• Forbidden

8 åring blodiga avföringar och ont i magen.

Min son 8år har jämnt ont i magen. Och har haft under en längre tid.

I lördags när han skulle sova över hos en kompis blev han hemskickad mitt i natten för att han hade ont i magen.

I söndags bajsade han blod. Inte "bara" på sidorna utan avföringen va röd. Vi har träffar läkare som skickade iväg avföringen på prov. Kalkprotein och även för att bekräfta att det va blod och de kom tillbaka positivt.

Har fått en remiss till barn men än så länge väntar vi.

Min fråga är mer om någon har erfarenhet av detta hos egna barn eller vet lite?

Han fortsätter bajsa blod och ha ont i magen. Är i övrigt inte allmänpåverkat.

Blir tokig över att bara gå och vänta...

Och inte veta.

.
  • Svar på tråden 8 åring blodiga avföringar och ont i magen.
  • Apmor2

Min son har haft det så, det visade sig att han har en del matallergier.

• Forbidden

Hade din som blodiga avföringar ?

Jag har haft den tanken. Att han säkert har någon allergi, men gluten ex brukar inte blodiga avföringar.

Hur gick ni vidare ?

Hade min sons hb varit påverkat så hade han bliVit inlagd. Nu fortsätter de ju blöda så om vi snart inte får komma till läkaren kommer ju snart hb vara påverkat.

Bf 11/04-08
  • Apmor2

Ja men det var väldigt lite och dom symptomen kan vara pga andra anledningar. Ni får nog svar snart.

• Anonym (Ulcerös kolit)

Calprotektin, inte kalkprotein. Det kan nog vara så att läkaren misstänker ulcerös kolit eller Crohns sjukdom. Det ger sådana symptom. Det finns bra behandling om det skulle visa sig vara det och de allra flesta lever helt vanliga liv med få skov.

Svar på tråden 8 åring blodiga avföringar och ont i magen.