• Anonym (Kan det vara möjligt?)

    Gravid av sperma från toaletthandtag?

    Min doktor säger att jag är i vecka tolv vilket är helknäppt då jag inte sexdebuterat. Har inte ens hånglat med en kille (än). Jag (16 år) och mina kompisar har försökt att rekonstruera händelserna i mitt liv efter detta besked. En fest med säkert flera hundra personer som jag hämtade en kompis ifrån är det enda som återstår som förklaring och som även stämmer in tidsmässigt. Jag besökte en toalett där och var på platsen ca tio minuter totalt. Jsg minns att jag reagerade på att innedörrhantaget var fuktigt eller kladdigt när jag snabbt lånat den för att kissa. Jag var spik nykter och använder alkohol sparsamt i övrigt. Andra droger har jag aldrig testat och umgås inte heller i sådana kretsar.

    Är det någon som vet om det skulle vara möjligt att jag blivit gravid på detta "helsjuka" sätt eller kan man enkelt avfärda det?

  • Svar på tråden Gravid av sperma från toaletthandtag?
  • John22
    Anonym (Kan det vara möjligt?) skrev 2016-12-12 23:43:43 följande:

    Vill ni tycka att detta låter osannolikt så visst gör det, upp till er.

    Vi försöker bara klargöra och inte ha några förutfattade meningar. Ett öppet sinne kan vara nyckeln för hur det kan ha gått till.

    Eftersom polisen visat ett visst intresse av detta, just för att utesluta ifall brott har begåtts eller inte, så måste jag förklara sånt här för dem. Mina vänner har tillstyrkt att de går i god för mig, vem jag är, vanor mm.

    Polisen ska ha säkrat spår på väggen från den toalett som jag använde när jag var i denna festlokal. De är ganska så förtegna. Jag har börjat undra om det egentligen beror på min historia att de gör denna undersökning eller om det kan vara annat som de misstänker.


    Det är inte osannolikt, det är omöjligt. Det finns två alternativ här, varav det första är mer troligt: du trollar eller så försöker du få fram en historia att berätta för närstående/föräldrar.

    Är du gravid så har du haft sex, punkt slut.
  • Anonym (Kan det vara möjligt?)
    Anonym (Hm) skrev 2016-12-14 07:58:35 följande:

    Jag tror du kommer föda nästa Jesus. De låter lite som Bibeln.


    Jag tror inte deras fokus ligger på mig precis. Det bryderi som jag har är inte fokus för dem. De utreder ju först och främst ett brott!
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Kan det vara möjligt?) skrev 2016-12-14 08:15:57 följande:
    Jag tror inte deras fokus ligger på mig precis. Det bryderi som jag har är inte fokus för dem. De utreder ju först och främst ett brott!
    är du säker på att du inte blivit drogad och har minnesluckor och att någon förgripit sig på dig??
  • Anonym (hoho)
    Anonym (Kan det vara möjligt?) skrev 2016-12-14 08:15:57 följande:

    Jag tror inte deras fokus ligger på mig precis. Det bryderi som jag har är inte fokus för dem. De utreder ju först och främst ett brott!


    Jag vet inte riktigt hur spermierna på dörrhandtaget ska av sig själva ta sig därifrån till innanför dina trosor,upp via din sida osv...
  • K med lilla E
    Anonym (Kan det vara möjligt?) skrev 2016-12-14 08:15:57 följande:
    Jag tror inte deras fokus ligger på mig precis. Det bryderi som jag har är inte fokus för dem. De utreder ju först och främst ett brott!
    Och varför i himmelens namn skulle de ta dna på dig om du nu använt toan efter ett övergrepp Oskyldig? Misstänker de dig som gärningsman?
  • Anonym (Kan det vara möjligt?)
    K med lilla E skrev 2016-12-14 08:31:58 följande:

    Och varför i himmelens namn skulle de ta dna på dig om du nu använt toan efter ett övergrepp ? Misstänker de dig som gärningsman?


    Det undrade jag också. Men tydligen är det lika viktig i en utredning att kunna utesluta andra personers dna vilket det antagligen hittas spår av vid en sådan genomgång. Tror knappast att de ser mig som en möjlig förövare. De har intervjuat ett par av mina vänner och vet säkert en hel del mer kring det som hänt. Om de skulle tro att jsg är mer inblandad än att jag råkat gå in på samma toalett, ja då är det illa ställt med omdömet!

