• Linisss

Veckoindikator inte stigit

Hej!

Nu känner jag mig lite orolig.. 30 nov fick jag ett svagt plus som sedan på lördagen den 3e dec blev starkare och jag tog även ett Clearblue veckoindikator som visade gravid 1-2 v. En vecka senare nu imorse tog jag ett till och det står ännu en gång 1-2 v.. ?

Jag hade mens senast den 13 okt och borde nu egentligen vara i v 8+2 om man då har en 28dagars menscykel och räknar efter det. Men så verkar inte vara fallet. Och ägglossning har jag ingen aning när jag hade då. Men hur sen äl kan man egentligen ha efter senast första mensdag?! Jag är jättenojjig och det här verkar jättekonstigt :( har även haft molande ihållande mensvärk i snart 4 veckor.. vet inte alls vilken vecka jag skulle vara i då..

Nån med samma erfarenhet kanske? Skulle uppskatta svar.

• Svar på tråden Veckoindikator inte stigit
  • Mallemamma

Ägglossning har egentligen ingen koppling till din senaste mens, men oftast har man regelbunden ägglossning, därför räknar man från förra mensen. Men mensen kommer efter att du har haft ägglossning, inte tvärtom. Så jag tror att fick du svagt plus den 30 november så hade du förmodligen ägglossning 8-14 dagar innan du plussade och bör vara i vecka 4-5 nu, vilket passar bra med clearblue testen. Att det inte ändrats från 1-2 kan bero på att första gången du testade hade du så låg halt av hormoner, och andra gången hade hcg stigit men ändå inte passerat gränsen för 2-3 veckor. Jag skulle gissa på att du är i vecka 4+ nånting :) Eftersom du är osäker på vilken vecka du är i kan du säkert få ett ultraljud för att tidsbestämma graviditeten. Grattis :)

• Linisss

Tack för svar! :) känns bara så konstigt att jag skulle haft ägglossning 5-6 efter mens. Men det är säkert som du säger, tvärt om :) men förstår då inte att jag började få molande mensvärk och svullen like hell den 14 november :o (har skrivit ner allt pga planerad grav) det har varit ganska påtagligt sen dess och är fortfarande likadant?

Sen har ju läst hundra olika trådar nu om tjejer som fått fel vecka på testet .. så ja vet inte hur mkt man kan lita på dom heller :/

Tack! :) jag är såklart superlycklig! Bara lite orolig eftersom det är svårt att ha koll.

• Mallemamma
    Linisss skrev 2016-12-10 16:45:25 följande:

Tack för svar! :) känns bara så konstigt att jag skulle haft ägglossning 5-6 efter mens. Men det är säkert som du säger, tvärt om :) men förstår då inte att jag började få molande mensvärk och svullen like hell den 14 november :o (har skrivit ner allt pga planerad grav) det har varit ganska påtagligt sen dess och är fortfarande likadant?

Sen har ju läst hundra olika trådar nu om tjejer som fått fel vecka på testet .. så ja vet inte hur mkt man kan lita på dom heller :/

Tack! :) jag är såklart superlycklig! Bara lite orolig eftersom det är svårt att ha koll.

Förmodligen var det ägglossningen som du kände den 14 november. Det är ganska ovanligt att vara låghormonare, men be om ett ultraljud så du får veta säkert. Men tycker inte du ska vara orolig över att testen inte visar mer :)
  • Linisss

Är det vanligt att man då kan ha mensvärk/molande från den 14 nov om jag hade äl och varje dag tills nu? :/ känner ju från ja vaknar till ja går o lägger mig. Om jag hade äl då borde ja va i v6! 5-5... därför det känns som att det inte riktigt stämmer med veckor o indikator o äl.. vill ju veta liksom :) ... svårt att inte googla på allt.. hehe

• Mallemamma

Ja juste, jag räknade lite fel.. du har rätt. Det borde då stå 3+ på veckoindikatorn. Men jag har också läst att de testen inte alltid stämmer. Har du mycket ont? Jag tycker du ska ringa en mvc på måndag och be dom mäta ditt hcg och kanske boka in ett vul. Men har du mycket ont bör du kolla upp det snarast så det inte handlar om ett utomkveds. Förhoppningsvis är det ingen fara.

Molande värk kan mycket väl bero på att livmodern växer också. Jag kände mycket molvärk i början. Hoppas du får lite svar från liknande upplevelser.

Lycka till :)

• Linisss

Jaa precis.. :( så det blir jättekonstigt! Nja.. asså ja har ju inte så ont att det blir jättejobbigt, men det är ju obehagligt när ja haft såhär nu i snart 4 veckor och inte riktigt vet varför och ingenting verkar stämma.

Har ju förstått att man kan ha molvärk från första dag :) därför blir ja orolig att det bara står 1-2 v.

Men ja ska ringa på måndag så får ja höra vad dom säger.

Så får ja puffa lite här också kanske ja får fler svar också! Hehe :)

Tack för att du svarade :)

Ta hand om dig!

• Lilltrollet

Molvärk har jag ofta tiden mellan äl och mens så det är inte omöjligt att ha det hela tiden. Jag håller tummarna att allt är ok. Jag tycker också du ska boka tid för ul för att få veta hur det ligger till.

• Linisss

Är det troligt att jag kan ha haft äl den 14 november och inne i v 5+5? Fast digital säger 1-2 v? :| har liksom aldrig haft den här typen av molvärk.

Svar på tråden Veckoindikator inte stigit