• SweetBaby

Blir knäpp!!!

Jag plussade i söndags, ett svagt plus men ändå ett plus. Har dock bim idag.
    I söndags hade vi sex och då kom det lite rosa efter jag torkat mig. Sen var det lugnt resten av dagen. Men än så länge denna veckan har jag haft bruna flytningar. Har läst en massa om det och då förstått att det inte är någon fara.

I måndags åkte jag på vinterkräksjukan och mådde fruktansvärt. Kunde redan i tisdags börja få i mig lite mat och har sedan dess fått i mig mer och mer. Men igår kom illamåendet tillbaka och håller i sig än idag. Idag på morgonen när jag kissade så var lite två små prickar med klarrött blod, alltså väldigt små prickar men ändå synliga. När jag några timmar senare kissade igen så kom det en brun/rosa färg på papperet och nu är vi tillbaka på bruna flytningar igen. 
    Har flera gånger varit inställd på att jag fått eller är på väg att få missfall men det kommer aldrig riktigt mens. Vet att det fortfarande kan hända eftersom att det är bim idag. Har inte vågat testa igen eftersom är det ett missfall så kan det ändå visa plus. 

Har två barn sedan tidigare och har aldrig varit så här orolig förut, har heller aldrig fått någon flytning/blödning innan. Vet inte vad jag vill med detta inlägget mer än att få skriva av mig och kanske få några peppande kommentarer. Hoppas så att den lill* vill stanna kvar där inne. Hjärta 

• Svar på tråden Blir knäpp!!!
  • madgus87

Hej!
    Har lite samma problem som du, har dock inte plussat än. Har oxå haft små "blödningar" eller mer som flytningar. En del lite mer åt det röda hållet och andra mer mot det bruna. Jag har tänkt mer på att det kan vara nidblödning. Eller kanske snarare hoppas på att det är någon form av nidblödning för då finns det ändå en chans att jag är gravid. Förstår din oro och dina tankar. Har själv börjat försöka lugna mig med tankar om att det "bara" är att försöka igen och att inte lägga så mkt press på det hela, mest för att få undan det negativa tankarna som cirkulerar. Kämpa på och lycka till!

• SweetBaby
    madgus87 skrev 2016-12-08 23:44:14 följande:

Hej!
    Har lite samma problem som du, har dock inte plussat än. Har oxå haft små "blödningar" eller mer som flytningar. En del lite mer åt det röda hållet och andra mer mot det bruna. Jag har tänkt mer på att det kan vara nidblödning. Eller kanske snarare hoppas på att det är någon form av nidblödning för då finns det ändå en chans att jag är gravid. Förstår din oro och dina tankar. Har själv börjat försöka lugna mig med tankar om att det "bara" är att försöka igen och att inte lägga så mkt press på det hela, mest för att få undan det negativa tankarna som cirkulerar. Kämpa på och lycka till!

Jag har som sagt två barn redan och när jag vänta dem så blödde jag inget alls så detta är helt nytt. 
    Testade idag igen och fick ett starkt plus och ingen mens än så jag ska försöka lita på detta nu och inte oroa mig fast att det är svårt. 
    Håller tummarna för att det är en nidblödning för din del och att du snart får ett plus på stickan. Skrattande
  • annaevylinnea

När jag var i vecka 5 ungefär så blödde jag också lite efter sex o sen var det så av och till flera dagar efter, olika färger på flytningarna, mestadels bruna men ibland lite klarare färg. Men det var ingen fara. Läste att slemhinnorna kan vara väldigt känsliga och att ha sex kan göra så att man får lite blödningar efter. Finns ju också andra orsaker som inte behöver betyda att det.är någon fara. :)

Svar på tråden Blir knäpp!!!