gravid/uvi ? råd tack!
Hallå, för att försöka hålla detta så kort som jag kan :Jag har alltid haft oregelbunden mens, börjat använda en app och senaste gångerna har min menscykel varit på ca 24 dagar, jag är nu uppe i 32 dagar och enligt den sen.
Trodde jag väntade på mensen för över en vecka sedan då jag fick mensvärk som kändes som den som kommer i samband med mensen, och sen dess har jag haft det varje dag, men ingen mens. Känns så väldigt bekant från min förra och första graviditet då det var så jag märkte att jag var gravid, och för någon dag sen när jag kände på brösten vart jag förvånad för de kändes större, även öm i ena.
Är jag gravid så är jag i vecka 4-5. Men, jag har väldigt lätt att få uvi, får ofta början på det men som går över under dagen, senaste för kanske 2 veckor sen. Idag däremot har det gjort ont som fan att kissa, men jag har inte behövt gå något oftare än vanligt, och så har jag inte känt de förra gångerna.
Veckan som varit började jag bli så otroligt kissnödig hela tiden, det har gått mindre än en timme emellan tills blåsan känts helt full igen, inte på det sätt då man har uvi att jag har gått och småskvätt och haft obehagkänsla, utan den kom endast idag.
Undrar nu kan den här mensvärken jag känner vara pga uvi och att jag inte är gravid ändå? kan det göra mensen sen? Och om jag testar mig nu kan bakterier och skit från eventuell uvi störa testresultatet?
Jätte tacksam för svar/ råd/ egna eller liknande erfarenheter!!