• Julibebis14

Emelie, Emma, Amanda, Isabelle?

Har sådan beslutsångest över vilket utav namnen jag ska välja som tilltalsnamn. Maken har lämnat över till mig att välja, men det är så svårt! Kom gärna med motivering till vilket namn ni gillar bäst. Tack för hjälpen! :)

• Svar på tråden Emelie, Emma, Amanda, Isabelle?
  • Duckan

Jag tycker väldigt mycket om Amanda, men alla tre namnen är fina.

• Fjällsippa

Om storasyster heter Saga tycker jsg inte längre att det passar med Emma. Isåfall tycker jag Isabelle.

• RadioGardinen

Emelie - Jättefint!! Men tror inte att det kommer passa när hon blir vuxen :( Men annars jättefint.

Emma - Fint! Klassiskt tjejnamn (tror jag?) Har aldrig lärt känna namnet, men fint är det!

Amanda - Coolt! Snygg! Aa vad ska jag mer säga? :D

Isabelle - Gillar det! Men jah, har ändå inget att säga Hahaha.

Hade jag endast haft de altnerativen skulle jag välja Amanda<3

Tips: Om du inte kan bestämma dig, skriv ner alla namn på lappar, vik ihop lapparna och lägg i en burk. Skaka burken och dra upp en lapp utan att titta. Namnet du lottar upp ska tösen heta! ;)

• puttefnask nr 2

Verkligen fina namn.

Jag tycker att Emma är för uttjatat så hade jag varit du hade jag inte tagit det. Isabelle är också väldigt fint men för långt att stav till.

Amanda och Emelie är fina starka och modiga namn. Jag tycker att Emelie slår Amanda även om Amanda är ett väldigt fint namn så hade jag satsat på Emelie

• puttefnask nr 2
    Julibebis14 skrev 2016-12-11 21:54:24 följande:

Tack så mycket alla! :) Julia finns också med som alternativ nu, och storasyster heter Saga, om det kan ha någon betydelse för lillasysters nann :)

Julia är däremot väldig fint. Jag satsar på Emelie eller Julia
  • tulip79

Jag gillar namn som är lätta stt uttala, gärna två stavelse. Röstar på Emma eller varför inte Emmy?

• Badskum
    RadioGardinen skrev 2017-02-21 15:11:04 följande:

Emelie - Jättefint!! Men tror inte att det kommer passa när hon blir vuxen :( Men annars jättefint.

Emma - Fint! Klassiskt tjejnamn (tror jag?) Har aldrig lärt känna namnet, men fint är det!

Amanda - Coolt! Snygg! Aa vad ska jag mer säga? :D

Isabelle - Gillar det! Men jah, har ändå inget att säga Hahaha.

Hade jag endast haft de altnerativen skulle jag välja Amanda<3

Tips: Om du inte kan bestämma dig, skriv ner alla namn på lappar, vik ihop lapparna och lägg i en burk. Skaka burken och dra upp en lapp utan att titta. Namnet du lottar upp ska tösen heta! ;)

Varför passar inte Emelie som vuxen?

/Med vänlig hälsning, Emelie 30år
  • gubbens gumma
    Empolie skrev 2017-02-22 16:45:34 följande:

Håller med ! Min syrra 36 år heter Emmelie!
  • fluu
    Connie07 skrev 2017-02-22 18:06:36 följande:
    Julia är finast!De andra namnen är så vanliga.
    Julia är ett av de allra vanligaste flicknamnen. Emelie blir ovanligast bland dessa. Om man nu tycker att det är viktigt alltså.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Connie07
    fluu skrev 2017-02-22 19:21:15 följande:

Julia är ett av de allra vanligaste flicknamnen. Emelie blir ovanligast bland dessa. Om man nu tycker att det är viktigt alltså.

Känner ingen Julia!Oavsett är det bästa namnet av dessa,enligt mig.
  • fluu
    Connie07 skrev 2017-02-22 20:09:48 följande:
    Känner ingen Julia!Oavsett är det bästa namnet av dessa,enligt mig.
    Namnet är jättefint ja, ville bara påpeka att det är jättevanligt, vanligast av ts alternativ ifall det var viktigt att namnen var ovanligt.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • RadioGardinen
    Badskum skrev 2017-02-22 16:45:34 följande:

-

Jo det passar ju visst! Åå är inge bra på namn...
Svar på tråden Emelie, Emma, Amanda, Isabelle?