Hjälp med livsplanering
Självförtroendet är inte på topp. Och det har den inte varit på flera år faktiskt. Känner mig lite misslyckad. Medans andra har kommit någonstans i livet efter gymnasiet så har jag fortfarande ströjobb. Vilket jag inte trivs med egentligen. Jag har tidigare bara haft ströjobb och är trött på att ha sådana jobb, speciellt nu när jag har barn. Det är nu det är viktigare att ta ett stabilt jobb med ett schema. En trygghet. Idag arbetar jag som barnskötare, fast vikarie på olika förskolor i Sthlm. Det jobbiga med mig är min arbetsmoral som blivit sämre och sämre för varje år som går...nu för tiden så orkar jag inte ens gå upp ur sängen på grund av att tanken av en arbetsdag. Jag försöker bli av med denna lathet, vill inte vara så omotiverad som jag har blivit. Vad ska jag göra för att förbättra min inställning och samtidigt må bra? Har även på grund av detta haft dålig ekonomi, min man har ett heltidsjobb men jag har det här jobbet då. Men vi vill komma någonstans i livet, vi vill så mycket men det som stoppat oss är pengarna (vi vill köpa ett boende, spendera pengar på nöjen och så vidare), men det är så svårt att få ett heltidsjobb om jag vara har haft ströjobb innan? Det är flera saker i livet som inte är som jag vill att de ska vara, vill ha ett stabilt jobb, sparande pengar så man känner sig lite trygg på den fronten, leva lite med nöjen och vår dotter ska uppleva lite roliga saker, samtidigt spara till boende...behöver hjälp med en plan, hur har ni tänkt och gjort när ni planerat era liv..har ni haft 5-års plan eller vad för strategier åsv har ni haft? Behövde skriva av mig o vill gärna ha hjälp