    Jag har pratat med min läkare om att jag vill göra en gynundersökning. Dels för att jag aldrig gjort någon och för att få en bekräftelse att man är frisk men jag har också förstås en tanke kring att jag är gravid utan att jag legat med någon. Ska dit nu på fredag.
  • Anonym (Kan det vara möjligt?)

    Då har jag för första gången var hos gynekologen! Kändes verkligen inte bekvämt direkt. Det var väl "okej" men inget man precis vill springa till om ett par veckor igen typ. Nu slipper jag ju inte det. Vi får se vad resultat visar i övrigt. Han sa typ att "allt såg bra ut", fin slemhinna osv. Jag hade hoppats att han skulle säga mer. Han skrev en del i mina journaler under tiden men jag såg inte något av det han skrev. Han bokade upp mig för en ny läkartid för "uppföljning" redan i början av nästa vecka fast min läkare sagt att jag skulle komma tillbaka i mellandagarna. Jag har ju tidigare sagt till min läkare att jag inte tänker fortsätta dvs. att jag vill göra abort. Det finns ju liksom inget alternativ i mina kläder. Har själv åsikten att man skaffar barn när det passar in i ens liv och verkligen inte är så ung som jag är.

  • välj användarnamn

    Nej det är inte möjligt.


     


    Kan inte heller förstå varför polisen vill ha Dna från toaletten, bara för ett möjligt sexövergrepp, bevisen som betyder något bör främst finnas på brottsoffret.


    Och om inte en regelrätt grov misshandel föregått övergreppet så tordes toaletten i sig vara helt ointressant.

  • Anonym (Kille)
    Anonym (Kan det vara möjligt?) skrev 2016-12-14 13:08:12 följande:

    Det undrade jag också. Men tydligen är det lika viktig i en utredning att kunna utesluta andra personers dna vilket det antagligen hittas spår av vid en sådan genomgång. Tror knappast att de ser mig som en möjlig förövare. De har intervjuat ett par av mina vänner och vet säkert en hel del mer kring det som hänt. Om de skulle tro att jsg är mer inblandad än att jag råkat gå in på samma toalett, ja då är det illa ställt med omdömet!

    Jag har pratat med min läkare om att jag vill göra en gynundersökning. Dels för att jag aldrig gjort någon och för att få en bekräftelse att man är frisk men jag har också förstås en tanke kring att jag är gravid utan att jag legat med någon. Ska dit nu på fredag.


    Men om de hittat spår av dna ser de ju om det är dna från en kille eller tjej. De behöver ju inte ditt dna för att utesluta dig som gärningsman (nu är jag lite fördomsfull och antar att tjejen som anmält övergreppet sagt att det var en manlig förövare).

    Får man fråga varför polisen förhörde dig två gånger?

    Och varför blodprov för dna? Normalt topsar man i munnen...

    Man blir inte gravid på det sätt du beskriver. Bättre att erkänna för föräldrarna att du haft sex, eller göra abort i hemlighet. Om du insisterar på historien om junfrugraviditet så kanske du ska kolla minnet nästa gång du är hos läkaren...
  • Anonym (Kan det vara möjligt?)

    Jag har ingen aning om varför de gör på ett visst sätt eller vilka som de misstänker eller varför de sa att de behövde dna och att jag skulle lämna blodprov. Det stämmer i alla fall att det var en kvinna som hade nåt i handen som hon ville kolla med i min mun. Jag har sagt till dom att jag är gravid men inte haft sex. Det låter förstås konstigare och konstigare och det är väl ingen som tror det men de kanske ville kolla det på nåt sätt. Första gången ville jag bara berätta att jag varit på den toaletten och mina tankar kring det. Det var först senare som jag skulle förhöras mer om det. Det ska i alla fall vara en våldtäkt anmäld men polisen har inte själva sagt det men andra som ska har kännedom om det säger att en anmälan är gjord.

  • Ankanpankan1

    Jodå det är möjligt att bli gravid utan att ha haft sex , om man på något sätt fått in spermier i kroppen samtidigt som man har ägglossning. Ex via insemination.

    Tog du i kletet på toaletten och förde in det i slidan så ja.

    Det är ju en högst medveten handling för någon som är nykter , så då borde du minnas om du gjorde det.

    Annars nej!

    Fast jag tror nog mest på att du skojar med oss, såvida du inte förträngt våldtäckt.

    Hur upptäcktes din graviditet?

Svar på tråden Gravid av sperma från toaletthandtag?