• Jordgubb90

Panik vad ska jag ha till? *bild*

Hej på er!
    Julfest på jobbet på lördag. Vi blir 50 st i åldrarna 20-30 ca.

Ska ha denna klänning, men vad tusan ska jag ha för skor? Kör med genomskinliga strumpbyxor och har massa ganska höga klackskor hemma men jag är ganska lång och smal så med klackar blir klänningen mer slampig än elegant upplever jag. Tycker den är skitfin och elegant innan jag tar på mig klackarna. Men vad är snyggt till om inte klackskor? Bomba med bilder på skor som skulle kunna funka. Behöver inte vara helt utan klack!

Tack!!! :)

• Svar på tråden Panik vad ska jag ha till? *bild*
  • Jordgubb90

Vad tänker du dig för typ av skor? Tänker du kängor eller stövlar? Blir det inte ofestligt med sånna? Kan du skicka bild ungefär vad du tänker dig? :) 

• choklad

Om du har hudfärgade strumpbyxor tycker jag att det kan vara snyggt med stövlar till. Annars kanske dina klackar kan funka om du kör på mörka strumpor, då blir det inte så mycket hud och inte lika slampigt.

• Jordgubb90
    choklad skrev 2016-12-08 11:39:27 följande:

Om du har hudfärgade strumpbyxor tycker jag att det kan vara snyggt med stövlar till. Annars kanske dina klackar kan funka om du kör på mörka strumpor, då blir det inte så mycket hud och inte lika slampigt.

Ah jag provade med svarta genomskinliga strumpbyxor men det förstörde hela klänningen :( Kan du skicka någon länk till några stövlar du tänker dig att kan passa så jag får tips? :)
  • Jordgubb90

Kan tillägga också att jag har i princip obefintliga bröst så mina syns inte som modellens ;)

• Jordgubb90
    11101 skrev 2016-12-08 11:48:33 följande:

Vanliga lågskor då?

Vad är ens det vintertid? :)
  • Jordgubb90
    Deceree1 skrev 2016-12-08 11:56:42 följande:

Ursnygg klänning förresten. Du har den gröna eller?

Jag tycker också den är skitsnygg :) Japp den gröna. Tänkte beställa en röd men läste att den var mer lila än röd på recensioner :P
  • linani

Jättefin klänning! Men är den inte lite vågad för en jobbfest, haha? Jag hade varit nervös att sitta bredvid chefen med den urringningen

Men i alla fall, skorna!
    Det är trendigt att ha skor i 90-talsstil, det vill säga taxklack eller klossklack. Taxklack är ju alltid låg, och båda modellerna är mindre sexiga än stilettklack.

Något i stil med dessa kanske:
    www.footway.se/kumer-ks-black.html
    www.footway.se/chinaberry-gem-black-snake.html
    www.footway.se/oriel-black.html

Jag tycker verkligen inte du ska ha höga stövlar ("Pretty Woman"-varning!) eller en grövre skomodell typ uteskor. Om du ändå vill ha en mer klädd sko, satsa på en stilren och snygg stövlett. Finns även många stövletter nu med snygg detalj på klacken. T.ex. dessa:
    www.zara.com/se/sv/dam/skor/visa-alla/h%C3%B6gklackade-l%C3%A4derboots-med-klack-i-metallic-c734142p4080611.html

• Jordgubb90
    linani skrev 2016-12-08 12:13:28 följande:

Jättefin klänning! Men är den inte lite vågad för en jobbfest, haha? Jag hade varit nervös att sitta bredvid chefen med den urringningen

Men i alla fall, skorna!
    Det är trendigt att ha skor i 90-talsstil, det vill säga taxklack eller klossklack. Taxklack är ju alltid låg, och båda modellerna är mindre sexiga än stilettklack.

Något i stil med dessa kanske:
    www.footway.se/kumer-ks-black.html
    www.footway.se/chinaberry-gem-black-snake.html
    www.footway.se/oriel-black.html

Jag tycker verkligen inte du ska ha höga stövlar ("Pretty Woman"-varning!) eller en grövre skomodell typ uteskor. Om du ändå vill ha en mer klädd sko, satsa på en stilren och snygg stövlett. Finns även många stövletter nu med snygg detalj på klacken. T.ex. dessa:
    www.zara.com/se/sv/dam/skor/visa-alla/h%C3%B6gklackade-l%C3%A4derboots-med-klack-i-metallic-c734142p4080611.html

Tack snälla för bra tips! Har ju så himla svårt för 90-talsstuket eftersom jag är född på slutet av 80-talet och tycker de ser ur-omoderna ut :D men jag kommer nog över det.

Angående urringningen så har jag som jag skrev ovan inga bröst vilket gör urringningen väldigt harmlös :) Jag kan liksom inte se vulgär eller sexig ut när jag är helt platt. Dessutom dansade chefen på bordet sist... vi har en väldigt platt organisation så det är inte så strikt ;)

Håller med om stövlarna. Lutar nog åt att jag kör stövletter :)
  • Domesticgoddess

Vilken klänning, älskar!! :) Kan av ngn anledning inte länka men kolla in Clark's kendra sienna el, med obefintlig klack, vagabond's jamilla. Tror båda funkat superbra till, finns på jerns tex

• Jordgubb90
    Domesticgoddess skrev 2016-12-08 12:24:33 följande:

Vilken klänning, älskar!! :) Kan av ngn anledning inte länka men kolla in Clark's kendra sienna el, med obefintlig klack, vagabond's jamilla. Tror båda funkat superbra till, finns på jerns tex

Tack för tips :) Dom har ju något lägre klack. Tror också på dom :)
  • linani
    Jordgubb90 skrev 2016-12-08 12:19:18 följande:
    Tack snälla för bra tips! Har ju så himla svårt för 90-talsstuket eftersom jag är född på slutet av 80-talet och tycker de ser ur-omoderna ut :D men jag kommer nog över det.

Angående urringningen så har jag som jag skrev ovan inga bröst vilket gör urringningen väldigt harmlös :) Jag kan liksom inte se vulgär eller sexig ut när jag är helt platt. Dessutom dansade chefen på bordet sist... vi har en väldigt platt organisation så det är inte så strikt ;)

Håller med om stövlarna. Lutar nog åt att jag kör stövletter :)
    Jag är också född på 80-talet så vet vad du menar. Men jag har börjat vänja mig vid klossklack och tycker det är snyggt faktiskt

Ja men kör på stövletter tycker jag. Det är lite mer ekonomiskt också än att köpa ett par nya skor som bara passar till EN outfit man har. Särskilt som du skriver att du redan har en massa skor hemma, hehe, man behöver ju sällan ett par klackskor till

Ha så kul på festen!
  • choklad
    linani skrev 2016-12-08 12:13:28 följande:

Oj, tänkte inte ens på att en del kan tänka på pretty woman-stövlar när man skriver stövlar. Jag tänkte mer sådan här m.shopeu.ecco.com/se/sv/ecco/shape-55_13509286/13509287&group=listing

Personligen tycker jag att stövletter till klänning är skitfult, tycker det är stövlar eller klackskor som gäller. Eller helt vanliga lågskor.
  • choklad
    Jordgubb90 skrev 2016-12-08 12:48:41 följande:

Tack för tips :) Dom har ju något lägre klack. Tror också på dom :)

De från Clarks var supersnygga!
  • Domesticgoddess
    choklad skrev 2016-12-08 13:19:25 följande:

De från Clarks var supersnygga!

Visst är de?! Sköna också, trots klacken kan man gå obehindrat i dem hela dagen.
Svar på tråden Panik vad ska jag ha till? *bild*