• emma4

Missfall , gravid igen

Hej jag måste få berätta.

Den 4 nov fick jag missfall, och vi försökte direkt på nytt. Köpte ägglossningstest! Testade varje dag från låg fertilitet till hög sen blev det låg igen alltså ingen maximal fertilitet, (ägglossning) läste om det och det kan tydligen bli utesluten ägglossning efter missfall, nu till det knasiga enligt missfallet ska det räknas som förra mensen o då skulle jag haft min nästa mens 1 dec,

(Har väldeligt regelbunden mens) men visste att det kan rubbaas efter mf) utan ägglossning ingen befruktning ?

Åkte på fest jag o min man o drack en del! Blev kanske något för mycket, men jag släppte väl garden lite..

Och nu i väntan på mensen..

Tog gravtest för 5 dagar sen Och nu är jag gravid i v 5+2? Hur kan jag bli gravid utan maximal fertilitet? Det är Väl då som äggen släpper ? Är ju självklart super glad men eftersom

Jag inte hade ägglossning så kände vi att vi bara ska vänta på att nästa mens kommer .. och nu mår jg dåligt över att jag har festat!! Jag trodde inte att jag kunde bli gravid utan ägglossning ?

• Svar på tråden Missfall , gravid igen
  • Erla

Har du kollat så att alla hormoner gått ur kroppen sedan förra graviditeten? Det kan ta ett tag innan det försvinner och det innebär ju att du kan forrsätta plusa trots att du inte är gravid.

• LillaJag06

Antingen har du fortfarande kvar hormoner sedan missfallet eller så missade du helt enkelt din äl och lyckades blir gravid.
    Testade du negativt efter missfallet?

• sunshiiine
    emma4 skrev 2016-12-11 08:04:12 följande:

Hej jag måste få berätta.

Den 4 nov fick jag missfall, och vi försökte direkt på nytt. Köpte ägglossningstest! Testade varje dag från låg fertilitet till hög sen blev det låg igen alltså ingen maximal fertilitet, (ägglossning) läste om det och det kan tydligen bli utesluten ägglossning efter missfall, nu till det knasiga enligt missfallet ska det räknas som förra mensen o då skulle jag haft min nästa mens 1 dec,

(Har väldeligt regelbunden mens) men visste att det kan rubbaas efter mf) utan ägglossning ingen befruktning ?

Åkte på fest jag o min man o drack en del! Blev kanske något för mycket, men jag släppte väl garden lite..

Och nu i väntan på mensen..

Tog gravtest för 5 dagar sen Och nu är jag gravid i v 5+2? Hur kan jag bli gravid utan maximal fertilitet? Det är Väl då som äggen släpper ? Är ju självklart super glad men eftersom

Jag inte hade ägglossning så kände vi att vi bara ska vänta på att nästa mens kommer .. och nu mår jg dåligt över att jag har festat!! Jag trodde inte att jag kunde bli gravid utan ägglossning ?

Vet att man kan få positivt flera veckor efter ett missfall, men testade du efter missfallet och det var negativt så är du med stor sannolikhet gravid igen, annars ta ett nytt om någon vecka. :)
  • Anonym (A)

Självklart kan man inte bli gravid om man inte har haft ägglossning.

Har du testat flera gånger om dagen med ÄL-test? En stegring kan vara under bara några timmar, så lätt att missa. Sen har du ju haft stegring då testen blivit starkare sedan svagare, bara att du inte haft ett positivt test per definition.

Är du gravid så har du haft ägglossning. Och jag tvivlar på att du har hcg kvar från förra graviditeten för då hade ÄL-testerna visat positivt hela tiden också ;)

Och angående drickandet, oroa dig inte - vääääääldigt många dricker innan de vet att de är gravida. Jag tänker inte säga att det är ofarligt, men jag kan heller inte säga om det är farligt. Oavsett så är det gjort och enligt statistik och erfarenhet så är det minimal risk att barnet har tagit skada av det.

