• lena88

skengravid, gravid eller annat?

Såå förvirrad, och är inte lätt att få nåt svar eller tid för att kolla med läkare/bm heller... (är  kanske inte så pushig heller) :P 
    så skriver av mig lite, kanske e de nån som känner igen sig å vill diskutera eller nån som varit med om liknande å har erfarenheter el tips att dela med sig av :) 

Är 28 år och jag å min sambo försöker skaffa barn sedan ett halvår...
    jag har länge trott att det kommer bli svårt för mig att bli gravid, då jag för 4 år sedan hade ett uppehåll av mensen på över ett halvår, sökte för de å fick veta att jag hade högt prolaktinvärde men inte nån mer information om de :/ 

för en vecka sedan blev magen jättespänd å knakig/bubblig(dock inte förstoppad) trycker i magen när jag ska sova(somnar helst på magen) och molverk, som går ut i höfterna (och nu en vecka senare sitter de lite bak i ryggen me) å värken sitter ju i hela dagarna, dock kan jag koppla bort de då, MEN väldigt jobbigt när jag ska sova!
    har inte känt detta förut å även vid mens har det inte känts så kraftigt sedan tonåren :/ 

har inte haft mens på 4 månader och den brukar vara vääldigt oregelbunden men oftast håller det sig mellan 1-3 månader... Tagit test efter test som visat negativt i säkert 2 månader nu... å dessa saker sa jag till bm när jag ringde förra veckan å hon sa bara att " du e iaf INTE gravid" å hänvisade mig till att fylla i blankett på nätet för fertilitetsuntredning, vilket jag gjort och väntar på svar på...

nån som gått vääldigt länge innan graviditetstest varit positiva? 
    eller är det för tidigt för testerna bara? 
    nån som fått likande tidiga symtom som sedan (lite sent) visat sig vara graviditet..?

(man ska väl inte lura sig själv men vill, vill vill!!)
    känner att jag borde tro bm men samtidigt känns de ju konstigt i kroppen å det har jag inte varit med om innan...vad för annan förklaring till spändhet å molvärk kan finnas? nåt som nån varit med om? 

Känner inte av symtom som illamående, ömma bröst, konstiga smaker osv... men vad jag förstått när jag försökt läsa lite om hcg är väl att de hör ihop mycket med just de hormonet, så har tex inte de bildats så e de ju inte konstigt om de symtomen inte kommit... dock gör ju de mig orolig... kan man gå länge utan tillräckligt med hcg å att barnet inte tar skada? :/ (om det nu skulle va graviditet ändå) å är det början till ett missfall går det kanske inte undvika de ändå el? 

puh! sorry att det blev så långt... hoppas nån som känner igen nåt orkat läsa :P 

• Svar på tråden skengravid, gravid eller annat?
  • Anonym (hmm)

Låter som att du skulle kunna vara skengravid. Nu vet jag inte när du "borde" haft din mens, men verk som går mot ryggen brukar i normalfallet betyda att mensen är på G. Lita på gravtesten, molvärk är något man kan inbilla sig eller bara vara att livmodern förbereder sig för mens. 

• lena88

jo tror nog du har rätt...men hoppas ju ändå lite på att det är fel :P
    e så otålig just nu känner jag, men vill inte vänta mer :( men inget annat att göra såklart. Försöker att ha tålamod :/ känns bätte iaf att skriva ner än att försöka diskutera med sig själv :P å förhoppningsvis finns det andra med liknande erfarenheter, eller i liknande situation... :) 

Svar om utredning väntar jag på... å kanske hinner mensen komma under tiden å molvärken försvinna...(tror inte jag inbillar mig värken och uppblåstheten men kan ju säkert bero på något annat) å kan säkert vara att uppehållet varit lite längre som gör att det känns mer och tidigare än vanligt kanske?
    inte upplevt att mensvärken börjat 1 hel vecka(el lite till nu) förut  :/ 
    men samma där kanske att de lixom kommer igång "trögare" iom långt uppehåll...? 

Svar på tråden skengravid, gravid eller annat?