• hardcare

    20åring på kronofogden

    Hej, jag är 20 år och är rädd att jag hamnar på kronofogden snart.
    jobbade i 1 år efter studenten och sen dess har jag haft svårt att hitta jobb.
    har exakt 0 inkomst o akassa vägrar att ge mig pengar. 
    bil skatt ska betalas på över 3 tusen och bilen startar inte heller nu så den är på verkstad.
    bor hos min mamma men hon kan inte hjälpa mig med pengar hon heller. 
    vad händer när jag hamnar på kronofogden? snart är pengarna slut..... jävligt snart
  • Svar på tråden 20åring på kronofogden
  • Carambolan

    Finns det något skäl till att du inte får försörjningsstöd av socialen? Eller ungdomsgaranti av arbetsförmedlingen?

  • zemer

    Ställ av bilen så behöver du inte betala skatten nu.

    Vilka räkningar går till kronofogden? Har du får betalningspåminnelse eller har det gått till inkasso?

    Har du sökt socialbidrag?

  • mammaåten

    Börja plugga? 
    Sök andra sorters jobb!
    Fråga din arbetsförmedlare om du kan få gå på någon sorts skriva personligt brev kurs - du kanske behöver förändra något kring det om du inte får komma på intervjuer. 
    Bostadsbidrag? 
    Sälj bilen! 

    Eftersom att du bor hemma bör du ju inte ha så mycket saker som ens kan gå till kronofogden.

  • Queennr1

    Du kan ju börja med att sälja bilen. Fattar väl men som helst att man inte har råd med bil om man har noll kronor i inkomst, så hur tänkte du där? Bil får du heller inte ha om man ska ha försörjningsstöd vilket du behöver ansöka om så att du kan lägga av med att parasitera på din mor. Hade du tänkt att morsan skulle betala reparation av bilen också?

    Ja du kommer att hamna hos fogden om du inte skärper dig, så du får väl fråga dig om det är värt att förstöra sitt liv för att ha bil?

Svar på tråden 20åring på kronofogden