• Iettlitethusiskogen

Vilken vecka är jag i ?!

Skulle haft min mens den 6:e december och plusade den 9:e december.

Hade ägglossning mellan den 21-26:e november och innan dess hade jag ingen ägglossning på 2 månader (gjorde gravtest då men negativt)

Min normala cykel är på mellan 33-35 dagar.

Kan någon med erfarenhet hjälpa mig att räkna ut vilken vecka jag skulle vara i nu?

• Svar på tråden Vilken vecka är jag i ?!
  • LillaJag06

Googla gravididetskalender så fyller du i datumen där. Finns en här på fl med.

• Mascaraklumpar
    Iettlitethusiskogen skrev 2016-12-11 09:27:15 följande:

Skulle haft mens ungefär runt den 3:e november men som jag skrev så har jag inte haft mens på 2 månader tillbaka.

Det bästa är att utgå ifrån att graviditeten började det datum som teoretiskt är det tidigast möjliga eftersom det är bättre att boka in rutinultraljudet flera veckor för tidigt än att göra det flera veckor för sent. Teoretiskt kan du ha testat negativt i vecka 4+0, men efter det borde det varit positivt om testet utfördes korrekt.
  • Iettlitethusiskogen
    Mascaraklumpar skrev 2016-12-11 09:43:44 följande:

Det bästa är att utgå ifrån att graviditeten började det datum som teoretiskt är det tidigast möjliga eftersom det är bättre att boka in rutinultraljudet flera veckor för tidigt än att göra det flera veckor för sent. Teoretiskt kan du ha testat negativt i vecka 4+0, men efter det borde det varit positivt om testet utfördes korrekt.

Har testad båda månaderna då mensen uteblivit och båda gånger negativt med cb test.

Denna månaden tog jag även cb test för äl för att få lite koll, den visade på äl den 23:e november vilket innebär att jag skulle haft min mens den 6:e december, testade den 7:e med ett knappt synbart streck, testade igen den 9:e med ett mycket tytligare streck. :)
  • LillaJag06
    Iettlitethusiskogen skrev 2016-12-11 09:52:15 följande:
    Har testad båda månaderna då mensen uteblivit och båda gånger negativt med cb test.

Denna månaden tog jag även cb test för äl för att få lite koll, den visade på äl den 23:e november vilket innebär att jag skulle haft min mens den 6:e december, testade den 7:e med ett knappt synbart streck, testade igen den 9:e med ett mycket tytligare streck. :)
    Räkna från när du jade äl då. Du kan ställa in det på gravidkalenderna.
  • fjanten

Som redan nämnts, äl är vecka 2+0. Utgår du ifrån det så får du nog den mest korrekta veckan du är i!

Svar på tråden Vilken vecka är jag i ?!