• sunshiiine

Graviditetssymtom! Eller inte?

När man börjar känna olika symtom på graviditet, syns det direkt på ett test eller hur många dagar innan beräknad mens kan man testa? Har haft symtom i 4dagar ungefär och testade för 3 dagar sedan men det visade neg. Ska ha min mens kring den 20e.

Mina symtom är:
    *skiftande humör
    *fick lite "gammelrosa flytningar" igår
    *metal smak i munnen
    *molande värk, som mensvärk när jag gjort en del saker och sedan vilar och tar det lugnt.

Hur många dagar kan man ha symtom innan beräknad mens?

Eller är det bara hjärnspöken som spökar, längtan till vårt gemensamma barn är stor!
    :)

• Svar på tråden Graviditetssymtom! Eller inte?
  • Fia 28

Om mensen är beräknad först till 20.12 så är du alldeles för tidigt ute och testar. De flesta testar ändå inte positivt före bim. En del får svagt positivt ett par dagar före bim, men absolut inte så tidigt som du testat!

De symptom du hade för 4 dagar sen kanske var symptom på ägglossning?

• sunshiiine
    Fia 28 skrev 2016-12-09 13:28:05 följande:

Om mensen är beräknad först till 20.12 så är du alldeles för tidigt ute och testar. De flesta testar ändå inte positivt före bim. En del får svagt positivt ett par dagar före bim, men absolut inte så tidigt som du testat!

De symptom du hade för 4 dagar sen kanske var symptom på ägglossning?

Okej! Har aldrig känt när jag haft ägglossning innan så konstigt om jag känner den nu helt plötsligt. Jag har fortfarande kvar vissa av symtomen. Vet inte hur det är med symtom vid ägglossning om dom är långvariga :)
  • Fia 28
    sunshiiine skrev 2016-12-09 13:43:19 följande:
    Okej! Har aldrig känt när jag haft ägglossning innan så konstigt om jag känner den nu helt plötsligt. Jag har fortfarande kvar vissa av symtomen. Vet inte hur det är med symtom vid ägglossning om dom är långvariga :)
    Eftersom symptom kom vid bim -15, så är det högst antagligen ägglossningen du kännt av för den ska ju ske cirka 2 veckor innan bim. 
    När man längtar efter att bli gravid så känner man av sånt man aldrig nånsin märkt tidigare, och det är supervanligt att känna allt möjligt.
  • sunshiiine
    Fia 28 skrev 2016-12-09 13:46:03 följande:
    Eftersom symptom kom vid bim -15, så är det högst antagligen ägglossningen du kännt av för den ska ju ske cirka 2 veckor innan bim. 
    När man längtar efter att bli gravid så känner man av sånt man aldrig nånsin märkt tidigare, och det är supervanligt att känna allt möjligt.
    Okej, kan tillägga att vi fick missfall förra månaden, och vet inte hur kroppen ställs om efter det? Har man sin mens som tidigare datum ?
  • Fia 28
    sunshiiine skrev 2016-12-09 13:49:17 följande:
    Okej, kan tillägga att vi fick missfall förra månaden, och vet inte hur kroppen ställs om efter det? Har man sin mens som tidigare datum ?
    Vissa får ägglossning som vanligt, vissa får den lite senare och då blir ju även mensen lite sen. Efter missfall brukar man få ännu mera symptom än vanligt. 
  • sunshiiine
    Fia 28 skrev 2016-12-09 13:52:42 följande:
    Vissa får ägglossning som vanligt, vissa får den lite senare och då blir ju även mensen lite sen. Efter missfall brukar man få ännu mera symptom än vanligt. 
    Okej :) får vänta och se helt enkelt :)
  • Fia 28

Och visst kan du bli gravid direkt efter missfall, men det är inte en graviditet du känner av ännu iaf. 

• sunshiiine
    Fia 28 skrev 2016-12-09 13:56:39 följande:

Och visst kan du bli gravid direkt efter missfall, men det är inte en graviditet du känner av ännu iaf. 

Okej:)
  • mfgr
    sunshiiine skrev 2016-12-09 13:23:32 följande:

När man börjar känna olika symtom på graviditet, syns det direkt på ett test eller hur många dagar innan beräknad mens kan man testa? Har haft symtom i 4dagar ungefär och testade för 3 dagar sedan men det visade neg. Ska ha min mens kring den 20e.

Mina symtom är:
    *skiftande humör
    *fick lite "gammelrosa flytningar" igår
    *metal smak i munnen
    *molande värk, som mensvärk när jag gjort en del saker och sedan vilar och tar det lugnt.

Hur många dagar kan man ha symtom innan beräknad mens?

Eller är det bara hjärnspöken som spökar, längtan till vårt gemensamma barn är stor!
    :)

Hej!

Som andra skriivt så är det omöjligt att det skulle visa något på stickan redan nu. Finns tidiga test som kan visa 6 dagar innan mens (men behöver ens inte då visa plus). 

Kroppen kan verkligen spela en ett spratt när man har sug efter barn. Man kan få för sig att man har massa symptom. är ju 50/50.. men tror ärligt inte att symptomen kan kommit så fort.. men de kan absolut vara symptom på en graviditet men såhär tidigt är tveksamt?

• irisen20

Jag hade mycket tidiga symptom! 1 vecka innan bim spydde jag och mådde illa.

• Annisens81

Med mitt 3:e barn, plussade jag bim-11! Vaknade på morgon arg som ett bi. Allt smakade typ bark.. så köpte ett test.
    Visade ett plus och efter både vul och rul så stämde det med tiden.

Med 4:e kände jag inget förrän v.7 ;)

• sunshiiine

Heej alla :) eftersom jag fick missfall i november och kroppen tog det som om det vore mens så fick jag mens denna månad vid samma datum :( men nu satsar vi på januari ist:)

• irisen20

Det var tråkigt att höra att du fick missfall. Hoppas att det tar sig snart igen.

• sunshiiine
    irisen20 skrev 2016-12-19 09:35:34 följande:

Det var tråkigt att höra att du fick missfall. Hoppas att det tar sig snart igen.

Ja, det hoppas jag med. Vi kämpar! :)
Svar på tråden Graviditetssymtom! Eller inte?