Blödning, orolig, dåligt bemötande på 1177
Jag är i v7 (eller 5? Osäkert...) Jag såg imorse lite slemmigt rosa blod i toaletten. Självklart blir man orolig. Tog på mig binda och någon timme senare var det bara en liten brun fläck. När jag senare gick på toaletten så kom det lite mer färskt slemmigt rosa blod på pappret. När jag inte är på toaletten så kommer det ingenting. Har lite mensvärk.
Det händer en gång till på toaletten och det är lite roligare men inte som mensen. Jag ringer 1177 i hopp om att bli lite lugnad och få råd om vad jag ska göra. Hon säger ganska direkt att det låter som ett missfall, att jag skulle ta en värktablett och ställa mig i duschen om det gjorde ont. Hon undrade om jag var ensam men jag förklarade att jag hade min sambo och 1 åring hemma. Då kläcker hon "men då har du ju ett barn redan..." "Det spelar faktiskt ingen roll svarade jag snabbt"
Hela samtalet gick ut på att jag skulle dricka mycket vatten för blodförlusten, värktablett och sen bara vänta ut det.
Jag vet inte ens vad jag ska tänka. Hon var ju förstås väldigt övertygande om missfall, inte en sekund av tvekan.
Någon som har lite goda råd?