gav mig lite hum om när min ÄL kommer. 

Är nu gravid i vecka 7 ( 6 + 2 ) Solig Hjärta

Svar på tråden Vi som planerar barn våren/sommaren 2017