• erijon

vi som försöker bli gravida vinter 16/17.

Hej på er.

Jag är 22 och har en son som blir 6, när jag fyller 23 i maj-17. Har en bonusson som blir 5 i januari. Är sambo med min karl som blir 31 i februari.

Vi planerar bebis och vill gärna bli gravida NUUU. Fick missfall i november (vecka 4) och är igång igen i bebisversktaden.

Är vi fler som vill bolla tankar och prata under tiden? Gärna efter vi plussat också.

Har ÄL enligt min app nu imorgon (9/12) beräknat på missfallet som första dagens sista mens. Det kanske inte alla funkar så.. vi får se.

Kör inte med ÄL-stickor eller tempar. Är hispig med allt och letar symtom så det räcker. Tog gravtest "för tidigt " sist och fick missfall vid BIM som var jobbigt nog.

Har BIM 23/12 så hoppas på plusset i julklapp ?? Det skulle göra oss så lyckliga.
    Om inte så fortsätter vi tills dagen vi får ett plus och hoppas den bebisen vill stanna.

Hoppas fler vi hänga med här i tråden!

• Svar på tråden vi som försöker bli gravida vinter 16/17.
  • bubbelfika
    erijon skrev 2017-02-12 15:57:37 följande:

Ni alla som plussat hur mår ni?? :)

Jag mår bra, är rätt trött och lite mer hungrig. Men mår annars bra. Går in i v 6 på torsdag. Tycker dock att mina symtom minskat lite och vet inte om det är något som jag Blir det bli orolig av?

Hur mår du? :)
  • Hallonfrossa
    erijon skrev 2017-02-12 15:57:37 följande:

Ni alla som plussat hur mår ni?? :)

Mår bara bra, som vanligt typ :)

Är i vecka 8 nu (7+1)

Hur mår du själv?
  • erijon
    andem8491 skrev 2017-02-14 17:03:52 följande:

Hej allihopa.. Efter ytterliggare ett mf (ma denna gång i v 10) (23 januari) så slutade jag blöda för några dagar sedan och passade då på att mysa till det lite extra med killen.. Enligt mina beräkningar så ska jag ha ägglossning tidigast fredag men kände att under samlaget så gjorde det ont och blev orolig.. Tog ett ägglossningstest (ej morgonurin) och det visade sig att jag var som mest fertil idag! Senaste samlaget var inatt... Vi hade bestämt oss för att vänta denna gång med att försöka tills jag får en mens iallafall men i samband med testet så kom det en blödning och nu undrar jag vad som händer med min kropp. Får jag mens, mellanblödning, är jag fertil eller jag fattar nada... :S Hjälp! 

Beklagar dina tidigare MF/MA. Det är en ganska tung sorg även om det sker tidigt!

Får jag fråga hur du upptäckte ditt MA? I mitt län görs inga ultraljud före rutinultraljudet kring vecka 18. Om man då inte åker in för annat där dem bedömer att ett UL är på sin plats.

Jag kan dessvärre inte svara på dina frågor, har väldigt lite kunskap kring just detta. Däremot vill jag önska dig lycka till. Du får helt enkelt vänta till BIM, eller börja testa om ca 2 veckor. Annars kontakta barnmorska för undersökning/råd och hjälp.
  • erijon
    bubbelfika skrev 2017-02-14 17:37:33 följande:
    Jag mår bra, är rätt trött och lite mer hungrig. Men mår annars bra. Går in i v 6 på torsdag. Tycker dock att mina symtom minskat lite och vet inte om det är något som jag Blir det bli orolig av?

Hur mår du? :)
    Grattis!
    Vad menar du med att symtomen minskat lite? Jag tror inte du ska oroa dig i onödan. Inget konstigt att må bra i sin graviditet heller :)

Går in i vecka 9 på fredag. Just denna vecka och ett par dagar förra veckan har jag mått PISS på morgonen. Mår illa så jag får kväljningar men kräks ej. Tröttare än jag någonsin vart. Brösten är såååå ömma så jag nästan börja gråta igår när sambon rörde vid min bröstvårta. Så är dem inte varje dag. Men igår var dem extremt känsliga.

Har halsbränna om dagarna, men morgonen och kvällarna är värst. Lider av uppblåst mage med extremt mycket gaser. Det låter och knorrar HELA TIDEN och jag har ont av det.. skulle behöver pysventil som man hjälper småttingarna med ;)

Behöver definitivt komma igång med mer motion och bättre kost så inte tarmarna stannar av helt!
  • erijon
    Hallonfrossa skrev 2017-02-14 18:40:41 följande:
    Mår bara bra, som vanligt typ :)

Är i vecka 8 nu (7+1)

Hur mår du själv?
    Men Gud så härligt! Det låter ju toppen :)

Går in i vecka 9 på fredag. Just denna vecka och ett par dagar förra veckan har jag mått PISS på morgonen. Mår illa så jag får kväljningar men kräks ej. Tröttare än jag någonsin vart. Brösten är såååå ömma så jag nästan börja gråta igår när sambon rörde vid min bröstvårta. Så är dem inte varje dag. Men igår var dem extremt känsliga.

Har halsbränna om dagarna, men morgonen och kvällarna är värst. Lider av uppblåst mage med extremt mycket gaser. Det låter och knorrar HELA TIDEN och jag har ont av det.. skulle behöver pysventil som man hjälper småttingarna med ;)

Behöver definitivt komma igång med mer motion och bättre kost så inte tarmarna stannar av helt!
  • Hallonfrossa
    erijon skrev 2017-02-15 06:27:22 följande:

Men Gud så härligt! Det låter ju toppen :)

Låter som om jag skrev detta haha förutom bröstvårtorna :)

Men som tur är är inget konstant, men bättre kosthållning och mer motion håller jag verkligen med om! Min mage är precis som din.
  • andem8491
    erijon skrev 2017-02-15 06:20:43 följande:

Beklagar dina tidigare MF/MA. Det är en ganska tung sorg även om det sker tidigt!