Grattis och hoppas pyret får stanna kvar denna gången

• emma4

Ja jag hade kontakt med 1177 i samband med missfallet o tog ett digitalt gravtest en vecka efter MF som va negativt.. och då va jag i v 5+ någon dag när jag fick missfall nu står det 1-2 veckor positivt .. fast det är omöjligt att jag kan ha missat maximal fertil kissade 2 ggr om dagen när jag va hög på ägglossnings indikatorn.. men blev aldrig maximal.. tänket att man kanske inte in kan lita fullt ut på ägglossningsmonitorn isf? För andra som vill bli gravida :) men vad man kan läsa sig till så står det typ : det kan hända att du inte får utslag på maximal fertilitet i ägglossningsmontitorn då har du antagligen inte ägglossning denna månaden. ) därför jag blev lite förvirrad ????????

• Anonym (A)
    emma4 skrev 2016-12-11 11:11:54 följande:

Ja jag hade kontakt med 1177 i samband med missfallet o tog ett digitalt gravtest en vecka efter MF som va negativt.. och då va jag i v 5+ någon dag när jag fick missfall nu står det 1-2 veckor positivt .. fast det är omöjligt att jag kan ha missat maximal fertil kissade 2 ggr om dagen när jag va hög på ägglossnings indikatorn.. men blev aldrig maximal.. tänket att man kanske inte in kan lita fullt ut på ägglossningsmonitorn isf? För andra som vill bli gravida :) men vad man kan läsa sig till så står det typ : det kan hända att du inte får utslag på maximal fertilitet i ägglossningsmontitorn då har du antagligen inte ägglossning denna månaden. ) därför jag blev lite förvirrad ????????

Okej, jag har läst om en del som har utslag bara några få timmar typ 3-4, så jag tror man kan missa den eller så är det så att alla får inte maximalt utslag, det har jag också läst om vissa som säger sig aldrig fått positivt trots att de sedan haft ägglossning. Jag tror bara att du missade stegringen :)

Förstår att du tolkade det som att du inte fått ägglossning men du ska absolut inte ha dåligt samvete för det och att du drack! Jag har alltid levt som icke gravid tills dagen jag fått ett positivt svar, men alla gör ju olika, men du har inte gjort något fel :)
  • Erla
    emma4 skrev 2016-12-11 11:11:54 följande:

Då låter det som att du haft äl ändå och lyckats bli gravid igen :) grattis!

Du behöver absolut inte oroa dig för alkoholintaget. Det finns massor av kvinnor som festat järnet både en och två gånger innan de visste om att de var gravida. Hoppas du kan slappna av och inte oroa dig :) lycka till!
  • Stargirll

Hej alla
    Jagvhar också en fråga ang graviditet efter missfall .

Jag hade missfall/abort den 27 september 2016, haft oskyddat sex ( dock så kom han inte inne i mig ) efter blödningarna upphörde , hade äl 2-3 veckor efter MF vad jag misstänker av svag molande värk som jag alltid har ca 2 v innan mens skall komma, min mens har dock ej kommit alls sen missfallet och har nu tagit grav test som visar positivt allesammans, 2 clearblue , ett plus och en digital som visar gravid 3+ , samt 4 RFSU stickor som alla visar två starka linjer.
    Vad tror ni? Är det en ny graviditet eller har jag gammal hcg i mig från missfallet ?

• Stargirll

Vad tror ni? Bör ja va glad eller orolig för att gammal skit är kvar i min kropp?

• Mallemamma
    Stargirll skrev 2016-12-11 15:19:40 följande:

Vad tror ni? Bör ja va glad eller orolig för att gammal skit är kvar i min kropp?

Nu har du fått massa svar i andra trådar, privat av mig bl a, starta en egen tråd om du behöver mer övertygelse om att du är gravid. Du är gravid. Ring mvc i morgon.
Svar på tråden Missfall , gravid igen