Får jag fråga hur du upptäckte ditt MA? I mitt län görs inga ultraljud före rutinultraljudet kring vecka 18. Om man då inte åker in för annat där dem bedömer att ett UL är på sin plats.

Jag kan dessvärre inte svara på dina frågor, har väldigt lite kunskap kring just detta. Däremot vill jag önska dig lycka till. Du får helt enkelt vänta till BIM, eller börja testa om ca 2 veckor. Annars kontakta barnmorska för undersökning/råd och hjälp.

Hej! Jag såg lite rosa på pappret den 22 januari när jag torkade mig och sa då till sambon att det är något fel.. Så vi åkte till gynakuten dagen efter.. Där fick vi göra ett ul och så ja...
  • erijon
    andem8491 skrev 2017-02-15 07:40:09 följande:
    Hej! Jag såg lite rosa på pappret den 22 januari när jag torkade mig och sa då till sambon att det är något fel.. Så vi åkte till gynakuten dagen efter.. Där fick vi göra ett ul och så ja...
    Okej, hade dina symtom försvunnit?
    För lite rosa på pappret skulle ju många säga är helt normalt med tanke på sköra slemhinnor.
    Bra att du gick på magkänslan kanske var kroppen på väg att stöta ut fostret då. Hoppas det går bättre för er i framtiden när det tar sig <3
  • andem8491
    erijon skrev 2017-02-15 08:00:22 följande:

Okej, hade dina symtom försvunnit?

För lite rosa på pappret skulle ju många säga är helt normalt med tanke på sköra slemhinnor.

Bra att du gick på magkänslan kanske var kroppen på väg att stöta ut fostret då. Hoppas det går bättre för er i framtiden när det tar sig <3

Ja för länge sen och jag minns så väl när jag sa till sambon "jg känner mig inte gravid längre".. Var väldigt jobbig process att få ut allt för inget ville ut liksom och fick cytotec osv men det hjälpte inte så tillslut fick dem suga ut det..

Tack!!
  • erijon
    andem8491 skrev 2017-02-15 08:12:39 följande:
    Ja för länge sen och jag minns så väl när jag sa till sambon "jg känner mig inte gravid längre".. Var väldigt jobbig process att få ut allt för inget ville ut liksom och fick cytotec osv men det hjälpte inte så tillslut fick dem suga ut det..

Tack!!
    Åh.. fy! Låter verkligen som en hemsk och jobbig upplevelse. Fick själv MF i november, men ett tidigt. Kring BIM. Men hade ju redan plussat så blev otroligt ledsen och besviken :/

Kan inte ens tänka mig hur det känns för dig!
    Att skaffa barn är långt ifrån BARA en dans på rosor.
  • andem8491
    erijon skrev 2017-02-15 08:15:28 följande:

Åh.. fy! Låter verkligen som en hemsk och jobbig upplevelse. Fick själv MF i november, men ett tidigt. Kring BIM. Men hade ju redan plussat så blev otroligt ledsen och besviken :/

Kan inte ens tänka mig hur det känns för dig!

Att skaffa barn är långt ifrån BARA en dans på rosor.

Jag hade också ett i november så två på raken nu.. känns skit men ja.. vad ska man göra.. nej det är verkligen inget som jagtar för givet!
  • erijon
    andem8491 skrev 2017-02-15 09:17:51 följande:
    Jag hade också ett i november så två på raken nu.. känns skit men ja.. vad ska man göra.. nej det är verkligen inget som jagtar för givet!
    Usch vad jobbigt!!

Nej det absolut värsta är ju att man inte kan göra något.. det är sorgligt och man känner sig hjälplös.

Inte jag heller. Men skulle jag få MF nu skulle jag nog bryta ihop på riktigt. Förra missfallet skulle jag ändå påstå att jag tog väldigt bra ändå.
  • andem8491
    erijon skrev 2017-02-17 19:01:07 följande:

Usch vad jobbigt!!

Nej det absolut värsta är ju att man inte kan göra något.. det är sorgligt och man känner sig hjälplös.

Inte jag heller. Men skulle jag få MF nu skulle jag nog bryta ihop på riktigt. Förra missfallet skulle jag ändå påstå att jag tog väldigt bra ändå.

Jag tänkte samma som du.. Att jag skulle bryta ihop men jag hade otroligt fint stöd runt omkring från vänner och familj så jag bröt aldrig ihop.. Och jag återhämtat mig otroligt bra och är endå pepp på köra igång bebisverkstaden igen!
  • lisohl

Fick ett fint plus idag på bim+5. Det var vårt åttonde försök till ett syskon. :)

• erijon
    lisohl skrev 2017-02-26 20:15:15 följande:

Fick ett fint plus idag på bim+5. Det var vårt åttonde försök till ett syskon. :)

Gratulerar! Själv är jag i vecka 10. Sakta men säkert går det framåt :)
  • erijon

Hur går det för er alla? Fler som plussat?

Är själv i vecka 10 nu. Går in i vecka 11 på fredag. Mår rätt OK men är sjuk och kräks lite titt som tätt, typ utan förvarning. Haha.

Svar på tråden vi som försöker bli gravida vinter 16/17.